Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:17:47 GMT

ذخیره کالاهای اساسی باید بطور مستمر رصد شود

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۵۴۳۲

ذخیره کالاهای اساسی باید بطور مستمر رصد شود

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: اکنون در شرایط خاص اقتصادی هستیم و رویکردها و سیاست ها باید متناسب با این شرایط اتخاذ شود.

وی بر نظارت بر شبکه توزیع به صورت قاطعانه تاکید کرد و افزود: بر اساس بررسی ها و گزارش ها تعداد کمی در روند توزیع مرغ اخلال ایجاد می کنند که نیاز است از همه ظرفیت ها برای نظارت بیشتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام از شلوغی صف نانوایی های استان انتقاد کرد و گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده و در این شرایط نگران کننده کرونا،  فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود.

نوذری در ادامه با اشاره  به در پیش بودن ماه مبارک رمضان نیز تاکید کرد: باید میزان جوجه ریزی افزایش یابد و به موازات توزیع مرغ گرم، مرغ منجمد نیز در بازار توزیع شود تا مردم از نظر تامین مرغ مشکلی نداشته باشند.

وی به بحث نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت ها در راستای نظارت بر بازار و جلوگیری از احجاف در حق مردم باید استفاده شود.

استاندار ایلام با تقدیر از مجموعه اقتصادی استان، جهاد کشاورزی و صمت که در ایام نوروز با وجود ایجاد مشکل از نظر تامین کالای اساسی در برخی استانها کشور که موجب ایجاد صفوف طولانی شد، گفت: در استان ایلام صف نداشتیم و مردم به راحتی کالاهای مورد نیاز را در دسترس داشتند و باید دقت داشت که تشکیل صف زیبنده مردم نظام نیست.
نوذری به مدیریت کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز استان و ذخیره سازی آنها برای شرایط اضطرای تاکید کرد و افزود: از ظرفیت خالی سیلوهای بخش خصوصی برای نگهداری کالاهای اساسی باید استفاده شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این نشست گفت: باید از نظر توزیع و تامین کالاهای اساسی دقت ویژه ای شود زیرا افزایش نارضایتی مردم با توجه به در پیش رو بودن انتخابات و شرایط کرونا و تورم مناسب نیست.

سردار جمال شاکرمی اظهار داشت: باید نظارت های مستمر به منظور جلوگیری از گران فروشی در بازار انجام گیرد و از ظرفیت بسیج اصناف در حوزه نظارت بر بازار نیز استفاده شود.
وی به تامین ذخیره کالاهای استراتژیک و نظارت مستمر بر تولید و توزیع تاکید کرد و اضافه کرد: دامپزشکی باید بر واحدهای مرغداری نظارت کند و مرغداری هایی که مهلت چهل و پنج روزه تولید مرغ آنها به اتمام رسیده را معرفی کند.
وی خواستار برخورد با افراد محتکر و قاچاقچیان کالا و افراد دلال و سودجو شد و گفت: نباید اجازه داد برخی ها به خاطر سودجویی خود نظم بازار را برهم بزنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: بازار مرغ یک بازار ملتهب و به کل کشور وابسته است.

جهانگیر رستمزاد اظهار داشت: ایلام تولید کننده مرغ است و باید به استانهای دیگر در تامین مرغ کمک کنیم.

وی افزود: اکنون قیمت مرغ یکسان شده امیدواریم مشکلات برطرف شود زیرا هیچ مرغداری حق دو قیمتی عرضه کردن مرغ ندارد.

رستمزاد مشکلات ایلام را متاثر از سایر استانها اعلام کرد و گفت: اگر مشکلات استانهای دیگر حل شود ما هم مشکلات کمتری داریم.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری انتخابات صنفی اتحادیه مرغداران هرچه سریعتر این صنف و کشتارگاه ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست اعضا به بحث و بررسی پیرامون مسایل اقتصادی استان از جمله تامین مرغ، ذخیره کالاهای اساسی و نظارت بر بازار پرداختند.

بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده در درب مرغداری ۱۷۱ هزار ریال، در کشتارگاه ۲۳۳ هزار ریال و برای مصرف کننده ۲۴۹ هزار ریال مصوب و اعلام شده است.

برچسب‌ها ایلام گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار ایلام گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور نظارت بر بازار کالاهای اساسی استفاده شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید

بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان