Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپین آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان از تمامی نویسندگان، فعالان و رسانه‌ها دعوت کرده هشتگ "آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان" و "دکتر خضری باید آزاد شود" را دنبال کرده و اقدام به بازنشر آن کنند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف از راه‌اندازی این کمپین، درخواست از مقامات عربستان سعودی برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در این کشور به ویژه دکتر محمد خضری نماینده جنبش حماس در عربستان عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپین مذکور همچنین خواستار مداخله پادشاه عربستان برای آزادی فوری تمامی بازداشتی‌ها شده و از نهادهای حقوقی و بشردوستانه در سطح بین‌المللی نیز خواسته دست به تحرکاتی در این زمینه بزنند.

صدها تن از ساکنان نوار غزه هفته گذشته با برپایی تجمعی در شهر غزه، خواستار آزادی فوری دکتر محمد خضری نماینده حماس در عربستان و دیگر فلسطینیان بازداشت شده در این کشور شدند.

دکتر خضری نماینده حماس در عربستان وضعیت بسیار وخیمی دارد و بارها نسبت به این مسئله هشدار داده شده است اما با این حال مسئولان عربستان حاضر به آزادی وی نشده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل اخیرا در پی وخامت حال دکتر محمد خضری نماینده جنبش حماس در عربستان و از کار افتادن جزئی یکی از دستانش، بار دیگر خواستار آزادی فوری او از زندان شد.

جنبش حماس نیز تاکنون بارها خواستار آزادی نماینده بازداشت شده خود در عربستان شده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دکتر خضری به چندین بیماری مزمن مبتلا است و همانگونه که عفو بین‌الملل اعلام کرده، وضعیت سلامت او روز به روز وخیم‌تر می‌شود و او اکنون قادر به خوردن غذا نیست.

دکتر خضری همراه با پسرش و ده‌ها فلسطینی و اردنی دیگر از سال ۲۰۱۹ به اتهام حمایت از حماس به بازداشت عربستان درآمده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حماس در عربستان خضری نماینده بازداشت شده دکتر خضری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت به دلیل شکست اطلاعاتی در حمله هفتم اکتبر حماس تحت فشار قرار دارد به هیچ عنوان تمایلی ندارد طی یک توافق که به آزادی اسرای صهیونیست منجر شود، اقدام به آزادی هزاران اسیر فلسطینی کند. با این حال، شهروندان صهیونیست به شدت به این تصمیم نتانیاهو معترض هستند. 

به گزارش الجزیره، هزاران تظاهرکننده صهیونیست امشب (سه شنبه) با تجمع در خیابان‌های تل آویو خواستار رسیدن به توافق با جنبش حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست شدند. 

این افراد با تجمع در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار توافق نهایی دولت نتانیاهو با حماس در این باره شدند. 

تظاهرکنندگان که برخی از آنها از خانواده اسرای صهیونیست بودند طی شعار‌ها و پلاکارد‌هایی که در دست داشتند، خواستار آزادی فوری اسرا شدند. برخی از معترضان پلاکارد‌هایی با شعار "ما فراموش شده ایم" در دست داشتند، که تاکید داشت به تصمیمات کابینه جنگ در فراموشی اسرا و در اولویت قرار دادن مسائل دیگر انتقاد دارند. 

ماه هاست که خانواده اسرا و شهروندان صهیونیست با بستن بزرگراه‌ها و خیابان ها، تجمع در برابر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و سایر مراکز دولتی از کابینه نتانیاهو می‌خواهند لج بازی را کنار گذاشته و تن به توافق با طرف فلسطینی بدهد. 

با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکید دارد آزادی اسرا تنها از طریق نظامی میسر است؛ اقدامی که تاکنون جان شماری از اسرای صهیونیست در غزه را گرفته است. 

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی؛ و بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که دولت نتانیاهو بخواهد در مذاکرات با حماس اقدام به آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینیان در ازای آزادی اسرای صهیونیست کند، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • حماس: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان ناصر شواهدی بر نسل‌کشی فلسطینیان است
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد