Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@14:42:51 GMT

خیرین بدون مرز فردیسی پای کار آزادی زندانی در چین

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۷۷۷۴

خیرین بدون مرز فردیسی پای کار آزادی زندانی در چین

حسین ناصر خاکی، دادستان عمومی و انقلاب فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، ضمن تشریح اقدامات انجمن حمایت از زندانیان فردیس در طول سال گذشته، گفت: طی سال ۹۹، بیش از ۹۰۰ میلیون تومان برای حمایت خانواده زندانیان به صورت مستمری، نقدی، سبد کالا، بهداشتی درمانی و آموزشی توسط انجمن حمایت از زندانیان شهرستان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان فردیس با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان فردیس پرچمدار حمایت از خانواده‌ها و آزادی زندانیان است، افزود: با پیگیری انجمن حمایت از زندانیان شهرستان فردیس، با کمک و حمایت خیرین و صرف هزینه ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در طول سال گذشته آزاد شده اند.‌

این مقام مسؤول با بیان اینکه فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان فردیس منحصر به مرزهای ایران نیست، اظهار کرد: اقدامات انجمن در راستای آزادسازی زندانیان ایرانی خارج از کشور از جمله کشورهای چین، آذربایجان، ترکیه و غیره در حال انجام است.

ناصرخاکی ادامه داد: به عنوان مثال  فردی با ۱۵ سال زندانی و جریمه  ۲۰۰ هزار یوان(معادل ۸۰۰ میلیون تومان) در کشور چین زندانی است که طبق قانون این کشور، مبلغ جریمه باحبس قابل جبران نبوده و تا زمان پرداخت جریمه، فرد باید در زندان بماند که فرد مذکور علیرغم اینکه مدت‌ها از پایان حبسش می‌گذرد، به علت عدم توانایی در پرداخت جریمه، همچنان در زندان چین محبوس است. پرونده این فرد در حال پیگیری، تامین مبلغ جریمه  و انجام  مذاکرات برای آزادسازی از طریق انجمن حمایت از زندانیان فردیس است.

وی پیگیری پرونده های قصاص و اخذ رضایت را از دیگر فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان فردیس برشمرد و افزود: در حال حاضر  ۵ پرونده فعال قصاص در حال پیگیری است و  مذاکرات متعددی در این خصوص  انجام شده که اخیرا با تلاش انجمن حمایت از زندانیان فردیس دو پرونده، یکی مربوط به یک تبعه افغان و دیگری مربوط به یک متهم خانم محبوس در زندان ورامین، منجر به رضایت اولیای دم شده است.


ناصرخاکی  در ادامه  به وجود ۳۰۰ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان فردیس اشاره کرد و گفت: فعالیت انجمن حمایت از زندانیان فردیس  در طول سال گذشته  نسبت به سال ۹۸ در خصوص پرداخت مستمری و آزادی زندانیان، حدود  ۴ و نیم  برابر افزایش داشته است.  

 وی ادامه داد:  در سال گذشته از سوی انجمن،  بیش از هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی به خانواده های زندانیان اهدا شد. طی بیش از ۲۰ مورد بازدید حضوری از وضعیت خانواده های تحت پوشش انجمن فردیس، مشکلات معیشتی، قضایی، بهداشتی و درمانی آنها مورد پیگیری ویژه قرار گرفت. همچنین  به ۵۰ خانوار در خصوص تامین ودیعه و اجاره عقب افتاده مسکن کمک شد.

دادستان فردیس با تاکید بر اهمیت حمایت از فرزندان زندانیان به ویژه در زمینه آموزش و تحصیل، گفت: به منظور کمک به فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان و فراهم کردن امکان استفاده از آموزش های مجازی،  انجمن حمایت از زندانیان فردیس از محل اعتبارات خیرین، ۴۳ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند  تهیه و به فرزندان زندانیان اهدا کرد. همچنین  ۵ مورد از فرزندان نوجوان و زیر ۱۸ سال زندانیان و گرفتار در دام اعتیاد شناسایی و با هزینه انجمن به مراکز ترک اعتیاد فرستاده شدند.


وی همچنین از برگزاری دوره های مختلف آموزشی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  با موضوعات بازاجتماعی کردن زنان زندانی، مادران زندانی کودک همراه، زنان باردار، اطفال و نوجوانان توسط مدرسان به صورت پایلوت در سطح کشور، توسط انجمن حمایت از زندانیان فردیس خبر داد.

ناصر خاکی  با اشاره به ظرفیت بالای خیرین در شهرستان  فردیس، از تهیه بانک اطلاعاتی خیرین توسط انجمن حمایت از زندانیان فردیس خبر داد و بیان کرد: بخش قابل توجهی از  درآمد انجمن حمایت از زندانیان فردیس از طریق خیرین تامین می شود و تنها بخش اندکی، از منابع درآمدی پایدار است که تکافوی اقدامات لازم در خصوص حمایت از خانواده های زندانیان  نیست. در این راستا از خیرین محترم تقاضا داریم؛ جهت انجام اقدامات حمایتی بهتر  از خانواده زندانیان، دست انجمن حمایت از زندانیان فردیس را بگیرند.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان فردیس همچنین در تلاش است تا با دریافت مجوز و ایجاد مراکز معاینه فنی، دفتر الکترونیک قضایی، ایجاد پارکینگ شبانه روزی، نسبت به ایجاد منابع پایدار درآمدی و افزایش خدمات به خانواده های آسیب دیده زندانیان اقدام کند.

دادستان فردیس و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان فردیس از زحمات بی شائبه نادری نژاد مدیرعامل و افشار حسابدار  این انجمن در راستای پیگیری و رفع مشکلات خانواده آسیب دیده زندانیان تشکر کرد.

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان آزادی انجمن حمایت از زندانیان فردیس سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی

توکل شاکرمی اظهار کرد: محسن چاووشی با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان را فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد زندانی شامل ۲۴ مرد و یک خانم هستند.
مدیر ستاد دیه لرستان با بیان اینکه سال گذشته نیز این خواننده محبوب کشور موجب آزادی چندین زندانی استان شد، افزود: آقای چاووشی اواخر سال گذشته نیز با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان را آزاد کردند.
شاکرمی بیان داشت: در حال حاضر ۱۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان با بدهی ۲۳۰ میلیارد تومان در زندان‌های استان محبوس هستند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است