Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با ابراز امیدواری از اینکه سال جدید، سال پایانی برای کرونا و مشکلات و سختی‌هایی باشد که طی چندسال اخیر به مردم وارد شده است، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی را مطرح کرد.
وی با بیان اینکه شرایط کرونایی حاکم بر شهر است. اظهار داشت: همه شما عزیزان از آمار ارائه شده توسط استاندار تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا مطلعید و متاسفانه وضعیت تهران با افزایش موارد ابتلا و مرگ‌های ناشی از کرونا به وضعیت نارنجی رسیده و هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن وضعیت شهر مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اما همه چیز عادی است و آنطور که برخی از مسئولان به دنبال القای آن هستند، فقط مردم غیرعادی بودند که کرونا به پیک چهارم خود رسیده است.
وی ادامه داد: پیش از این نیز بارها و به نمایندگی از مردم شهر تهران تذکر داده بودیم که نباید برخی مسئولان صرفاً مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقیض خود سرپوش بگذارند.
عضو شورای شهر تهران گفت: عزیزان مسئول حتماً می‌دانند که در برابر جان مردم مسئول اند و در برابر جانی که خدای نکرده در پی سهل‌انگاری آنان از دست رفته باشد، پاسخگو هستند.
وی افزود: این چه تمهیداتی است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفاً به تذکر و توصیه بسنده کرده‌اند؟ امروز مردم می‌پرسند که چرا راه‌ها باز بود و تمامی تسهیلات سفر فراهم شد اما صرفاً به آنان توصیه شد که به سفر نروند؟ آیا نمی‌شد که از انجام سفرهای برون شهری جلوگیری کرد؟ چرا تناقض در گفتار و رفتار مسئولان ارشد پیرامون کرونا همچنان وجود دارد و حتی برخی از این افراد برخلاف توصیه‌ها با خانواده هایشان عازم سفر هم شدند؟
نظری اظهار داشت: در شرایطی که می‌شد با اجرای یکسری مقررات سختگیرانه، کرونا را در ایام تعطیلات نوروزی، مدیریت کرد و به پایان رساند، متاسفانه سوء مدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میرها و موارد ابتلا رو به افزایش است.
وی ابراز تاسف کرد که این جملات را بر زبان می‌آورد و گفت: اما همچنان هم تناقضات زیادی در رفتار و مصوبه‌ها وجود دارد. چرا دولت اقدامی برای شناور شدن ساعات کاری ادارات نکرد؟ چرا دورکاری حداکثری در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که امکان دورکاری در آن‌ها وجود داشت، اعمال نشد و چه اصراری است که مردم را راس یک ساعت خاص از خانه خارج کرده و در راس ساعتی خاصی و در اوج ازدحام جمعیت نیز آنان را به خانه بازگرداند؟ چرا از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس حمایت نشد و همچنان ایستگاه‌ها و قطارهای مترو و کابین‌های اتوبوس یکی از محل‌های نگران کننده ابتلا به کرونا محسوب می‌شود؟
این عضو شورای شهر ادامه داد: از واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا که همچنان خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس نکرده‌اند. امیدوارم این شرایط زودتر به پایان برسد.
وی از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرد که اولاً تعطیلی دست کم دو هفته‌ای در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را به تصویب برساند. و ثانیاً دورکاری حداکثری را در دستگاه‌های دولتی اجرا کرده و برای مشاغل و اقدامات ضروری نیز اقدام به شناور کردن ساعات کاری کنند که همه شهروندان در یک زمان محدود و در ازدحام جمعیت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند.
این عضو شورای شهر مطالبه تهیه واکسن را مطالبه‌ای عمومی برشمرد و گفت: امیدوارم حرف و مطالبه مردم جدی تر شنیده شود.
منبع: مهر برچسب ها: شورای شهر تهران

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای شهر تهران عضو شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم سادات ظهوریان عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص تغییرات پیش روی نمایشگاه سی‌وپنجم، گفت: فضاهای نمایشگاهی با توجه به تکمیل‌تر شدن فضای مصلی امام خمینی (ره)، امسال وسیع‌تر است و فضای بهتر و بیشتری در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفته است.

وی افزود: با تکمیل فضاهای مصلی امام خمینی (ره) حتی بخش‌هایی که در دوره‌های قبل در اختیار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود به نحو کامل‌تری در اختیار ناشران قرار می‌گیرد. به طور کلی نظم نمایشگاه کتاب هر سال بیشتر شده و از تجربه سال‌های قبل نیز بهره‌برداری می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ادامه داد: گروه اجرایی و برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به برگزاری منظم نمایشگاه اهتمام جدی دارند و امسال توجه بسیاری به نظر مردم و ناشران کردند. آنها از نظرات سال گذشته مردم و همچنین نقطه نظرهای دریافتی در طول سال بهره بردند.

ظهوریان در ادامه با اشاره به این نکته که پیشنهادات مردم برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه مورد بررسی و ارزیابی گروه اجرایی قرار گرفت، گفت: آن دسته از نظرهای مردمی که قابلیت اجرایی داشتند به اجرا درآمدند. در مجموع تسهیلات برای ناشران و مخاطبان در این دوره سطح بالایی دارد و نمایشگاه کتاب امسال سطح برگزاری چند پله ارتقا یافته است.

وی افزود: در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه در رابطه با بهترین نحوه دعوت از مردم برای حضور در نمایشگاه نکاتی را در دستور کار قرار داده و در حال پردازش موضوع هستیم. قاعدتاً صدا و سیما کار خود را در رابطه با نمایشگاه انجام می‌دهد، دیگر رسانه‌ها نیز به همین صورت فعال هستند و شهرداری و شورای شهر نیز فعالیت و برنامه‌های خود را در رابطه با نمایشگاه کتاب امسال را اجرایی می‌کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره ضرورت دعوت از مردم برای حضور به‌هنگام در این رویداد گفت: لازم است برای دعوت مناسب از مردم اقدام‌های دیگری نیز برای بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب انجام شود. در بخش مجازی هم فرصت فوق‌العاده عالی در اختیار شهروندان قرار دارد و مطلوب است که تقاضاها در خرید مجازی به روزهای پایانی نمایشگاه موکول نشود. باید مردم را به خرید از روز نخست نمایشگاه در بخش مجازی تشویق کنیم تا زمان کافی برای انتخاب کتاب داشته باشند و فرصت بیشتری برای خدمات‌رسانی ناشران و شرکت پست فراهم آید. به این ترتیب از فشار کار پست کاسته می‌شود.

ظهوریان گفت: نمایشگاه کتاب پله پرش فرهنگی برای همه بخش‌های جامعه است و مردم و ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب منتفع می‌شوند. من شاهد قاطعیت برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب در پیشبرد اهداف عالی این رویداد به سمت تعالی هستم. همه عوامل بیشترین تلاش خود را برای تحقق نمایشگاه کتاب مطلوب و اثرگذار به کار گرفته‌اند. نمایشگاه کتاب یک رویداد محبوب در جامعه است و امیدوارم همه مردم از آن بهترین استفاده را ببرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081683 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • فارین پالیسی: واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است نه تهران 
  • عملیات وعده صادق جلوه گر اقتدار نظام اسلامی در دنیا
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است