Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:02:46 GMT

اصولی: شهرخودرو وجود خارجی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۶۱۳

اصولی: شهرخودرو وجود خارجی ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: سازمان لیگ یک مجوز کمیسیون ماده ۵ برای هیات فوتبال خراسان رضوی ارسال کرده که در آن نام باشگاه لیگ برتری خراسان رضوی "حمیداوی" درج شده‌است.

احسان اصولی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری نشست روسای هیات فوتبال شهرستان‌های خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از پایه‌های اساسی توسعه فوتبال در خراسان رضوی، توجه به شهرستان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجمع انتخابی هیات فوتبال استان یکی از برنامه‌هایی که وعده داده بودم توجه به فوتبال و فوتسال شهرستان‌ها بود. در سال ۹۸ که فعالیت خود را آغاز کردیم، عمده وقت خود را صرف آماده‌سازی زیرساخت‌های هیات فوتبال کردیم.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی اضافه کرد: برخی افراد پس از انتخاب بنده در مجمع انتخابی اقدامات انجام شده را غیر فوتبالی نامیدند، اما هدف‌گذاری‌ها کاملا در راستای فوتبال بود تا بتوانیم جایگاه فوتبال خراسان رضوی را ارتقا دهیم.

وی افزود: در سال ۹۹ به خاطر شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد شد ملاحظاتی در سفر به شهرستان‌ها و دعوت همکاران به مشهد داشتیم، اما با توجه به مساعد شدن شرایط در سال جاری این نشست را برگزار کردیم. روسای هیات شهرستان‌ها علاوه بر بیان انتقادات و پیشنهادات خود در این نشست، تجربیات خود در اداره هیات‌ را به اشتراک گذاشتند.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: هر نهاد و سازمانی که به شکل استانی کار می‌کند، عمده فعالیت آن در شهرستان‌ها تعریف می‌شود. شهرستان‌ها بازوی اصلی توسعه فوتبال در استان‌ها و کشور هستند. شناسایی استعدادها و تشکیل تیم‌های پایه در شهرستان‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی در توسعه فوتبال داشته باشد. امیدوارم بتوانیم حداقل در هر فصل این جلسات را تکرار کرده و جهت ارتباط بیشتر شهرستان‌ها با یکدیگر از میزبانی آنان نیز استفاده کنیم.

وی در خصوص نقش روسای هیات فوتبال شهرستان‌ها در رسیدن به اهداف تاکید کرد: رییس هیات فوتبال یک شهرستان باید قوی باشد. از ظرفیت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و صنایع پیرامون خود نهایت استفاده را ببرد، سپس می‌تواند روی کمک‌های هیات فوتبال استان حساب باز کند. در واقع هیات فوتبال استان در پیش‌برد اقدامات هیات شهرستان‌ها نقش مکمل را ایفا می‌کند.

اصولی با اشاره به کسب یک کرسی انتخابی در هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای نخستین بار در تاریخ فوتبال خراسان رضوی بیان کرد: در بخش نمایندگی هیات استان‌ها، منتخب مجمع فدراسیون هستم. مهم ترین اولویت ما توسعه فوتبال ملی است. اقداماتی انجام خواهیم داد تا قله فوتبال ایران بر پایه فوتبال استان‌ها شکل گرفته و تقویت شود.

وی ادامه داد: قطعا یکی از مناطق تاثیرگذار در فوتبالی ملی، فوتبال شرق کشور است. در تمام استان‌های شرقی استعدادهای پنهانی داریم که هنوز کشف نشده‌اند. در تلاشیم تا این ظرفیت‌ها را تقویت کرده و به کشور معرفی کنیم. در فدراسیون فوتبال یک مسئولیت ملی هم بر عهده دارم و همین نقش را باید برای تمام استان‌های سراسر کشور ایفا کنم، اما در مشهد به عنوان دومین کلان شهر کشور کمک خواهیم کرد تا ظرفیت‌های این شهر شکوفا شود.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص وضعیت تیم پدیده، تنها نماینده لیگ برتری شرق کشور عنوان کرد: مشکلاتی برای تیم لیگ برتری خراسان رضوی به وجود آمد و مالک سابق این تیم در تامین نیازها و پرداخت هزینه‌های این تیم ناتوان بود. اگر مدیران و مسئولان خراسان رضوی به موقع به این مسئله ورود نمی‌کردند، احتمالا شاهد اتفاقات بدی برای نماینده خراسان رضوی بودیم.

اصولی تصریح کرد: پدیده متعلق به تمام مردم خراسان و شرق کشور است. شهرداری و شورای شهر مشهد نیز پای کار آمده و و باعث شدند این تیم به ثبات برسد. بر اساس اقداماتی که صورت گرفته، متولی امور پدیده تا زمانی که مالکیت این تیم تعیین تکلیف شود، در اختیار هیات فوتبال خراسان رضوی با همکاری اداره کل ورزش‌وجوانان استان و کمیته شورای تامین قرار گرفته است. خوشبختانه در حال حاضر پدیده به ثبات نسبتا خوبی دست یافته و در دیدار مقابل تیم پرستاره پرسپولیس نیز توانست یک امتیاز حساس و شیرین کسب کند.

وی در خصوص تغییر نام تیم شهرخودرو به پدیده گفت: بر اساس نامه‌ای که اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی به هیات فوتبال خراسان رضوی ارسال کرده، باشگاه شهرخودرو مجوز کمیسیون ماده ۵ ندارد. یعنی باشگاه شهرخودرو از ابتدا مجوز فعالیت نداشته است. در خصوص اینکه در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده که این تیم به اسم شهرخودرو در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده، مسئولین مربوطه باید پاسخگو باشند.

اصولی افزود: اسناد و مدارکی که در مورد تیم لیگ برتری خراسان رضوی در سازمان لیگ به ثبت رسیده به اسم پدیده است. این تیم با نام پدیده در مسابقات شرکت خواهد کرد تا تکلیف مالکیت این تیم مشخص شود.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی یادآور شد: به دلیل اینکه این تیم از ابتدا با نام پدیده در لیگ برتر حضور یافته، پیشنهادم این است که همانند تیم‌های نساجی و تراکتور، نام این تیم، پدیده باقی بماند. نام تیم برند باشگاه است و بهتر است ثبات داشته باشد. تعدد نام‌ یکی از عواملی است که مانع برقراری ارتباط هواداران با این تیم می شود.

اصولی در خصوص درج نام "شهرخودرو" در لیست ترکیب بازیکنان این تیم مقابل پرسپولیس خاطرنشان کرد: شهرخودرو فاقد مجوز کمیسیون ماده ۵ است و وجود خارجی ندارد. از روزی که این تیم به هیات فوتبال خراسان رضوی سپرده شد، اعلام کردیم باید مطابق قانون عمل شود و از همان روز به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کردیم که نام این تیم پدیده است.

وی اظهار کرد: در خصوص ناهماهنگی میان شبکه سه و سازمان لیگ، باید سازمان لیگ پاسخ دهد. دبیرکل فدراسیون نیز با ما هم فکر است و قرار شده در نخستین جلسه هیات رییسه فدراسیون به این موضوع رسیدگی کنیم و مشخص شود که سازمان لیگ بر چه اساسی اصرار دارد نام تیمی که وجود ندارد را روی این تیم بگذارد.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در پایان گفت: در پیگیری‌هایی که انجام دادیم، سازمان لیگ یک مجوز کمیسیون ماده ۵ برای هیات فوتبال خراسان رضوی ارسال کرده که در آن نام باشگاه لیگ برتری خراسان رضوی "حمیداوی" درج شده بود. پس از پیگیری‌ها متوجه شدیم، فرهاد حمیداوی مجوز یک مدرسه فوتبال را به نام خود گرفته و در سازمان لیگ آن را به عنوان مجوز کمیسیون ماده ۵ باشگاه شهرخودرو ارائه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی تیم فوتبال شهرخودرو تيم فوتبال پديده مشهد رییس هیات فوتبال خراسان رضوی لیگ برتری خراسان رضوی مجوز کمیسیون ماده ۵ فوتبال استان توسعه فوتبال شهرستان ها سازمان لیگ استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو

مهدی اله پور روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از سال‌ها اعلام و مشاهده حضور پلنگ در منطقه کوهسرخ توسط افراد محلی و طبیعت گردها، سرانجام حضور این گونه توسط دوربین محمود رمضان نژاد رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ ثبت و مستندسازی شد.

وی کرد: این منطقه دارای ارزش زیستی زیادی است و دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، گربه پالاس، کفتار، گربه وحشی، کل و بز و قوچ و میش است و این ثبت و مشاهده پلنگ، محیط بانان و فعالان محیط زیست منطقه را بسیار امیدوار کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگ، گربه سانی شب زی و مخفی کار است و به همین دلیل مشاهده و ثبت حضورش در روز و به راحتی ممکن نیست و، چون یکی از گونه‌های بسیار ارزشمند در چرخه تنوع زیستی است مشاهده و ثبت آن در یک منطقه، ضمن این که گواهی بر غنای زیستگاهی آن منطقه است مسیر حفاظتی آن محدوده را تغییر خواهد داد.

اله پور افزود: این منطقه از لحاظ اکولوژیکی، دارای اکوسیستم متنوعی است و برای گونه‌های پستاندار علفخوار همچون کل و بز و قوچ و میش و دیگر گونه‌های حیات وحش نیز بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: حدود ۳۵ درصد منطقه سید مرتضی کاشمر داخل شهرستان کوهسرخ قرار گرفته است و حدود ۱۰.۲ درصد کل شهرستان کوهسرخ تحت پوشش مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص ویژگی‌ها و منابع طبیعی این شهرستان، به زیستگاه‌های کوهستانی و ارتفاعات آن که باعث به وجود آمدن منابع آبی و زیستگاه مطلوب برای بقای گونه‌های مهم گوشتخوار و علفخواران بزرگ جثه در سطح منطقه شده است اشاره کرد.

پلنگ ایرانی هم اکنون در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار اردک سرسفید جزء گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایرنا

tags # پلنگ سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع