Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با بیان اینکه استان به دلایل متعدد و موانع مختلف، با مشکلات عجیب و غریبی روبرو است، گفت: منابع و مصارف خوزستان و امکانات و توسعه آن اصلا با هم همخوانی ندارند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز ۱۵ فروردین در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زمانی به عنوان استاندار خوزستان منصوب شدم که بودجه سال خرج و بودجه ۱۴۰۰ نیز بسته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مشکلات بسیار متعددی در استان وجود دارد البته کارهای فراوانی توسط مسوولان پیشین انجام شده، اما به دلایل متعدد و موانع مختلف، استان با مشکلات عجیب و غریبی روبرو است. منابع و مصارف استان و امکانات و توسعه اصلا همخوانی ندارند.

۷۰ شهر خوزستان فاقد سیستم فاضلاب و حدود ۷۰۰ روستا بدون لوله کشی و آب بهداشتی هستند

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات سیستم فاضلاب در سراسر استان، افزود: خوزستان بیش از ۶۵ درصد از درآمد کشور را دارد و از حدود ۸۰ شهر در استان، ۱۳ شهر فاضلاب نیم بند دارند، یعنی کامل نیست و بیش از ۷۰ شهر ما اصلا سیستم فاضلاب ندارند. همچنین از حدود چهار هزار روستای موجود، حدود ۷۰۰ روستا اساسا لوله کشی و آب بهداشتی ندارند و جیره بندی است یا با تانکر آبرسانی می شود. با این وضعیت سیستم آب های روان سطحی نیز در زمان بارندگی باعث ایجاد مصیبت می شود و سیستم فاضلاب نیز مشکلات زیادی به وجود آورده است.

زیرساخت های جاده ایی خوزستان به عنوان دالان اصلی تجاری کشور نیازمند توجه و توسعه است

سلیمانی دشتکی با اشاره به مشکلات جاده ای استان و اهمیت توجه به آن، بیان کرد: از نظر سیستم جاده ای با وجود اینکه خوزستان دالان اصلی تجاری کشور است، از نظر زیرساخت در برخی از شهرستان‌ها مشکل داریم. او اضافه کرد: چند جاده اساسی داریم که در توسعه استان نقش دارند که شامل جاده الیگودز به لالی، ایذه به اصفهان و لردگان، اصفهان به مسجدسلیمان و راه آهن اصفهان به اهواز است. این راه آهن سال ۹۳ در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مصوب شد و به خوبی در حال پیش رفتن است. جاده ایذه به لردگان و اصفهان در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است. جاده شهرکرد به مسجدسلیمان نیز مسیری روستایی است که چند تونل آن در حال احداث است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه از نظر اقتصادی با وجود اینکه در برخی ابعاد مانند کشاورزی، نفت، پتروشیمی و گاز خوب پیش رفتیم اما در این قسمت ها نیز نواقص متعددی وجود دارد، اضافه کرد: به عنوان مثال در کشاورزی با وجود اینکه چندین سال از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری می گذرد، اما بیش از ۵۰ درصد آن اصلا اجرا نشده است و مابقی نیز نواقصی دارد. از نظر سیستم بیابان زدایی نیز خوب کار شده است اما می شد بهتر کار کرد. به عنوان مثال در غیزانیه مردم اعتراض داشتند که زمین های قابل استفاده، جنگل کاری شده اند و درختان غیرمثمر کشت شده اند در حالی که با شیوه نوین آبخیزداری می توانستیم درختان مثمر بکاریم و فرصتی برای کشت گیاهان دارویی، گیاهان زینتی و گل های نرگس و محمدی ایجاد می شد و مردم نیز در حفظ آن همکاری می‌کردند.

بیکاری در خوزستان بیداد می کند

مقام عالی دولت در استان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در خوزستان، تصریح کرد: با وجود اینکه کارخانجات متعدد داریم و در کشاورزی نیز حرف اول را می‌زنیم اما نرخ بیکاری استان حدود ۱۴ و نیم تا ۱۵ درصد است که از متوسط کشوری بسیار بالاتر و مشکل ساز است. در بحث عدالت اجتماعی در کنار پتروشیمی‌های بزرگ، افراد ضعیف زیاد هستند و بیکاری بیداد می‌کند.

او با اشاره به اولویت های کاری خود، ادامه داد: در مجموع چند کار را در اولویت قرار دادیم که شروع شده اند؛ بحث اول کرونا است که موفقیت خوبی به دست آوردیم؛ با وجود اینکه اگر بیشتر همراهی می‌شد نتایج بهتری می‌گرفتیم. ما دیروز تنها استانی بودیم که سیر کرونا در آن نزولی بود و استان یزد نیز وضعیت عادی دارد اما سایر استان‌ها سیر صعودی دارند. جا دارد از مردم، رسانه ها، دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی، هلال احمر و نیروی انتظامی تشکر کنم. در روز سیزده به در نیز در جمع در استان نسبت به بقیه استان‌های کشور، به خوبی عمل شد. هر چند در برخی از شهرستان‌ها برگزاری مراسم بزرگ باعث شد تغییر رنگ صورت بگیرد.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت سیاسی مردم، اظهار کرد: برنامه دیگر توجه به انتخابات است؛ انتخابات نزدیک است اما شور و شوق انتخابات ریاست جمهوری قوی نیست. بنابراین از اصحاب رسانه، احزاب، گروه های سیاسی و بزرگان انتظار داریم که کار خود را آغاز کنند. حضور در صحنه یعنی بیمه کشور، نظام و مردم. هر چه حضور پای صندوق ها کم‌رنگ‌تر باشد طمع دشمن نیز بیشتر می شود و در مراودات خود با دشمن و جهان موضعمان تضعیف خواهد شد.

قول وزیر نفت برای تخصیص 2 میلیارد یورو برای اصلاح سیستم فاضلاب و آب شرب

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت حل مشکلات فعلی مردم، افزود: اولویت مهم بعدی که حتی در اولویت بیشتری نسبت به سایر موارد قرار دارد، رفع مشکلات جاری مردم است که شامل اصلاح ساختار، اصلاح سیستم فاضلاب و حل مشکلات آب شرب است. همچنین باید در خصوص آب های سطحی به جمع بندی برسیم. در این راستا کارهایی انجام شده و ما نیز در حال پیگیری هستیم. با هشت بانک تفاهم‌نامه‌ای بسته شده که قرار است دو هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم فاضلاب و آب شرب تخصیص دهند. وزیر نفت نیز قول داد که حدود دو میلیارد یورو از مازاد درآمدهای نفتی را در قالب میان مدت و کوتاه مدت به خوزستان اختصاص دهد تا این مشکلات حل شوند. این اعتبار در قالب استفاده از صندوق توسعه ملی با اذن رهبری یا در قالب لایحه ای از مجلس انجام خواهد شد و سالانه حدود دو درصد از مازاد درآمد علاوه بر سهم قبلی، به استان اختصاص داده شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: مقرر شده پروژه های سراسر استان که با هشت تا ۱۲ میلیارد تومان تکمیل می شوند را احصا کنیم تا با کمک بنیاد علوی، برکت و ستاد اجرایی امام و سایر نهادها، تکمیل شوند.

مدیران ناکارآمد را از طریق رسانه ها به مردم معرفی خواهم کرد

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تاکید شد مدیران از طرح هر گونه شکایت علیه خبرنگاران خودداری کنند، تصریح کرد: سیستم اداری را تحرک و نظم خوبی دادیم و مدیران موظف شدند در جلسات حضور پیدا کرده و به رسانه ها پاسخگو باشند و حضور قوی میان مردم داشته باشند و اگر در موعد مقرر به وظیفه خود عمل نکنند، اسم‌شان را در رسانه ها اعلام خواهم کرد و به مردم می‌گویم که این مدیر دروغ می‌گوید؛ زیرا مدیری که با مردم صادق نیست تکلیفش معلوم است. اعتقاد من این است که حتی الامکان هر دستگاهی مدیران خود را رشد دهد. در امور آب و مناطق آزاد صدها شغل وجود دارد که درآمد خوبی دارد و من تعجب می‌کنم که برخی از مناطق آزاد می آیند و اینجا مدیریت می کنند که غیرقانونی است.

تحمیل نیروی مازاد شهرداری‌ ها را ناتوان کرده است/هیچ کس حق تعدیل نیرو را ندارد

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برخی از کارکنان دستگاه ها در طول سال اضافه کار نگرفته بودند؛ ما تلاش کردیم که از سازمان برنامه و بودجه اعتباری بگیریم در حالی که از نظر قانونی نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم. اما با این وجود رضایتمندی نسبی میان کارکنان به وجود آوردیم.

او افزود: همچنین برای آبداران هفت میلیارد تومان از اعتبار استانداری و ۲۵ میلیارد نیز از منابع ملی گرفتیم. سعی کردیم صنایع ملی مانند فولاد، نیشکر و پتروشیمی را قانع کنیم که حقوق کارکنان را پرداخت کنند و تا اندازه زیادی نیز پرداخت شد. همچنین برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری کارون نیز از وزارت کشور کمک گرفتیم و در ادامه هم کمک خواهیم گرفت تا مشکلات آنها برطرف شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: همچنین در شهرداری ها آنقدر نیرو وارد شده است که واقعا توان پرداختی وجود ندارد. هر عضو شورا و شخص قدرتمندی سعی کرده فامیل و آشنای خود را وارد کند، در حالی که باید سراغ نفت، پتروشیمی ها و پروژه های عمرانی برویم و از آنها بخواهیم کارکنان بومی را جذب کنند و عدالت برقرار شود اما به جای این کار به بخشی آنقدر نیرو تحمیل می شود که مجموعه ورشکست می شود و به تبع آن معضلاتی به وجود می آید.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: هیچ دستگاه دولتی حق تعدیل نیرو ندارد. شهرداری‌ها وارث بی‌سامانی هستند و بعضا چندین برابر نیروی مورد نیاز استخدام کردند اما نمی توان این افراد را تعدیل کرد بلکه باید راهکاری برای آنها پیدا کرد تا افزایش پیدا نکنند و مطالبات آنها را پیگیری کرد. ساماندهی این مسایل اولویت ما است. اولویت مهم دیگر نیز توسعه همه جانبه استان است که با کمک مردم، منابع، نهادها و رسانه ها انجام می‌گیرد.

تونل و انتقال آب باعث خسکسالی و تغییر اکو سیستم می شود

سلیمانی‌دشتکی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، اظهار کرد: در زمانی که چهار سال استاندار چهارمحال و بختیاری بودم، حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد وقت خود را به این مساله اختصاص دادم و تنش و بحث شدیدی با استان همجوار و وزارت نیرو داشتیم، تا اندازه ای نیز موفق بودیم و تصمیم های خوبی اتخاذ شد. اکنون نیز ادامه آن بحث ها دنبال می شود. نظر کارشناسی من به عنوان کسی که سال ها در این حوزه تلاش کرده، این است که هر جا تونل ایجاد شود، مشکلاتی به وجود می آید و تونل باعث خشک شدن چشمه ها، روان آب ها و رودخانه های کوچک می شود و پیوست آن نیز خشکسالی ایجاد می شود.

مقام عالی دولت در خوزستان ادامه داد: اگر به مسیرهایی که سرچشمه هستند دست زده شود، اکوسیستم به هم می‌ریزد. آب کشاورزی و صنعتی به هیچ وجه نباید منتقل شود. در این راستا تلاش می کنیم تا به هدف خوبی برسیم. وزارت نیرو کاری انجام داده که ما به شدت به آن معترض هستیم و به دلیل اعتراض ما در دو جلسه است که به نتیجه نرسیده اند. مبدا و مبنای تعیین سهمیه آب استان را آورد آب سال ۸۷ که کمترین آورد با حدود ۱۱ میلیارد متر مکعب است، قرار داده اند. بیشترین مصرف آب کشاورزی ما از آب های سطحی است و آب های سطحی باید به رودخانه ریخته شود. بنابراین نتیجه گرفته شد که حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد متر معکب برای خوزستان کافی است، یعنی مقدار زیادی از زمین های کشاورزی ما معطل می شوند. مجددا جلسه کارشناسی داریم و تلاش می کنیم که با کار کارشناسی پیش برویم.

دولتی شدن هفت تپه بدترین روش است

استاندار خوزستان در ادامه همچنین با اشاره به وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه، افزود: این شرکت از خصوصی بودن در حال تبدیل به دولتی شدن است و این بدترین روش است؛ تجربه نشان داده است که اصلا معنی ندارد که کارخانه دولتی باشد.

نماینده عالی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه مدیریت بیماری کرونا در استان، توضیح داد: در استان صدها مراسم مدیریت می شود اما چند مراسم نیز مدیریت نمی شوند و این ضعف است. ما از مردمی که رعایت می کنند تشکر می‌کنیم. در برخی مناطق مراسم لغو و یکی از شیوخ به جای برگزاری مراسم، نخل کاشتند. ما در بحث کرونا اقتصاد را تعطیل نکردیم و انتخابات را هم نمی توانیم تعطیل کنیم.

کسی پاسخگوی موازی کاری در امور فرهنگی نیست

مقام عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: بدترین موازی کاری در امور فرهنگی است؛ ۱۸ تا ۱۹ دستگاه متولی این امر هستند. متاسفانه اعتبارها نیز ریز و تقسیم می شوند که به کار کسی نمی آید و کسی نیز پاسخگو نیست.

تلاش کنیم خط مقدم مدافعان درمان شکسته نشود

استاندار خوزستان ادامه داد: کادر درمان در خط مقدم است اما اگر بقیه کمک نکنند این خط می شکند؛ زنجیره انتقال توسط طرح شهید سلیمانی محله به محله کنترل می شود. چون بیماران را شناسایی و قرنطینه می کنند و اطرافیان بیمار نیز تست می شوند. بیماران زمینه ای نیز کنترل می شوند تا تردد نداشته باشند زیرا اگر این افراد مبتلا شوند، امکان مرگ و میر آنها بیش از بقیه است. از خدمات نیروی انتظامی، دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی و شهرداری‌ها که در بستن پارک ها و معابر همکاری می کنند نیز تشکر می‌کنم.

گردش مالی شرکت های بزرگ باید در استان انجام شود

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به عملکرد خود در استان ایلام، ادامه داد: نرخ بیکاری در استان ایلام را به ۵ و نیم درصد رساندیم؛ البته استان ایلام کوچک است و نصف جمعیت اهواز است. اما ظرف سه سال ۶۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم. همچنین بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم و کارهای خوبی انجام شد. البته این روند در استان خوزستان نیز شکل خواهد گرفت. ستاد اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید و تایید رهبری است در سال ۹۹ تنها پنج جلسه تشکیل شد اما در استان ایلام هفتگی این جلسه را برگزار می‌کردیم یعنی حدود ۵۰ جلسه و ۱۰ برابر خوزستان برگزار شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا گردش مالی شرکت های بزرگ در خارج از استان صورت می گیرد؟ بیان کرد: گردش مالی شرکت های بزرگ در تهران یا استان‌های دیگر است؛ قانون برنامه ششم می گوید که شرکت هر جا باشد باید مالیات و گردش مالی آن نیز در همان منطقه باشد. گردش مالی در استان با افزایش درآمد مساوی است. درآمد ما ۹۲ درصد بود و افزایشی نداشتیم و اگر این شرکت ها گردش مالی درون استانی داشتند، درآمد ما به ۲۰۰ درصد هم می‌رسید و به تبع آن بودجه استان نیز افزایش می‌یافت.

برخورد قاطع با مدیران متخلف ستاد کرونا

نماینده عالی دولت در خوزستان در خصوص برخورد با مدیران متخلف مصوبه های کرونایی تاکید کرد: قطعا با این مدیران شدید برخورد می‌کنیم؛ با مدیرانی برخورد انجام شده است و حتی در آستانه اخراج قرار دادیم. اکنون شرح وظایفی قرار دادیم که مصوبه ها دقیق چک می شوند تا به موقع اجرا شوند و اگر اجرا نشوند با مدیر مربوطه برخورد و به مردم معرفی می شود.

دولت در شرایط سخت جنگ اقتصادی پروژه ها را هیچ گاه متوقف نکرد

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به مشکلات پیش روی دولت فعلی، تصریح کرد: دولت فعلی از سال ۹۷ و اواسط ۹۸ در شرایط سختی قرار گرفت. سال ۹۷ جنگ اقتصادی شدید امان همه را برید؛ تحریم در واردات و صادرات و تامین ارز و منابع مالی موثر بود. همچنین با وجود مشکلات ناشی از کرونا و در شرایط سخت، پروژه‌ها متوقف نشدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات دولت استاندار خوزستان انتقال آب جنگ اقتصادی هفت تپه برنا خوزستان مشکلات خوزستان بیکاری خوزستان عالی دولت در خوزستان نماینده عالی دولت استاندار خوزستان سیستم فاضلاب سلیمانی دشتکی میلیارد تومان استان ایلام گردش مالی پروژه ها رسانه ها انجام شد شرکت ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود

به گزارش خبرآنلاین، درحالی‌که نشانه‌هایی مبنی بر اینکه پایگاه دموکرات‌ها تردیدهایی درباره جهت‌گیری کشور، اقتصاد و سن او داشت، هم‌اینک به نظر می‌رسد که آنها پشت سر رئیس‌جمهورشان جمع شده‌اند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، بایدن و ترامپ اکنون تقریبا برابر هستند و ترامپ ۴۶درصدی نسبت به بایدن ۴۵درصدی، برتری اندک دارد.

دنیای اقتصاد نوشت: این یک پیشرفت برای بایدن از اواخر فوریه است؛ زمانی که ترامپ درست قبل از اینکه نامزد احتمالی جمهوری‌خواه شود، برتری قابل توجهی داشت و درصد آرای ترامپ ۴۸درصد بود؛ درحالی‌که این رقم برای بایدن، ۴۳درصد بود. به نظر می‌رسد روند صعودی بایدن تا حد زیادی از وضعیت بهبود یافته او در میان رای‌دهندگان سنتی دموکرات نشات می‌گیرد. بایدن در این ماه توانست رای بیشتری از پایگاه سنتی سال۲۰۲۰ خود نسبت به ماه گذشته به‌دست آورد. ماه پیش او شاهد یک سقوط بود؛ درحالی‌که ترامپ در این زمینه از رئیس‌جمهور فعلی بهتر عمل کرده بود. در آن ماه ترامپ حمایت بسیار بیشتری از رای‌دهندگان گذشته خود در مقایسه با رئیس‌جمهور به دست آورده بود؛ «۹۷ درصد به ۸۳ درصد».

اما حالا این حاشیه کمتر شده است. بایدن اکنون رای ۸۹درصد از حامیان خود در سال۲۰۲۰ را به دست آورده است؛ درحالی‌که این رقم برای ترامپ ۹۴درصد شد. نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رقابت شدیدی در سال۲۰۲۴ بین این دو برقرار است و احتمالا باید شاهد یک بازی طاقت‌فرسا از سوی هر دو باشیم. دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته به‌گونه‌ای پیش رفت که با اختلاف آرای چند ده هزاری در ایالت‌های خاکستری رقم خورد. به نظر می‌رسد رقابت در این ایالت‌ها نیز به همان اندازه طاقت‌فرسا و پایاپای باشد. به نظر می‌رسد آمریکا به دو قسمت مساوی تقسیم شده است و کوچک‌ترین تغییر در این تعادل می‌تواند برنده انتخابات را در سال۲۰۲۴ تعیین کند. تحت لوای این رقابت نزدیک، بسیاری از اصول این مسابقه تا حد زیادی بدون تغییر به نظر می‌رسد. سهم رای‌دهندگانی که کشور را در مسیر اشتباهی می‌بینند، بالای ۶۴درصد است. تقریبا ۸۰درصد از رای‌دهندگان، از جمله اکثریت دموکرات‌ها، هنوز شرایط اقتصادی کشور را عادلانه یا ضعیف ارزیابی می‌کنند. همچنین و هم بایدن و هم ترامپ، به دلایلی آشنا محبوب نیستند. اکثر رای‌دهندگان فکر می‌کنند که بایدن خیلی پیر است. اکثریت بر این باورند که ترامپ مرتکب جرایم جدی فدرالی شده است. بت پریوست، آرایشگر ۵۹ساله و رای‌دهنده مستقل در ویندزور لاکس گفت: «هر دو مزخرف، فقط بایدن شر کوچک‌تری نسبت به ترامپ است و برای همین در رای دادن به او تمایل دارد.» خانم پریوست گفت: «شما می‌توانید از سیاست‌های بد بهبود پیدا کنید، اما نمی‌توانید از یک قلب بد نجات پیدا کنید و دونالد ترامپ قلب بدی دارد.» این نظرسنجی درست قبل از محاکمه کیفری تاریخ‌سازِ ترامپ در شهر نیویورک انجام شد که اولین پرونده برای یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود. او با اتهامات مربوط به جعل سوابق مربوط به پرداخت پول به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این پرونده یکی از چهار کیفرخواست اصلی علیه ترامپ است، اما تاکنون تنها پرونده‌ای است که محاکمه آن قبل از انتخابات آغاز شده است. با این حال، به‌رغم احتمال زندانی شدن نامزد جمهوری‌خواه، تنها از هر چهار رای‌دهنده، یک نفر می‌گوید که هنوز به مشکلات حقوقی رئیس‌جمهور سابق توجه زیادی دارد.

کارزار بایدن که تبلیغات خود را از قبل در ایالت‌های موسوم به میدان نبرد آغاز کرده است، امیدوار است واقعیت دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ، دموکرات‌های بی‌میل را به سمت موضع حزبی معمول خود بازگرداند. شواهد اولیه‌ای از این اتفاق وجود دارد. در ماه گذشته، حمایت بایدن در میان رای‌دهندگان سفیدپوست ثابت ماند؛ اما در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار افزایش یافته است، حتی اگر هنوز از سطح حمایت سنتی دموکرات‌ها عقب باشد. بایدن در حومه شهرها و در میان زنان وضعیت بهتری نسبت به یک ماه پیش داشت؛ هرچند در بین مردان ضعیف‌تر بود. رای‌دهندگان جوان‌تر به‌عنوان یک ضعف دائمی باقی می‌مانند؛ درحالی‌که رای‌دهندگان مسن منبع قدرت نسبی برای رئیس‌جمهور دموکرات هستند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895304

دیگر خبرها

  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور