Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:14:35 GMT

پیش‌بینی وزش باد شدید در گیلان/هوا تا 10 درجه گرم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۸۱۹۵

پیش‌بینی وزش باد شدید در گیلان/هوا تا 10 درجه گرم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، به گفته هواشناسی، نقشه‌ها نشان‌دهنده جوی غالباً پایدار در منطقه است و تا پایان هفته روند افزایش دما و وزش باد در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

آن‌طور که محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرده طی دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد جنوبی به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی همچنین اطلاعیه هشداری سطح زرد مبنی بر وزش باد و افزایش دما در گیلان صادر کرده است.

در توصیف اطلاعیه هشداری هواشناسی گیلان از وزش باد گرم از روز دوشنبه در استان خبر داده‌شده که تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، سامانه جنوبی که از فردا در منطقه فعال می‌شود علاوه بر وزش باد شدید،  افزایش دما به‌طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در نقاط مختلف  را به دنبال خواهد داشت.

احتمال آسیب به سازه‌ها، تأسیسات و بناهای سست‌بنیان، گسترش آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع ازجمله مخاطراتی است که در توصیف اطلاعیه هشداری هواشناسی به آن اشاره‌شده است.

دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان توصیه کرده بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری‌ها، خزانه برنج و غیره تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

کارشناسان هواشناسی همچنین بر عدم تردد و استقرار در حاشیه سازه‌های سست‌بنیان تأکید کرده‌اند و گفته‌اند باید نسبت به مقاوم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و محکم کردن پوشش گلخانه‌ها، اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در بخشنامه‌ای از فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش‌داران خواسته است تا ضمن بالا بردن آمادگی‌ها، تمهیدات لازم را در این رابطه به کار ببندند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان دما وزش باد شدید هواشناسی باد گرم گرم باد افزایش دما هواشناسی گیلان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

کارشناس هواشناسی لرستان گفت: از فردا _سی‌ویکم فروردین_ تا سه‌شنبه _چهارم اردیبهشت_ شاهد بارش‌های رگباری در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، بهمن محمدی مقدم اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از فردا _ جمعه سی‌ویکم فروردین_ تا سه‌شنبه _چهارم اردیبهشت_ با توجه به افزایش شاخص‌های ناپایداری جو و همچنین تراکم ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای اغلب مناطق استان بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها برای یک شنبه شب تا غروب روز دوشنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود که با مخاطراتی همچون آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی جاده‌ها همراه است.

به گفته کارشناس هواشناسی از نظر نوسانات دمایی برای امشب و فردا دماها روندی افزایشی خواهند داشت.

به گزارش ایمنا؛ در ۲۴ ساعت گذشته نیز پلدختر با ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و الشتر با دو درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بودند.

کد خبر 745847

دیگر خبرها

  • تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی