Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:03:09 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۱۳۸

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۰ سنت معادل ۱.۲۳ درصد کاهش به ۶۴ دلار و ۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال تصمیم گروه اوپک پلاس مبنی بر افزایش تدریجی تولید نفت در فاصله ماه های می و جولای، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود و رشد قیمت قابل توجه جلسه قبل را خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 80 سنت معادل 1.23 درصد کاهش به 64 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز امروز با 71 سنت معادل 1.16 درصد کاهش به 60 دلار و 74 سنت رسید.

روز پنجشنبه و در حالی که برداشت تحلیگلران از تصمیم اوپک پلاس این بود که تقاضا برای نفت به تدریج افزایش خواهد یافت و همچنین به دلیل خوش بینی ناشی از طرح 2 تریلیون دلاری دولت بایدن در بخش زیرساخت ها، قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد افزایش بیش از 2 دلاری بود.

بازارها روز جمعه به دلیل تعطیلات عید پاک تعطیل بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس توافق کرده اند که تولید نفت خود را طی ماه های می، ژوئن و جولای به ترتیب 350، 350 و 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت جدید آمریکا از عربستان خواست تا به رغم نگرانی ها از میزان پایین تقاضا، قیمت نفت را برای مصرف کنندگان در سطح معقولی حفظ کند. بخش هایی از اروپا به دلیل موج جدید شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرنطینه قرار دارد. در ژاپن نیز احتمالا اقدامات اضطراری به بخش های بیشتری گسترش خواهد یافت.

بر اساس توافق روز پنجشنبه اوپک پلاس، میزان کاهش تولید این گروه از ماه می به حدود 6.5 میلیون بشکه خواهد رسید در حالی که این رقم در ماه آوریل زیر 7 میلیون بشکه قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد