Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، راه ارتباطی حمیل-شباب-ایلام شاهراه بزرگ ارتباطی و غرب کشور و عتبات عالیات است که در طی سال‌های گذشته وعده‌هایی از سوی مسئولان استانی در خصوص بهسازی و چهاربانده کردن این مسیر مواصلاتی داده شده ‌است؛ هرچند اقداماتی جهت بهسازی انجام‌ شده اما روند عملیات بهسازی آن‌گونه که باید مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر عدم استاندارد لازم در برخی مناطق و بی‌توجهی مسئولان جهت رفع نواقص سبب شده به فاصله زمانی کم شاهد ریزش‌های شدید و تصافات در مسیر مواصلاتی باشیم.

عدم استاندارد مسیر ایلام-حمیل

شیری یکی از رانندگان این مسیر به خبرنگار فارس در ایلام گفت: عدم استاندارد مسیر ایلام حمیل به یک معضل برای رانندگان و مسافران آن تبدیل‌شده به طوری که هرازچندگاهی شاهد بروز تصادفات وحشتناکی در این مسیر هستیم.

وی با بیان اینکه تونل‌ طولانی مسیر حمیل هیچ گونه روشنایی ندارد و این امر برای رانندگان مشکل ساز است، افزود: چند سال است که وعده‌هایی از سوی مسئولان برای بهسازی و چهاربانده کردن این مسیر داده می‌شود اما متأسفانه این مهم تاکنون محقق نشده‌است.

عمده مشکلات مسیر ایلام-حمیل

امیدی یکی دیگر از رانندگان این مسیر به خبرنگار  فارس در ایلام، می‌گوید: نبود گاردریل، نبود خط کشی و سیستم روشنایی در تونل‌های این محور، ازجمله مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که عدم استاندارد این محور سبب بروز سوانح رانندگی بسیاری می‌شود، ادامه داد: باریک بودن جاده و پیچ‌های خطرناک در برخی نقاط از دیگر مشکلاتی است که تصادفات بسیاری را به دنبال داشته است.

مسیر اصلی اربعین، درگیر و دار وعده‌های مسوولین

علی رغم وجود پتانسیل‌های فراوان در استان ایلام، راه‌های مواصلاتی آن از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و سالانه شاهد تلفات زیادی در محورهای مواصلاتی استان ایلام به ویژه مسیر ایلام-کرمانشاه هستیم، از طرفی این مسیر به عنوان راه اصلی اربعین نیز مطرح است که سالیان سال است تنها وعده نصیب جاده آن شده و عما شاهد تغییر و بهبود آن چنانی نبوده‌ایم، موضوعی که مستقیما با جان زوار حسینی مرتبط است.

 با توجه به این‌که عدم استاندارد راه‌های مواصلاتی سبب افزایش تصادفات می‌شود؛ بهسازی این راه‌ها می‌تواند به کاهش آمار تصادف و تلفات جاده‌ای در استان منجر شود.

اجرای تونل دوم آزادی

در این راستا عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: اقداماتی از جمله نصب گاردریل، خط‌کشی و... در مسیر ایلام-حمیل به سازمان راهداری استان واگذار شده ‌است.

وی با اشاره به بزرگراه ایلام-سرابله-حمیل، افزود: بیش از ۷۸ کیلومتر محور در استان ایلام قرار دارد و از میدان ارغوان شهر ایلام تا بخش شباب شهرستان چرداول ۴۷ کیلومتر است که تاکنون ۲۴ کیلومتر این مسیر به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار گرفته است و ادامه مسیر نیز در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: تونل دوم آزادی نیز در تراز پایین‌تر به طول بیش از۳ کیلومتر به مرحله اجرا در آمده که گردنه‌های مسیر را کاهش می‌دهد.

 

ایلام یکی از استان‌های مستعد کشاورزی و گردشگری است که طبیعت و آب و هوای آن باعث شده تا محلی برای حضور گردشگران در فصل‌های مختلف سال باشد؛ از سوی دیگر مرز مهران هر ساله میزبان صدها هزار زائر است و همچنین به دلیل وجود منابع عظیم نفت و گاز، نیروهای غیر بومی بسیاری در پروژه‌های نفتی استان مشغول فعالیت‌اند که موارد مطروحه سبب افزایش تردد در مسیرهای مواصلاتی استان می‌شود، از این رو  ضروری است مسوولان استانی و کشوری، توجه بیشتری به بهسازی و استاندارد سازی مسیرهای آن داشته باشند.

عدم استانداردسازی در حوزه کرمانشاه

در ادامه روابط عمومی راهداری استان ایلام به خبرنگار فارس گفت: خط ‌کشی، نصب گاردریل و دیگر اقدامات لازم جهت استانداردسازی مسیر ایلام-حمیل در حوزه استان ایلام انجام‌شده است، اما متأسفانه استاندارد سازی مناطقی که مربوط به استان کرمانشاه است به‌ صورت کامل انجام‌نشده است.

محمد حسنی افزود: با توجه به این‌که برخی مناطق که در حوزه استان کرمانشاه قرار گرفته دارای پرتگاه‌ها و دره‌های عمیق و خطرناک است ضروری است که نصب گاردریل در این مناطق انجام شود که در این زمینه رایزنی‌هایی با مسئولین استان کرمانشاه انجام‌شده است.

سرقت سیستم‌های روشنایی مسیر !

محمود باوندپور روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری استان کرمانشاه نیز دراین‌باره به خبرنگار فارس در ایلام، گفت: تاکنون چندین‌بار نصب سیستم روشنایی تونل مسیر حمیل انجام ‌شده است اما متأسفانه سیستم‌های روشنایی توسط سارقان، سرقت می‌شوند.

تاکنون چندین‌بار نصب سیستم روشنایی تونل مسیر حمیل انجام ‌شده است اما سیستم‌های روشنایی توسط سارقان، سرقت می‌شوند

 

وی با بیان این‌که طی روزهای آتی خط کشی مسیر انجام می‌شود، افزود: نصب گاردریل در مسیر نیازمند تخصیص اعتبار است که در صورت تامین اعتبار این مهم انجام می‌شود.

لزوم رایزنی استان ایلام با پیمانکار طرح برای انجام کار

سید زاهدین چشمه‌خاور معاون فنی راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: در سال ۸۷ ساخت مسیر ایلام-حمیل به شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور واگذار شد و بنا بود نقایص این مسیر توسط این شرکت مرتفع شود اما متاسفانه این مهم تا کنون عملی نشده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ صورت ‌جلسه چند جانبه بین راهداری استان کرمانشاه، شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و پیمانکار مجری پروژه منعقد شد، اظهار کرد: بر اساس این صورت‌ جلسه بنا بود پیمانکار مذکور نواقص مسیر را مرتفع و پروژه را به راهداری استان کرمانشاه تحویل دهد که بخشی از این عملیات انجام اما متأسفانه بخش عمده‌ای از آن کماکان باقی‌مانده است.

چشمه‌خاور اضافه کرد: پیمانکار مجری پروژه هم‌اکنون در حوزه استان ایلام مشغول فعالیت است و ضروری است مسوولان مربوط در استان ایلام پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم با پیمانکار مذکور جهت تکمیل این پروژه را انجام دهند.

 با توجه به اینکه بهسازی مسیرهای مواصلاتی تاثیر مستقیمی بر کاهش سوانح رانندگی ‌و همچنین خروج مناطق از بن‌بست جغرافیایی دارند، ضروری است مسوولان استانی در تخصیص اعتبارات استانی، به حوزه راه توجه بیشتری داشته باشند تا علاوه بر سلامت رانندگان و مسافران، شاهد توسعه و پیشرفت استان باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: جاده ایلام به حمیل مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبرنگار فارس در ایلام مسیر ایلام حمیل استان کرمانشاه عدم استاندارد راهداری استان اما متأسفانه نصب گاردریل استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • در مسیر اسطوره‌شدن؛ فدریکو والورده به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید رسید + عکس
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد‌