Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@07:50:40 GMT

لزوم اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به کانون‌های مساجد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۱۸۰۸

لزوم اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام مطهری لزوم اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: کانون‌های مساجد باید در اجرای برنامه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان فعال‌تر باشند.

حجت‌الاسلام «سید رضا مطهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فعال‌تر شدن کانون‌های مساجد در اجرای برنامه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در همین راستا لازم است بخشی از بودجه فرهنگی به مساجد و کانون‌های مساجد اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مسئولان باید در اختصاص بودجه فرهنگی به مساجد و کانون‌های مساجد نگاه ویژه‌تری داشته باشند تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه عظیم ترویج فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود اما با این حال شاهدیم که در برنامه‌ریزی فرهنگی، غریب و مظلوم واقع می‌شوند.

 

وی نقش‌آفرینی مساجد و کانون‌های مساجد برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان با توجه به نیازها و سلایق آن‌ها و تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع در همان راستا را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: باید برای نسل جوان و نوجوان برنامه دقیق و مدونی داشته باشیم که البته این امر بسیار مهم با دست خالی امکان‌پذیر نیست.

 

کارشناس امور مساجد تبلیغات گیلان اثرگذاری بالای برگزاری سفرهای اردویی، زیارتی ویژه نوجوانان و جوانان توسط کانون‌های فرهنگی مساجد را مورد توجه قرار داد و افزود: تجربیات نشان می‌دهد چنین برنامه‌هایی که تا پیش از شیوع ویروس کرونا اجرایی می‌شدT روی نسل جوان ما اثرگذاری بالایی داشته است.

 

مطهری حرکت خزنده دشمن و تلاشش در جهت شبه‌افکنی و حرکات مخرب برای دور کردن نسل نوجوان و جوان از حرکت در مسیر اسلام و انقلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمن در زمینه فرهنگی جنگ تمام عیاری را آغاز کرده و در این راه هزینه‌های گزافی را اختصاص می‌‌دهد بنابراین ما هم برای مقابله با این هجمه باید آماده باشیم.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد گیلان بودجه فرهنگی نوجوانان و جوانان کانون های مساجد بودجه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون

هنرمندان در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و تعزیه می‌پردازند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» از روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تا سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ به مدت پنج شب در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان لاله تهران اجرا می‌شود.

در این ویژه‌برنامه که به مناسب ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و از ساعت ۱۷:۴۰ تا اذان مغرب برپا خواهد شد، هنرمندانی همچون محمدرضا معجونی، سیدمهرداد کاووسی، امیرحسین انصافی، صادق کیانی‌مقدم، الهه تاجیک، کیمیا یعقوبی و تعدادی از هنرمندان نوجوان به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و قصه‌گویی و گروه نمایشی و تعزیه هیئت «شاه‌چراغ» به سرپرستی مصطفی فتحی می‌پردازند.

یادآوری می‌شود نمایش‌های «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه که هر روز ساعت ۱۶:۳۰ و «هر روز نوروزه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی که ساعت ۱۷ در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شد در روز‌های برپایی ویژه‌برنامه «پرده‌های علوی» اجرا نمی‌شود.

پس از برگزاری ویژه‌برنامه «پرده‌خوانی»، نمایش‌های «گل باقالی و روزه کله گنجشکی»، «هر روز نوروزه» و «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت خود را در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران از سر خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان