Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده‌ای که مأموران در این ایام پیگیری کردند به دوست دیروز و دشمن امروز یک زن مشهدی اختصاص داشت.

این زن جوان که قربانی ساده‌دلی خود در فضای مجازی شده بود، با شکایت از یک اخاذ، توانست در همکاری با کارشناسان این پلیس تخصصی، دست این شیاد فضای مجازی را برای قانون رو کند.

ماجرای فروش سؤالات خیالی آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی که شاید شاکیان زیادی هم داشته و وجود یک آگهی با این عنوان در فضای مجازی نظر مأموران پلیس فتای استان را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت مرد زن نما در مشهد

مأموران به عنوان فردی که مدت‌هاست به دنبال قبولی در این آزمون هستند، با فرد آگهی دهنده ارتباط می‌گیرند. این فرد نیز با دادن تضمین‌هایی مبنی بر اینکه به متن همه سؤالات تخصصی پلیس راهور دسترسی دارد، مهملاتی تحویل مأموران می‌دهد و در پایان این تماس، فرد آگهی‌دهنده برای ارسال سؤال‌ها مبلغ 200هزار تومان نیز تقاضا می‌کند.

کارشناسان پلیس فتا که خود را با یک شیاد فضای مجازی روبه‌رو می‌دیدند با این احتمال که افراد زیادی فریب چرب‌زبانی‌های متهم را خورده و مبالغی نیز به حساب این فرد واریز کرده‌اند، عملیاتی گسترده را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

این زن مشهدی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای خراسان‌رضوی مراجعه و از فردی شکایت کرد که قصد اخاذی از او را داشت.

شاکی در اظهاراتش اعلام کرد: از چندی پیش در فضای مجازی با خانمی آشنا شدم. ارتباط ما به دلیل وجود کرونا که کمتر از خانه خارج می‌شدم، هر روز نزدیک‌تر می‌شد. تا جایی که رفیق گرمابه و گلستان همدیگر شدیم.

به نظرم زن خوبی بود. بعد از مدتی که با هم صمیمی شده بودیم، عکس‌ها و فیلم‌های شخصی زیادی میانمان رد و بدل شد. همان‌طور که من عکس‌های بی‌حجابم را برایش می‌فرستادم، او هم تصاویر خصوصی‌اش را به من می‌داد.

این روند ادامه داشت تا اینکه یک روز پیام عجیبی از او دریافت کردم که نوشته بود، اگر می‌خواهی عکس‌هایت را در فضای مجازی منتشر نکنم باید مبالغی را به حسابم واریز کنی.

شماره حسابی هم که فرستاده بود به نام یک مرد بود. از همان روز مزاحمت‌های این فرد آغاز شد و تازه آنجا متوجه شدم که فریب یک مرد را خورده‌ام که تصاویر زنانه‌ای برای پروفایلش در واتس‌آپ گذاشته است. او با تهدیدهایش خواب و خوراکم را گرفته است. از آن روز می‌ترسم که خانواده‌ام متوجه ماجرا بشوند.

مأموران با دریافت سرنخ‌های موجود از متهم، دامنه تحقیقاتی خود را در فضای سایبری گسترده کردند و موفق به شناسایی متهم شدند. هنگام دستگیری این فرد تصاویر و فیلم‌های خصوصی و نیمه خصوصی زیادی از زن‌های دیگر نیز در سیستم رایانه متهم کشف شد که ظن سریالی بودن این شیادی‌ها را تقویت می‌کرد.

با انتقال متهم به پلیس فتا و اعتراف صریح او به اخاذی از زنان در فضای مجازی این مجرم سایبری به همراه مستندات موجود برای سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی، هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر ماده ۱۷قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: امروزه سوء‌استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف شومشان افزایش یافته که از ناآگاهی و سادگی افراد در این فضا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جرائم فضای مجازی با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و اخاذی‌، تسویه حساب شخصی‌، انتقام‌جویی و یا تفریح و سرگرمی است، بیان کرد: بیشترین قربانیان در این فضا نیز زنان هستند که تقاضا داریم زن‌ها بیشتر به امنیت خود در فضای مجازی توجه کنند و ضمن حفظ حریم خصوصی صرفا با یک تصویر پروفایل به افراد اعتماد نکنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا اخبار حوادث مردان کلاهبرداری فروشنده کرونا سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ایران کرونا عکس بازیگر سینما و تلویزیون قتل قیمت فیلم کرونا در ایران پسر عجیب فضای مجازی عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری دو نفر سارق مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت با هوشمندی مأموران پلیس آگاهی و امنیت این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد ساکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی اطلاع از اینکه فردی با تهیه سلاح با همدستی یک از دوستانش قصد اقدامات مجرمانه و سرقت را دارد، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه مأموران با انجام تحقیقات لازم و پس از تأیید صحت خبر متهمان را به صورت شبانه‌روزی تحت تعقیب و مراقبت خود قرار دادند، تصریح کرد: سرانجام با به‌کارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی مأموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی شهرستان، موقعیت متهم اصلی را که از سارقان حرفه‌ای بوده در یکی از خیابان‌های شهر ملایر در حال پرسه زدن شناسایی شد.

ساکی ادامه داد: مأموران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح دست‌ساز شبه‌خودکار مجهز به صدا خفه‌کن و مسلح به یک تیرجنگی به همراه یک تیغه خشاب کلت حاوی هفت تیر جنگی و یک عدد شوکر ساخت کشور آمریکا را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار داشته که سلاح کمری در اختیار همدستش است که در ادامه مأموران نامبرده را نیز در یکی از بوستان‌های شهر شناسایی شد و وی را که با یک دستگاه خودرو وانت قصد فرار داشته به همراه یک قبضه کلت کمری دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم نیز در بازجویی‌های به عمل آمده به مخفی کردن فشنگ‌های مربوطه در منزلش اعتراف کرد و مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از محل مورد نظر پنج تیر فشنگ نیز کشف کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ساکی با تقدیر و تشکر از همکاری مجدانه دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان بیان کرد: مبارزه با سارقان از اولویت این فرماندهی است و پلیس ملایر از هیچ کوششی در ایجاد آرامش و امنیت برای شهروندان فروگذار نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای
  • دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت
  • رئیس پلیس فتا تهران: لینک های ناشناس را به هیچ عنوان باز نکنید
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید