Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهرداد سالاری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های حوزه عمرانی در جهت تحقق شعار سال، اظهار داشت: امسال اجرای پروژه‌ها بر مبنای شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هدف‌گذاری شده است.

وی سیاست‌گذاری‌های بخش عمرانی را در دو بخش مسکن و زیرساخت‌ها تعریف کرد و افزود: از ابتدای امسال با توجه به شعار سال برنامه‌ریزی‌هایی برای پشتیبانی از تولید مسکن و مانع‌زدایی‌ها در این مسیر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با تأکید بر شناسایی موانع تولید مسکن در بحث‌های مختلف، ادامه داد: موانع و مشکلات در شورای مسکن براساس اولویت‌بندی و شاخص‌های صورت گرفته بررسی و با کمک بخش خصوصی در راستای رفع آن‌ها گام خواهیم برداشت.

وی با اشاره به برخی از مانع‌های پیش‌ رو تولید مسکن، گفت: یک سری ضوابط و دستورالعمل‌های برای ایمنی و دقت بیشتر در مراحل مختلف زمانی توسط شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی تعریف شده که هیچ وقت بازنگری نشده که آیا در شرایط فعلی همه این دستورالعمل‌ها انجام شود یا نه، وقتی برای تولید مسکن هدف‌گذاری می‌شود باید این موانع رفع شود که برخی استعلامات طبق قانون نیاز نیست.

سالاری تصریح کرد: در راستای مانع‌زدایی‌ها در بخش تولید مسکن روی عواملی مانند قیمت مصالح شاید نتوانیم زیاد تاثیرگذار باشیم، ولی می‌توانیم هزینه ساخت را پایین بیاوریم به عنوان مثال گرفتن برخی مجوزها طول می‌کشد هر چه این پروسه کوتاه‌تر شود، قیمت تمام شده کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با کوتاه شدن پروسه‌ها انگیزه‌ای برای مسکن‌سازان به وجود می‌آید چون بازار مسکن هم به عنوان کالایی سرمایه‌ای براساس عرضه و تقاضا تعریف می‌شود.

سالاری اضافه کرد: هر چه قیمت تمام شده مسکن پایین بیاید توان خرید مردم بیشتر می‌شود طبیعتا تولید کننده رغبت بیشتری برای تولید دارد.

وی در بحث زیرساخت‌های ایجاد شده برای رونق تولید در استان، اظهار داشت: در مناطق مختلف در خارج شهرها به صورت پراکنده کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی ساخته می‌شود که برای اخذ مجوز باید از ۱۷ دستگاه استعلام بگیرند که برای تولیدکننده هزینه‌بر است. 

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته در استان اقدام بسیار خوبی انجام شد که براساس آن تمامی پروانه‌های که صادر شده بود و متقاضی برای انجام آن نیامده بود به کاربری اولیه برگردانده شد.

وی اضافه کرد: براساس برآوردها و مهندسی ارزشی که انجام شده هر کسی که قصد انجام کار تولیدی در شهرک صنعتی دارد علاوه بر اینکه نیازی به استعلام ندارد بلکه هزینه‌ای هم برای فراهم کردن زیرساخت‌های آب، برق و گاز متحمل نمی‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: بدین منظور مجوز‌های پراکنده را در اطراف شهرها محدود کردیم تا در شهرک‌های صنعتی تجمیع شوند چون که زمینی توسط شهرک صنعتی به تولیدکننده واگذار می‌شود هزینه زیرساخت‌ها به مراتب ارزن‌تر تمام می‌شود تا نسبت به متقاضی که خود زمین دارد و باید زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز را در آن‌جا فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ۳۰۰ هکتار به شهرک صنعتی کرمانشاه اضافه می‌شود، شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها را با فعالیت بسیار جدی توسعه می‌دهیم در نواحی روستای(مراکز دهستان و بخش‌ها) شهرک صنعتی کوچکی ایجاد می‌شود که هم باعث بالارفتن تولید و کوتاه شدن زمان می‌شود و هم هزینه کمتری برای تولیدکننده در بر دارد.

سالار در ادامه اشاره‌ای هم به ظرفیت معادن استان داشت و افزود: ۲۰۰ معدن در استان داریم که ۵۶ تا از آن‌ها غیرفعال بود.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۲۰ عدد از تعداد معادن غیرفعال استان به چرخه تولیدی بازگردانده شده در حال رفع ایرادت و نواقصی مابقی هستیم، البته همه این ۳۶ معدن به چرجه تولید بر نمی‌گردند چون تعداد اصلا دیگر توجیه اقتصادی ندارند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه رسانه مسکن بخش خصوصی معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه مهرداد سالاری شعار سال زیر ساخت ها معادن شهرک صنعتی برای تولید زیرساخت ها تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

محمدهادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحد‌های مسکونی، سرانه‌های مختلف فضا‌های آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رضا بنازاده رئیس بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر نیز با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت