Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:25:26 GMT

دانشگاه سوره در هفته هنر انقلاب چه برنامه هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۳۰۶

دانشگاه سوره در هفته هنر انقلاب چه برنامه هایی دارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت دانشکده هنر سوره و با همکاری معاونت پژوهشی، ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامی داشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

یوسف خجیر معاون پژوهشی دانشگاه سوره گفت: همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌های گرامی داشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره با همکاری معاونت پژوهشی، از روز جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این برنامه ها ترویج هنر انقلاب، بازتاب توانمندی هنری دانشگاه سوره، اعضای هیأت علمی، استادان، دانش آموختگان و دانشجویان است.

خجیر در رابطه با چگونگی برگزاری این ویژه برنامه ها افزود:  ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامی داشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از روز جمعه ۲۰ فرودین ماه آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ۲۵ فرودین ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد؛ این ویژه برنامه به دو صورت حضوری و مجازی نیز در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه های حضوری۳ اجراهای محیطی و پرفورمنس متروی شادمان، انقلاب و تئاتر شهر را در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ساعت ۱۳ الی ۱۹ را در بر می‌گیرد و همچنین نمایش فیلم مستند در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰  در سالن سینمای دانشکده هنر سوره برگزار می‌شود.

خجیر با بیان اینکه ویژه برنامه‌های مجازی هفته هنر انقلاب اسلامی شامل ۲۷ برنامه متفاوت در هفته می‌شود گفت: نخستین ویژه برنامه‌های مجازی هفته هنر انقلاب اسلامی از روز شنبه ۲۱ فرودین ماه ساعت ۱۰ تا ۲۱ آغاز خواهد شد و به مدت ۵ روز تا روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ادامه دارد؛ برنامه‌های روز شنبه شامل نشست‌های «معمار، جامعه و معماری در تمدن نوین اسلامی»، «حیات موسیقایی شهید آوینی و موسیقی در حوزه هنری انقلاب اسلامی» و «آسیب‌شناسی متن‌های نمایشی تولید شده دربارۀ رویدادهای سیاسی تاریخ ایران پس از انقلاب، از منظرمؤلّفه‌های دراماتیک» می‌شود.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه نیز نشست هایی با موضوعات «انقلاب و سینما(سینمای مستند فلسطین و نقش آن در مقاومت انقلابی)»، «تحول فیلمبرداری سینمایی پس از آن انقلاب اسلامی»، «تصویراستعمارستیزی در ژانر تاریخی سینمای ایران»، «پنل گفت و گویی انقلاب اسلامی و سینمای ایران»، «میزگرد عرّفی و تحلیل رمان‌های برگزیدۀ تاریخ ادبیات دفاع مقدّس از منظر مؤلّفه‌ها و ساختارهای دراماتیکف با هدف شناخت ظرفیت‌های نمایشی این آثار برای اقتباس»، نشست «مروری بر چهار دهه نقاشی انقلاب» و نشست و میزگرد تخصصی «کارتون انقلابی و انقلاب کارتون (بررسی سیرتطور کارتون انقلاب و جنگ تحمیلی در ایران از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۰)» و ارائه‌ کارتون‌های انقلاب برگزار می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه سوره در رابطه با ویژه برنامه‌های روز دوشنبه و سه شنبه افزود: نشست «جستاری بر جشنواره‌های عکاسی پس از انقلاب اسلامی ایران»، «بازخوانی پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد عکاسی دانشگاه سوره» با عنوان «واکاوی روایت تصویری ساسان مویدی از بمباران‌های تهران در زمان جنگ تحمیلی با رویکرد نشانه شناسی اجتماعی»، نشست «تأثیرات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بر عکاسی مستند ایران»، نشست «نقد آثار انیمیشن دانشجویی با موضوعات  انقلاب، جنگ و دفاع»، نشست «وضعیت نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان پس از انقلاب اسلامی»، نشست «تحلیل جایگاه جشنواره‌ها در سینمای پس از انقلاب»، نشست «نقد آثار انیمیشن دانشجویی با موضوعات انقلاب، جنگ و دفاع»، نشست «بهاران خجسته باد موسیقی انقلاب و سیر تحول آن» و نشست «تجلی آرمان‌های انقلاب اسلامی از منظر هنرهای سنتی و صنایع خلاق» نیز طی این ۲ روز برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه‌های روز چهارشنبه نیز شامل برنامه «همگامان گرافیک انقلاب»، «رستاخیز حج در عکس‌های کمال‌الدین شاهرخ»، نشست «چالش‌های عمده انقلاب اسلامی در برخورد باهنرهای ارتباط بصری  تعاملی و جشنواره تئاتر فجر و تئاتر انقلاب» و نشست «مروری بر چهار دهه دیوارنگاری انقلاب» می‌شود. بخش مجازی ویژه برنامه‌ها علاوه بر نشست‌ها، نمایشنامه‌خوانی و پخش فیلم و اجراهای دانشجویان نمایش عروسکی را نیز در بر می‌گیرد.

کد خبر 5180492 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته هنر انقلاب اسلامی روز هنر انقلاب اسلامی دانشگاه سوره سازمان تبلیغات اسلامی تئاتر ایران موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی برنامه تلویزیونی نوروز ۱۴۰۰ فیلم بازی در نوروز 1400 فیلم کوتاه رادیو نمایش شبکه نسیم درگذشت چهره ها کارگردان تئاتر شهید سید مرتضی آوینی مرکز تئاتر مولوی رادیو جوان هفته هنر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ویژه برنامه ویژه برنامه ها برگزار می شود دانشگاه سوره پس از انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره در پی عملیات افتخارآفرین سپاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه سوره بیانیه اعضای هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه سوره به شرح زیر است:

صفحه‌های زرین تاریخ هنر و ادبیات ایران‌زمین را که ورق می‌زنیم، نام‌هایی برابر دیدگان‌مان پدیدار می‌شوند که هر یک نماد و افتخار فرهنگ پهلوانی، حماسی و اسطوره‌ایِ سرزمینی‌اند که قرن‌ها و هزاره‌هاست نامش بر تارک دنیا می‌درخشد. از «آرش»- که با تیر و کمانی از چوب و آهن و پَرِ عقاب مرزهای پرگهر ایران‌زمین را نقش داد- تا «رستم» که قهرمانانه برابر دشمنان ایران و ایرانی ایستاد و سایه‌ی شوم اهریمنان و کین‌خواهان را از سر این سرزمین کم کرد و حتی «سیاوش» و «فرود» که خون خود را به خاک پاک ایران‌زمین پیش‌کِش کردند. تنها این داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای نیستند که راویِ خوی و خصلتِ پهلوانی و میهن‌پرستیِ ایرانیان‌اند.

سینه‌ی مالامال از درد و خونِ تاریخ سرزمین‌مان- از زمانِ ایستادگیِ «آریوبرزن»ها و «جلال‌الدین خوارزم‌شاه»ها برابر اشغالگران این خاک تا موسمِ مقاومت تاریخیِ «صدها هزار تَن از قهرمانانِ گم‌نام‌مان در دوران هشت‌سال جنگ تحمیلی» در برابر هجوم بعثی‌های خون‌ریز- بیش از هر چَکامه و چِریکه و حماسه‌ای شاهد و حکایت‌کننده‌ی مهم‌ترین برگ از کتاب فرهنگ دلاوری و میهن‌پرستی ایرانیان بوده؛ آیینِ مقدسِ «دفاع».ما ایرانیان چه در داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای‌مان و چه در تاریخ پُرفرازونشیبی که از سر گذرانده‌ایم.

همواره و با افتخار، به این موضوع بالیده‌ایم که آغازکننده‌ی هیچ جنگ و یورشی نبوده‌ایم و اگر هم بارهاوبارها دست به سلاح بُرده‌ایم، تنها برای دفاع از آب و خاک و کیان این سرزمین بوده است. با تکیه بر همین ادّعا و باور اخلاقی و انسانیِ برآمده از آیین و دین‌ راستین‌مان، در نخستین دقیقه‌ها و ساعت‌های روزِ یک‌شنبه، ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، موشک‌های فرزندان ایران از ورای آسمان کشورهای همسایه گذشتند و راهی خاک سرزمین‌های اشغالی شدند. بسیاری از مردمانِ آزاده‌ی گوشه‌وکنار این جهان خاکی- که هم‌چون ما ایرانیان، دل‌شان خون است از جنایت‌های ریز و درشت و روزافزون صهیونیست‌ها- خوب می‌دانند و تأیید هم می‌کنند که اگر در سال‌های اخیر، خون پاک جوانان دانشمند و عاشق ایران‌زمین با گلوله‌های تروریست‌های سیاه‌دلِ اجیرشده روی زمین نمی‌ریخت و اگر نهاد دیپلماسیِ کشورمان هدف یورش ناجوانمردانه‌ی دشمن صهیونیست قرار نمی‌گرفت، بارِ دیگر شکیباییِ تاریخی و ستودنی‌ِ ایرانی‌جماعت جلوِ رفتن انگشت‌مان بر دکمه‌ی شلیک موشک‌ها را می‌گرفت؛ اما افسوس که خودِ هیولای صهیونیسم از کُنامِ تاریکِ خود بیرون آمد و بر طبل جنگ با ایران و ایرانی کوبید و چاره‌ای برای ما باقی نگذاشت که او را بر سرِ جایش بنشانیم.

ما مدیران، اعضای هیأت علمی، مدرسان مدعو و کارمندانِ «دانشکده‌ی هنرِ دانشگاهِ سوره» اقدام سلحشورانه‌ی فرزندان و سربازان و سردارانِ رشید و عاشق‌پیشه‌ی کشورمان را در راستای دفاع از حریمِ ایرانِ اسلامی و نام و حرمت ایرانی ستایش می‌کنیم و بر دستان این وارثانِ به‌حقِ قهرمانان بزرگ تاریخ و ادبیات بوسه می‌زنیم و هم‌چون دیگر هم‌میهنان و هم‌سو با سیاست‌مداران و دولت‌مردانِ کشورمان- به سهم خود- به دشمن صهیونیستی گوشزد می‌کنیم که اگر این‌بار نیز هوس تعرض به خاک پاک میهن‌مان به سرش بزند، کنار سربازان و سرداران رشید اسلام و ایران با شکوه و صلابت می‌ایستیم و گامی رو به عقب برنمی‌داریم.

کد خبر 6078874

دیگر خبرها

  • فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود
  • فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • امیدآفرینی در جامعه با عملیات وعده صادق
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • بیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره در پی عملیات افتخارآفرین سپاه
  • جلسات تدبر در سوره رعد برگزار می‌شود
  • اشتباه استخراج هنر مدرن از «مدرن غرب» در ایران
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری