Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، توماس در این تحلیل که روز دوشنبه منتشر شد با یادآوری مذاکرات پیش روی کمیسیون مشترک برجام با هدف بازگرداندن ایالات متحده به این توافق بین المللی نوشته است: این واقعیت که واشنگتن تمایل خود را - البته با اکراه - برای بازگشت به میز مذاکره با ایران نشان داده است، پیامدهای قابل توجهی برای جهان به ویژه برای خاورمیانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۱۵، برجام به بحران ۱۲ ساله برنامه هسته ای ایران پایان داد و به طور قابل توجهی خطر جنگ در منطقه را کاهش داد با این حال نابود شدن این توافق نتیجه معکوس خواهد داشت و خطر درگیری را به شدت افزایش خواهد داد و یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

نویسنده با بیان اینکه چنانچه ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل  شود، اسرائیل بیکار نخواهد ماند نوشته است: تحرکات اسرائیل که در حال حاضر در حال انجام مانور با امارات متحده عربی است می تواند یک منطقه بی ثبات را به یک باتلاق تبدیل کند.

گزارش می افزاید: خروج کوته بینانه دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از برجام، باعث وخامت اوضاع در منطقه شده است اما در حال حاضر دولت بایدن باید هرج و مرج ناشی از سلف خود و رویکرد «فشار حداکثری» را رفع کند.

توماس در این مطلب با بیان اینکه تنش دیپلماتیک بین واشنگتن و تهران به حدی شدید است که ایران خواستار لغو تحریم های ایالات متحده قبل از بازگشت به میز مذاکره است نوشته است: واشنگتن باید با لغو تحریم های ایران موافقت کند و امتیازات لازم را برای امکان پذیر ساختن مذاکرات به تهران بدهد به عنوان مثال، ایالات متحده می تواند تحریم های ثانویه علیه شرکت ها و موسسات در سایر کشورها را لغو کند و تحریم های مربوط به تجهیزات پزشکی و دارویی را پایان دهد.

نویسنده آورده است: علاوه بر این، واشنگتن ممکن است تمایل داشته باشد برخی از حسابهای مسدود شده ایران را آزاد کند با این حال به نوبه خود لازم است که ایران نیز از تولید سانتریفیوژهای جدید جلوگیری کند یا غنی سازی اورانیوم را به عنوان نشانه ای از حسن نیت خود محدود کند اما اینکه آیا هر دو طرف آماده امتیاز دادن به نفع برجام هستند، باید منتظر ماند.

در ادامه گزارش با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایران آمده است: بر اساس نظرسنجی ها  مذاکره با دولت بعدی در ایران بسیار دشوارتر خواهد بود از سوی دیگر علاقه دولت فعلی ایران برای بازگشت به برجام و پایان دادن به وظایف خود با موفقیت در سیاست خارجی، نباید دست کم گرفته شود.

نویسنده در پایان با بیان اینکه  بایدن نیز تحت فشار است زیرا بازگشت به برجام نوید اصلی انتخاب وی بود آورده است: حضور در مذاکرات با دست خالی اولین احساس عالی او در تلاش برای «بازگشت آمریکا»  نخواهد بود.

منبع: CGTN برچسب‌ها برجام واشنگتن ایالات متحده آمریکا خاورمیانه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام واشنگتن ایالات متحده آمریکا برجام واشنگتن ایالات متحده آمریکا خاورمیانه ایران اخبار کنکور ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت