Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:35:15 GMT

ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت‌شده ملایر از اول اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۷۶۱

ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت‌شده ملایر از اول اردیبهشت

عباس نجاری امروز در گفت‌وگو با فارس در ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر دارای دو منطقه حفاظت‌شده لشگردر و گلپرآباد است اظهار کرد: سه منطقه شکارممنوع «زند»، «علوی» و «تالاب آقگل» در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز نیز روزانه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفرساعت گشت و کنترل را در مناطق حفاظت شده محیط زیست شهرستان داشتیم گفت: خوشبختانه موردی از شکار و صید غیر مجاز در سد کلان در ایام نوروز مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا اواسط خردادماه گفت: در این مدت به دلیل فصل زاد و ولد در راستای آرامش  محیطی وحوش ورود گردشگر و افراد دیگر به مناطق حفاظت شده ممنوع است.

 وی با تاکید بر اینکه شهروندان نیز در این ایام در صورت برخورد با جوجه پرندگان و نوزادان وحوش در سایر مناطق از جابجایی آن خودداری کنند گفت: دوستداران محیط زیست هر نوع تخلف را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

نجاری با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات آبشخورها نیز به صورت مستمر و مدام رصد می‌شوند گفت: لایه‌روبی چشمه‌های دائمی و آهک‌پاشی و ضد عفونی در مسیرهای تردد وحوش نیز در مناطق حفاظت شده انجام شده است.

وی با بیان اینکه در پایان سال گذشته نیز  یک مورد تالیف غیر مجاز( چرای دام) در مناطق حفاظت شده داشتیم که در این زمینه  پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع و  محکوم به جزای نقدی شد گفت: در راستای مقابله با شخم‌های غیرمجاز نیز در اسفندماه سال گذشته سه مورد شخم‌های غیر مجاز شناسایی و یک مورد اراضی محیط زیست رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر در ادامه با اشاره به تالاب فصلی آقگل با ۸۳۰ هکتار مساحت گفت: با توجه به بارش‌های سال گذشته این تالاب در حال حاضر در شرایط مناسبی آبگیری قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان محیط  زیست و همکاری مسئولان شهرستان خنداب، نهری از رودخانه قره چای در جنوب دشت کمیجان به سمت تالاب باز شده و تالاب در حال آبگیری است گفت: پیش‌بینی ما آبگیری بیش از ۵۰۰ هکتار از مساحت تالاب در صورت بارش است.

نجاری با بیان اینکه مستندات و مدارک لازم برای ارتقای سطح حفاظتی تالاب آق‌گل ارائه شده است گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد ارتقای تالاب از  منطقه شکارممنوع به پناهگاه حیات وحش باشیم که منتظر مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات وحش در سطح حفاظتی بالاتری از منطقه حفاظت شده قرار دارد و در صورت ارتقای سطح حفاظتی، تالاب آقگل نخستین پناهگاه حیات وحش استان همدان خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با بیان اینکه  تالاب آق گل یک منطقه گردشگرپذیر بوده و و محیط و چشم‌انداز گردشگری زیبایی دارد گفت: امسال با توجه به ویروس کرونا از تجمع در این محل جلوگیری شد.

انتهای پیام/89013

منبع: فارس

کلیدواژه: تالاب محیط زیست شهرستان حفاظت محیط زیست مناطق حفاظت شده شهرستان ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار این شهرستان خبر داد.

میرزاکریمی گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف موقتاً پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل شده و در فصل بهار مجدداً بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در راستای حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی و محیط‌بانان در محل مستقر شده و به دلیل نا مساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع بوده و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

کد خبر 6085579

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری