Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:43:28 GMT

مقام حماس: عربستان فلسطینیان زندانی را آزاد کند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۳۱۱

مقام حماس: عربستان فلسطینیان زندانی را آزاد کند

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مره از آمادگی حماس برای مذاکره با مقام‌های سعودی در هر سطحی برای آزادی زندانیان فلسطینی خبر داد.

وی گفت: محمد الخضری نماینده جنبش حماس فرد شناخته شده ای نزد همه است و به صورت قانونی در سعودی زندگی می کند و حلقه ارتباط میان نهادها در عربستان و جنبش حماس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اطلاع رسانی حماس افزود: همه سازمان های بین المللی نسبت به وخامت حال الخضری که دچار بیماری و کهولت سن است و وضعیت او در زندان هشدار دادند.

مره همچنین خواستار حل و فصل پرونده فلسطینیان بازداشتی در داخل زندان‌های عربستان سعودی شد.

عربستان از فوریه سال ۲۰۱۹ (بهمن ۹۸) الخضری و ده‌ها فلسطینی دیگر را بازداشت کرده و با وجود درخواست‌های مکرر جنبش حماس، تاکنون حاضر به آزادی آنان نشده است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز پیش تر از مقام‌های سعودی خواسته بود تا «محمد الخضری» نماینده جنبش حماس در این کشور را که زندانی است، فوراً آزاد کنند.

عفو بین الملل افزوده بود: مقام های سعودی در حالی که وضع سلامتی الخضری در بازداشت رو به وخامت است وی را از دسترسی به مراقبت های بهداشتی و درمانی کافی محروم کرده اند. جان نماینده حماس در عربستان درحالی که به سرطان مبتلاست، در خطر است و باید فوراً آزاد شده و تحت مراقبت های پزشکی فوری قرار گیرد.

خانواده الخضری در پیامی به ملک سلمان پادشاه عربستان خواستار مداخله او برای آزادی فوری دکتر خضری ۸۳ ساله شدند که از چندین بیماری از جمله سرطان پروستات رنج می‌برد.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز چندی پیش در پیامی به شاه سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها زندانی فلسطینی در این کشور شد.

با این حال، عربستان تاکنون به این درخواست‌ها واکنشی نشان نداده و حاضر به آزادی بازداشت شدگان نشده است.

برچسب‌ها سازمان عفو بین‌الملل ملک سلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان عفو بین الملل ملک سلمان سازمان عفو بین الملل ملک سلمان اخبار کنکور جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!

بازدید 3 شبکه الحدث عربستان سعودی با تشریح توان منطقه‌ای ایران و محور مقاومت تاکید کرد ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند! این گزارش شبکه سعودی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی