Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:00:37 GMT

سه شهر زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۴۱۵

سه شهر زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

دکتر محمد رضا صائینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری شدند که این روند به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و افزایش ترددها رخ داده است.

وی، با بیان اینکه کرونای جهش یافته در همه شهرستانها در حال چرخش است اضافه کرد: میزان بستری و موارد سرپایی نیز بیش از حد تصورات، سیر صعودی دارد و ادامه همین روند وضعیت فاجعه باری را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول در خصوص ویروس جهش یافته ادامه داد: میزان کشندگی و انتقال این نوع ویروس افزایش پیدا کرده است و حتی افراد جوان و نوجوان و کودکان را نیز گرفتار کرده و از طرفی، گیرایی ویروس به ۱۷۰ درصد رسیده است همچنین میزان مرگ و میر نیز افزایش دارد.

وی اظهار داشت: ۲۴ مرکز ۱۶ ساعته (منتخب کووید-۱۹) در استان فعال است و طبق مصوبه ستاد استانی کرونا بیمارستان امام حسین(ع) و امید ابهر به این مراکز اضافه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افرادی که علایم مشکوکی در خود مشاهده می کنند به مراکز ۱۶ ساعته نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند و پزشک مستقر در این مراکز در صورت نیاز به بستری و قرنطینه شدن فرد تشخیص می دهد و یا به صورت سرپایی درمان می شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت و توجه شهروندان به موارد بهداشتی در اولویت کنترل و مهار ویروس کرونا است گفت: با گذشت زمان رعایت ها بین مردم کمرنگ شده و نقش رسانه‌ها در این مقطع این است که حساسیت موضوع و خطر را در بین مردم و شرایط ویژه ویروس جهش یافته را متذکر شوند.

این مسوول خاطرنشان کرد: عادی سازی بیماری در بین عموم خطر بزرگی بوده و در این میان با توجه به شرایط خاص کرونایی استان همکاری های بین بخشی برای انجام برنامه های این بخش به ویژه اعمال محدودیت های بیشتر بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد.

برچسب‌ها کرونا ابهر خرمدره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان کرونای انگلیسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ابهر خرمدره کرونا ابهر خرمدره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان کرونای انگلیسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز