Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه، ۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند، گفت: طرح مراقبت بهداشتی و غربالگری و کنترل کرونا در مبادی مرزی استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا پانزدهم فروردین امسال با حضور ۶۱ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب ۲۲ تیم عملیاتی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا، نوروز امسال همانند سال گذشته طرح راهنمای مسافران نوروزی اجرا نشد.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: امسال نوروز، ۳۳ پایگاه عیدانه در خراسان رضوی فعال بود که از این تعداد ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، پنج پایگاه موقت و ۲ پایگاه مراقبت بهداشتی مبادی مرزی برای خدمات‌رسانی احتمالی در ایام نوروز فعال بود.

احمدی، با اشاره به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در مرز گمرک دوغارون تایباد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰، تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۳ نفر در این دو پایگاه تب‌سنجی شدند.

او تصریح کرد: تاکنون در قالب این طرح از مسافران ورودی مرز دوغارون در تایباد و نیز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، ۵۲۹ مورد تست اولیه کرونا و تعداد ۸۳۰ مورد تست pcr انجام شد.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر ویروس کرونا غربالگری کرونا ورودی شهر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است

محمد رضا واحدی جو  گفت: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌شوند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می‌شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.

نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است