Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@19:02:46 GMT

اقامت ۲۷هزار مسافر در مراکز اقامتی قزوین

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۵۴۱۷

اقامت ۲۷هزار مسافر در مراکز اقامتی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان  از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا سیزدهمین روز فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۲۷هزار و هفتصد و بیست و سه مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز از اداره کل شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌مسافرها اقامت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی همچنین از بازدید بیش از صدهزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی استان تا تاریخ هفتم فروردین ماه خبر داد و افزود: طی این مدت تعداد ۱۰۰هزار و هفتصد و نود و هشت بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان شامل موزه‌ها، امامزاده‌حسین (ع)، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، سر در عالی‌قاپو، آرامگاه حمدالله مستوفی، کلیسای کانتور، حسینیه امینی‌ها، قلعه الموت، دریاچه اوان و قلعه سمیران در منطقه طارم، دهکده طبیعت، تله‌سیژ کامان و زرشک، پل معلق آوج و… صورت گرفته که مجموعه سعدالسلطنه بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

او در ادامه اظهار کرد: با توجه به تغییر وضعیت قزوین به رنگ نارنجی کرونایی و تعطیلی موزه‌ها، اماکن تاریخی تحت پوشش و جاذبه‌های گردشگری استان از تاریخ هفتم فروردین ماه پذیرای گردشگران نبوده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: «با توجه به تداوم بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت گردشگران و شهروندان، امسال هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به قزوین سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه دادند.

48

کد خبر 1501299

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۳۸۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

ایسنا/همدان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به پربازدیدترین جاذبه‌های استان شامل غارعلیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر گفت: تاکنون ۳۸۴ هزار و ۹۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کرده‌اند. 

محسن معصوم‌علیزاده اظهار کرد: از ۲۶ اسفندماه سال قبل تا ۶ فروردین سال‌جاری، غارعلیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر، محوطه تاریخی هگمتانه و باغ موزه دفاع مقدس با مجموع ۸۹ هزار و ۳۰۰ بازدید در صدر اماکن گردشگری استان همدان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۸۴ هزار و ۹۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کرده‌اند، افزود: در مدت زمان یادشده ۵۲ هزار و ۴۳۵ نفر در مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر، خانه‌مسافرهای دارای مجوز، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هتل آپارتمان‌های استان همدان اقامت داشتند. 

معصوم‌علیزاده از اجرای ۲۰۰ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری همدان خبر داد و گفت: در این مدت ۹۰ بازدید از مراکز اقامتی، ۵۶ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۴۲ بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید ۵۰۰ هزار نفری از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • بازدید بیش از ۴۳۹ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین
  • اقامت بیش از ۱۲۴ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه
  • اقامت ۱۱۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان
  • بازدید بیش از ۸۳۳ هزار گردشگر از جاذبه‌های آذربایجان‌غربی
  • بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لرستان
  • میزبانی ۸ میلیون مسافر نوروزی در مازندران
  • بازدید ۳۸۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان
  • طاق‌ بستان، پربازدیدترین جاذبه تاریخی کرمانشاه