Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@12:11:29 GMT

اعلام آمار سفر و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۳۹۶۰

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی باتشریح جزییات سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۰ گفت: جمعا یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد اظهار کرد: طرح تسهیل گردشگری دریایی در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و صرفا ۸۰ هزار سفر دریایی انجام شد، اما در نوروز ۱۴۰۰ انجام سفر‌های دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در استان خوزستان انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع بود و در استان بوشهر نیز صرفا شاهد انجام سفر دریایی بودیم و گردشگری دریایی ممنوع شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروزی از ۲۵ اسفندماه هر سال تا نیمه فرودین ماه سال بعد مدنظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سفر دریایی از یک نقطه آغاز و به نقطه دیگری ختم می‌شود، اما گردشگری دریایی نقطه آغاز و پایان یکی است و شناور به مکان اولیه خود باز می‌گردد.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه جلسات هماهنگی طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۰ از ابتدای اسفندماه کلید خورد و از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز استعلام مربوطه گرفته شد، عنوان کرد: به جز بنادر استان خوزستان که با محدودیت در انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی و استان بوشهر که با محدودیت در انجام گردشگری دریایی مواجه بودیم، در سایر بنادر کشور، سفر‌های دریایی و گردشگری دریایی انجام شد.

وی ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۰، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر و گردشگر دریایی داشتیم، ۸۱ هزار شناور تردد دریایی داشتند و ۱۳۳ هزار خودرو نیز توسط مسافران تا محل انجام سفر دریایی حمل شده بود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با طرح تسهیل سفر‌های دریایی، تصریح کرد: الزام استفاده از ماسک به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مدنظر قرار گرفت و در پایانه‌های مسافری نیز تب سنجی از مسافران و گردشگران دریایی انجام شد، علاوه بر این در شناور‌های تفریحی ظرفیت مجاز پذیرش مسافران کاهش یافته بود و در شناور‌های مسافری ظرفیت به حداقل نصف کاهش یافت.

عباس نژاد با اشاره به انجام تست فوری کرونا در هرمزگان قبل از سفر، افزىد: همچنین ارتباط سیستم فروش بلیط مسافران با بانک اطلاعات تست کرونا از دیگر اقدامات صورت گرفته بود و تنها به مسافرانى که تست منفی داشتند در بخش مسافرى دریایى اجازه سوار شدن به شناور داده می‌شد.    به گفته وى، به ترتیب بنادر استان‌های هرمزگان، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان به ترتیب بیشترین میزان انجام سفر‌های دریایی و گردشگری دریایی در طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دادند.   بیشتر بخوانید: بررسی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در بنادر کشور

انتهای پیام/

برچسب ها: سفر دریایی پرو تکل های بهداشتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفر دریایی طرح تسهیل سفر های دریایی دریایی و گردشگری دریایی سفر های دریایی نوروز گردشگری دریایی انجام سفر دریایی نوروز ۱۴۰۰ انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​