Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردل امیری نژاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیشترین محل بازدید گردشگران را بازار ساحلی آستارا اعلام کرد و گفت: کوهستان حیران، تالاب استیل، بقاع متبرکه و باغ پرندگان در اولویت های بعدی قرار داشت.

وی بیان کرد: ۲۳ هزار و ۸۷۴ نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها اقامت کردند و در بازدید بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، چهار بار به مراکز اقامتی آستارا به دلیل رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی تذکر کتبی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی روستای ملی عنبران آستارا در هشت غرفه با حدود ۲ هزار تخته گلیم، جاجیم، ظروف سفالی، کیف دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش، لباس محلی، نازک کاری چوب و عروسک های کاموایی دایر شد.

امیری نژاد گفت: متاسفانه هنرمندان صنایع دستی به دلیل کاهش بازدیدها نسبت به سال های قبل، فروش خوبی نداشتند و امیدواریم با همکاری مسئولان، فروشگاه های ثابت عرضه گلیم و صنایع دستی در مرکز شهر آستارا راه اندازی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا از پیگیری راه اندازی موزه تخصصی گلیم در یکی از خانه های سنتی روستای عنبران برای معرفی گلیم به گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع  شده است و مرکز آن جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

برچسب‌ها گردشگری آستارا ویروس کرونا مسافرت نوروز نوروز 1400

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آستارا ویروس کرونا گردشگری آستارا ویروس کرونا مسافرت نوروز نوروز 1400 اخبار کنکور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان