Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@20:36:41 GMT

فوری/ تهران قرمز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۵۲۳

فوری/ تهران قرمز شد

با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر شهرها،ادارات با کار ضروری حداکثر تا ۵۰ درصد و ادارات با کار غیر ضرور حداکثر تا ۳۰ درصد می توانند کارمندان را به صورت حضوری به کار بگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران عنوان کرد: بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز از جمله تهران حداکثر یک دوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت حضوری فعالیت کنند یعنی می توانند حداکثر تا ۵۰ درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند و سایر ادارات هم می توانند حداکثر تا ۳۰ درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند یعنی دو سوم کارمندان به صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تهران با توجه به اینکه در شرایط قرمز قرار گرفته است برگزاری جلسات در صورت ضرورت باید حداکثر با ۱۵ نفر تشکیل شود و برگزاری جلسات غیر ضرور و بیش از این تعداد ممنوع است.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: اجرای مصوبات ستادملی کرونا لازم‌الاجراست و بر همین اساس اجرای شرایط شهرهای قرمز به همه دستگاه های استان تهران ابلاغ شده و بر اجرای ان نیز نظارت خواهد شد.

پربیننده ترین حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد متقاضیان ثبت نام ایران خودرو 1400 بخوانند هجوم مردم به یک مرغداری در نیکشهر! +فیلم سود سپرده ۲۳ درصدی در برخی بانک ها! اتفاقی خوب برای حداقل بگیران تأمین اجتماعی تا ۱۵ روز آینده

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا برجام صورت حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!

به گزارش ورزش سه، بلاخره در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت انتظارها به پایان رسید و درنهایت، پس از کش و قوس های فراوان،  فرآیند خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال فارغ از کیفیت آن، با معامله شدن ۸۵ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس خاتمه یافت. 

براین اساس، ۸۵ درصد سهام پرسپولیس معادل حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان به کنسرسیومی از بانک های غیردولتی متشکل از بانک های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد سهام استقلال معادل حدود ۲۷۹۳ میلیارد تومان به کنسرسیومی از هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۴ زیرمجموعه اش، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام فروخته شد تا سرخابی های پایتخت مشکل مالکیتی برای دریافت مجوز حرفه ای جهت حضور در فصل آینده رقابت های باشگاهی آسیا نداشته باشند.

در کنسرسیوم متشکل از ۶ بانک غیر دولتی سهام دار پرسپولیس، بانک شهر بعنوان رهبر این کنسرسیوم ۳۰ درصد، بانک های ملت و تجارت ۲۰ درصد و بانک های صادرات، اقتصاد نوین و رفاه هرکدام ۵ درصد سهام پرسپولیس را خریداری کردند. در آن سو، کنسرسیوم متشکل از هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۴ زیرمجموعه اش هستند که هلدینگ خلیج فارس ۵ درصد و هرکدام از ۴ زیرمجموعه اش ۲۰ درصد سهام استقلال را خریداری نمودند.

حالا با گذشت یک روز از این اتفاق و معامله شدن ۸۵ درصد سهام سرخابی ها، در این مقاله، قصد داریم که تغییرات قیمت سهام هرکدام از خریداران سرخابی های پایتخت را در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در بازار بورس تهران بررسی نماییم و ببینیم که به اصطلاح، واکنش قیمت سهام این شرکت ها به خرید پرسپولیس و استقلال چه بوده است.

پیش از اینکه وارد بحث شویم، بایستی بگوییم که از کنسرسیوم پرسپولیس، بانک رفاه و از کنسرسیوم استقلال، شرکت پتروشیمی بندر امام در بورس تهران معامله نمی شوند و درنتیجه در این مقاله، بررسی می شوند.

بررسی تغییرات قیمت سهام خریداران پرسپولیس در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت

از ۶ بانک غیردولتی سهامدار پرسپولیس، بانک های شهر، ملت، تجارت، صادرات و اقتصاد نوین به ترتیب با نمادهای وشهر، وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین معامله می شوند و همانطور که گفتیم بانک رفاه در بازار بورس تهران معامله نمی شود. در ادامه، تغییرات قیمتی هرکدام از این نمادها را در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت بررسی می نماییم. برای این بررسی، تغییرات قیمت های پایانی هرکدام از این نمادها را درنظر می گیریم، یعنی بعنوان مثال قیمت پایانی سهام بانک شهر در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با قیمت پایانی سهام این بانک در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت مقایسه می کنیم و درصد کاهش یا افزایش این قیمت را به شما نشان می دهیم.

بانک شهر (وشهر)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام بانک شهر در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با کاهش ۲.۷۴ درصدی مواجه شده است.

بانک ملت (وبملت)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام بانک ملت در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با کاهش ۱.۳۹ درصدی مواجه شده است.

بانک تجارت (وتجارت)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام بانک تجارت در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با کاهش ۱.۶۲ درصدی مواجه شده است.

بانک صادرات (وبصادر)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام بانک صادرات در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با کاهش ۰.۴۶ درصدی مواجه شده است.

بانک اقتصاد نوین (ونوین)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام بانک اقتصاد نوین در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با کاهش ۰.۰۹ درصدی مواجه شده است.

نکته مهم: همانطور که می بینید هرچقدر میزان درصد سهام این بانک ها در پرسپولیس بیشتر بوده است، بازار واکنش منفی بیشتری به این بانک ها داشته اند و قیمت سهامشان کاهش بیشتری داشته است. بعنوان مثال، بانک شهر، بعنوان رهبر کنسرسیوم، با ۳۰ درصد سهام پرسپولیس افت ۲.۷۴ درصدی را در قیمت سهام خود در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت تجربه کرده، درحالی که این کاهش قیمت برای بانک اقتصاد نوین که دارنده 5 درصد سهام پرسپولیس است، ۰.۰۹ درصد بوده است.

بررسی تغییرات قیمت سهام خریداران استقلال در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت

سهامداران جدید استقلال یعنی هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳ زیر مجموعه اش، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی و پتروشیمی شهید تندگویان به ترتیب با نمادهای فارس، پارس، بوعلی و شگویا معامله می شوند و همانطور که گفتیم پتروشیمی بندر امام در بازار بورس تهران معامله نمی شود. در ادامه، تغییرات قیمتی هرکدام از این نمادها را در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت بررسی می نماییم. برای این بررسی، تغییرات قیمت های پایانی هرکدام از این نمادها را درنظر می گیریم، یعنی بعنوان مثال قیمت پایانی سهام پتروشیمی بوعلی در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با قیمت پایانی سهام این پتروشیمی در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت مقایسه می کنیم و درصد کاهش یا افزایش این قیمت را به شما نشان می دهیم.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با افزایش ۰.۱۲ درصدی مواجه شده است.

پتروشیمی پارس (پارس)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام پتروشیمی پارس در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با افزایش ۰.۱۹ درصدی مواجه شده است.

پتروشیمی بوعلی (بوعلی)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام پتروشیمی بوعلی در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با افزایش ۰.۷۹ درصدی مواجه شده است.

پتروشیمی شهید تندگویان (شگویا)

همانطور که در تصویر زیر می بینید، قیمت پایانی سهام پتروشیمی شهید تندگویان در روز سه شنبه ۵ اردیبهشت با کاهش ۱.۶ درصدی مواجه شده است.

جمع بندی: حالا این سوال مطرح است که چرا واکنش بازار به سهامداران پرسپولیس منفی بوده درحالی که غالب سهامداران استقلال با افزایش قیمت مواجه شده اند. این سوال پاسخ های مختلفی می تواند داشته باشد، یکی از دلایل آن خبرهایی است که درخصوص افزایش نرخ دلار نیما به گوش می رسد که طبیعتا این افزایش نرخ دلار نیما به نفع پتروشیمی ها خواهد شد و درنتیجه دور از انتظار نیست که قیمت آن ها با افزایش روبرو شود.

نکته بعدی می تواند این باشد که نماد فارس یک نماد شاخص ساز در بازار بورس است و در کمتر مواقعی پیش می آید که کاهش قیمت را تجربه کند. 

نکته سوم که برای هواداران فوتبال شاید مهمتر باشد وضعیت مالی سهامداران استقلال است که میزان هزینه ای که باشگاه استقلال به این پتروشیمی ها تحمیل خواهد کرد، درمقایسه با درآمدشان رقم چندانی نخواهد بود و درنتیجه، خبر خرید سهام استقلال آنها را دچار افت قیمت نمی کند.

در نقطه مقابل، بانک ها سهامدار پرسپولیس هستند که مجموعه سودشان از مجموع سود کنسرسیوم سهامداران استقلال کمتر است و سودی هم که بانک ها می سازند بخشی از آن مربوط به سود تسعیر ارز است که سود باکیفیتی نیست. درنتیجه، می توان نتیجه گرفت که سهامداران پرسپولیس در مقابل سهامداران استقلال از لحاظ مالی ضعیف تر هستند و فعلا دربی خصوصی سازی را استقلالی ها برنده شده اند.

دیگر خبرها

  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • فوری: خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است