Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:31:24 GMT

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه‌های آبخیزداری لرستان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۹۰۴۲

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه‌های آبخیزداری لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد نجفی عصر یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها از اجرای عملیات‌های آبخیزداری در استان لرستان در سال ۹۹ که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی انجام شده است، خبر داد.

وی، عملیات‌های سنگی ملاتی را در سطح ۳۵ هزار و ۴۰۵ مترمکعب، خشکه چین ۱۱ هزار و ۳۳۱ متر مکعب، بانکت بندی ۹۲ هکتار، سنگی گابیونی ۳ هزار و ۴۰۰ مترمکعب، ریپ رپ بند خاکی ۴ هزار و ۹۵۵ مترمکعب، سرریز سنگ ملاتی ۷۷۰ متر مکعب اعلام کرد و گفت: اعتبارات مصوب این عملیات‌ها ۲۲ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی بوده که ۶۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، پروژه‌های اجرا شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را «قمیش» دلفان، «قبله» و «کونانی» کوهدشت، «گندل گیلان» و «زرشکه» بروجرد، «تملیه» و «کهمان» سلسله، «شول آباد» و «گایکان» الیگودرز، «دمرود»، «چولهول»، «ولیعصر» پلدختر، «تل عجم»، «میشاخور» چگنی، «ده حاجی» ازنا، «کرگاه» خرم آباد، «بادامسر» دورود و سطح شهرستان رومشکان معرفی کرد.

نجفی در ادامه افزود: عملیات‌هایی که از محل اعتبارات استانی اجرا شده مشخصاتی همچون سنگی ملاتی ۳۶ هزار و ۴۰۴ مترمکعب، آبخوانداری ۵۲ هزار و ۲۸۳ مترمکعب، سنگی گابیونی ۵ هزار و ۱۲۲ مترمکعب، بندخاکی کوتاه ۹۰ هزار ۹۲۰ مترمکعب دارد که ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع کل اعتبار بوده که ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، مکان پروژه‌های اجرا شده از محل اعتبارات استانی را «سماق» چگنی، «سیف آباد» سلسله، «گل گل» پلدختر، «گل عنبری» دلفان، سپیددشت خرم آباد، شرق رومشکان، «بیجاری» و «زرشکه» بروجرد، «دره باغ» ازنا، «درب آستانه» دورود، «اولاد قباد» کوهدشت و سطح شهرستان الیگودرز معرفی کرد.

کد خبر 5181372

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی لرستان پروژه آبخیزداری ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان اراک 12 فروردین محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف تردد وسایل نقلیه محل اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد