Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون قضایی دادستان کل کشور درباره کارخانه ”آی تی آی“ شیراز گفت: دولت و بانک‌ها باید برای رفع مشکل این کارخانه همکاری کنند و حداکثر ارفاق‌های قانونی را انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سعید عمرانی با اشاره به اینکه اسناد لازم الاجرا از طریق ثبت، قابلیت اجرا دارد و نماینده دادستان حضور پیدا می‌کند، افزود: دادستان استان فارس در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات این کارخانه تشکیل شد، شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این کارخانه به قیمت پایه 340 میلیارد تومان یعنی جمع بدهی‌های کارخانه، قیمت گذاری شده است، ادامه داد: حدود 100 میلیارد تومان معوقات کارگران است.
آقای عمرانی افزود: جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان، تشکیل شده است و قطعاً ما هم برای حل این مشکل، راهکار داریم.
معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: فروش اموال مازاد این کارخانه برای پرداخت بدهی هایش راهکار خوبی است و دولت و بانک‌ها باید همکاری کنند و حداکثر ارفاق‌های قانونی را انجام دهند.
وی ادامه داد: آماده کمک هستیم تا این کارخانه احیاء شود و کارگران آن برگردند.
آقای کاووس ایرج پور عضو هیئت مدیره و معاون مدیرعامل بانک ملی هم با حضور در این برنامه افزود: در خصوص محاسبات بدهی کارخانه ”آی تی آی“ شیراز، کسی معترض نحوه محاسبه نشده است. نه مدیران فعلی شرکت و اعضای هیئت حمایت از صنایع و همچنین سهامداران و مدیران گذشته شرکت، معترض محاسبات بدهی نشده اند.
وی با بیان اینکه این شرکت توفیق پیدا نکرده است که استمهال کند تا به تقسیط منتهی شود، اضافه کرد: محاسبه طبق ضوابط شورای پول و اعتبار است و محاسبه ثانویه و اعمال جریمه مرکب نداشتیم.
آقای ایرج پور افزود: اگر این کارخانه املاک و دارایی‌های دیگری داشته باشد حاضریم مطالباتمان را از طریق آن املاک و دارایی‌ها بگیریم و نیاز به مزایده کارخانه نباشد.
مدیرعامل کارخانه «آی تی آی» هم در ارتباط تصویری با این برنامه با اشاره به اینکه تسهیلات مالی برای سال‌های 83 و 84 و برای زمانی است که کارخانه، دولتی بوده است، گفت: بخش خصوصی نقشی در این تسهیلات نداشته است و بابت این 13 میلیارد تومانی که تسهیلات دادند همه کارخانه و اموال منقول و غیر منقول آن در رهن بانک ملی قرار گرفته است.
سید حسین ضیایی ادامه داد: مشکل ما با هیئت حمایت از صنایع است که از سال 1388 وارد کارخانه و شرکت‌های ما شدند و تا کنون هنوز کارخانه و شرکت‌ها را تحویل ما نداده اند و نمی‌دانیم چه میزان بدهی داریم و هیئت حمایت از صنایع، صورت‌های مالی را در اختیار ما قرار نداده است.
وی ادامه داد: گفته اند این کارخانه در مجموع 40 میلیارد تومان بدهی دارد که از این میزان 13 میلیارد تومان، اصل بدهی است.
آقای ضیایی با اشاره به اینکه در 15 اردیبهشت سال 1388 , هیئت حمایت از صنایع وارد کارخانه شدند، گفت: بر اساس قانون حمایت، این هیئت فقط می‌توانست مدیر اجرایی برای کارخانه قرار دهد، اما آن‌ها هیئت مدیره شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران و شرکت‌های تابعه شدند بنابراین با توجه به این موضوع، قانون تجارت و مالیات‌های مستقیم در این باره جاری است و بر اساس قانون تجارت، هیئت مدیره موظف است که سالانه، مجمع شرکت را برگزار کند و صورت‌های مالی را تحویل دهد، اما آن‌ها این کار را نکرده اند.
وی ادامه داد: آخرین طرح شرکت صنایع مخابراتی، پروژه کارت سوخت هوشمند کشور بوده است که آن را اجرا کردیم و مطالباتی از شرکت نفت بابت این پروژه داشتیم که به موقع پرداخت نکردند و همچنین نسبت به حقوق کارکنان، حدود 4 تا 5 ماه بدهی داریم.
آقای ضیایی: این مسئله موجب شد که هیئت حمایت وارد موضوع شود.
آقای خداکرم انصاری نماینده هیئت حمایت از صنایع در استان فارس نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: گزارش مالی سال منتهی به 31 خرداد سال 1388 تهیه شده است و هیئت مدیره وقت شرکت، گزارش مربوط را امضاء نکردند که حسابرسی اظهار نظر کند.
وی ادامه داد: گزارشات حسابرسی سال‌های 88، 89، 90، 91 و 92 تنظیم شد و قرارداد گزارشات تکمیلی را هم بسته ایم و در حال انجام عملیات حسابرسی هستیم.
آقای انصاری با اشاره به اینکه کارخانه در سال 1352 راه اندازی و سال 1383 به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: این کارخانه از سال 83 تا 88 در اختیار بخش خصوصی بوده است. در این مدت 7 ماه حقوق و مزایای کارکنان، عقب افتادده است که به اعتصابات کارگری منجر و موجب شد که بر اساس قوانین و مقررات مربوط، کارخانه از اواسط اردیبهشت سال 1388 تحت پوشش هیئت حمایت قرار گیرد.
نماینده هیئت حمایت از صنایع در استان فارس اضافه کرد: در جلسه اوایل خرداد پارسال در بند 2 مصوبه ستاد تسهیل مقرر شد هیئت مدیره شرکت, 300 میلیارد ریال به صندوق دادگستری واریز کند تا مطالبات کارگران پرداخت شود و در پی آن، کارخانه را تحویل بگیرد، اما هیئت مدیره شرکت، این اقدام را انجام نداد و کارخانه را تحویل نگرفت.
آقای انصاری گفت: سرمایه ثبتی این شرکت در زمان بحران, 6 میلیارد ریال بود، اما بدهی شرکت 1220 میلیارد ریال بود و زیان انباشته شرکت در زمانی که هیئت حمایت، آن را تحویل گرفته, 640 میلیارد ریال بوده است بنابراین این شرکت قادر به ادامه فعالیت نبود.
وی افزود: شرکت به روز رسانی نکرد و تجهیزات و فناوری‌های آن قدیمی بود و به فناوری‌های روز توجهی نداشت.
نماینده هیئت حمایت از صنایع در استان فارس گفت: برخی از بدهی‌های این کارخانه را می‌توان از طریق دارایی‌های این کارخانه تامین کرد از جمله یک درصد سهام شرکت توسعه صادرات خارک، ساختمان واقع در شیراز به ارزش 60 میلیارد تومان، مهمانسرا و دفتر تهران و زمین 6 هزار متری بیرون از کارخانه.
آقای انصاری با بیان اینکه تفاهم نامه و قرارداد‌هایی برای راه اندازی کارخانه بسته ایم، ادامه داد:بیش از 100 شرکت برای مشارکت در راه اندازی کارخانه اعلام آمادگی کردند.
مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این برنامه گفت: از زمان شکل گیری خصوصی سازی در اوایل دهه 80 که هدف از آن، کارآمدسازی بخش تولید و سبک سازی دولت بود، اما عمدتاً دولت‌های مختلف به فکر فقط درآمدزایی صرف از واگذاری دارایی هایشان بودند.
آقای صمد عزیزنژاد با انتقاد از نحوه واگذاری‌ها به بخش خصوصی افزود: دولت یا به فکر درآمدزایی خود بود یا با رانت به نزدیکان و صاحب منصبانی واگذار شد تا تغییر کاربری دهند و آن را بفروشند یا اینکه بخش خصوصی واقعی هم پشت آن نایستاد و از خود رفع تکلیف کرده است.
وی اضافه کرد: در هنگام واگذاری کارخانه صنایع مخابراتی هم باید بدهی‌های آن تعیین تکلیف می‌شد و بدهی اش به بانک ملی، تصفیه می‌شد.
آقای عزیز نژاد گفت: همچنین مجلس شورای اسلامی باید بر حسن اجرای قوانین نظارت کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که از سال 83 تا سال 88 این کارخانه, 30 میلیارد تومان بدهی به بار می‌آورد و حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود، نشان می‌دهد که بخش خصوصی که این کارخانه به او واگذار شد، کارآمد نبوده و اهلیت لازم را نداشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دولت بانک آی تی آی شیراز هیئت حمایت از صنایع میلیارد تومان میلیارد ریال استان فارس هیئت مدیره بخش خصوصی دارایی ها سال 1388

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید علی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی با توجه به جزئیات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» گفت: هدف از «کانکت پلاس» سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است.

وی ادامه داد: براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلاً در خارج از کشور شرکت تأسیس و یا محصولی تولید کردند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تأسیس کنند، در این سامانه حمایت می‌شوند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد  دانش بنیان ریاست جمهوری اشاره کرد:  با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق ها و وی سی های همکار کانکت به افرادی که به دنبال تأسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می‌شود.

وی گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌ های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

حسینی، با بیان اینکه طی دو ماه و نیم، ۳۸۰ پروپوزال واصل شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین پروژه‌های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضاً برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه‌ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شأن کمتر است.

 وی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از هزار و ۷۰۰ محقق پسادکتری در سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر پروپوزال فرد تأیید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی، به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • روز سرنوشت ساز برای استقلال و پرسپولیس؛ مهلت AFC تمام شد!
  • همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه»، ویژگی برجسته عملیات وعده صادق
  • رضا درویش: مالکان جدید یک‌ بار برای همیشه باید بدهی‌های پرسپولیس را صفر کنند
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود