Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@10:35:05 GMT

بهترین شرایط برای پرورش و رشد طوطی و نگهداری آن

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۴۸۲

زمانی که بخواهید در محیط زندگی خود تنوع ایجاد کنید، می‌توانید پرورش و نگهداری پرندگان زینتی را در برنامه خود قرار دهید. انواع پرندگان زینتی وجود داشته که هر کدام با توجه به خصوصیاتی که دارند در محیط داخلی منزل قابل نگهداری هستند. یکی از پرندگان پرطرفدار که در منزل نگهداری می‌شود طوطی است. این پرنده دارای گونه‌های مختلف بوده که نحوه نگهداری هر کدام حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توانایی صحبت کردن در برخی از گونه‌های مختلف طوطی وجود دارد که این موضوع می‌تواند بسیار جذاب باشد. طول عمر مناسب این پرندگان و انس گرفتن با محیط داخلی منزل باعث شده است تا بسیاری از افراد برای ایجاد تنوع در منزل، خرید انواع طوطی را در برنامه خود قرار دهند. اگر بخواهید بهترین شرایط پرورش این پرنده را بشناسید بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بهترین شرایط برای پرورش پرندگان زینتی

زمانی که بخواهید یک پرنده را با توجه به شرایط محیطی خود خریداری کنید و آن را پرروش دهید باید شناخت خود را نسبت به روحیات پرنده مورد نظر افزایش دهید. یکی از پرندگان مورد توجه خانواده‌ها طوطی است چرا که این پرنده زیبا دارای احساس بسیار زیاد بوده و به راحتی با افراد خانواده ارتباط برقرار می‌کند. طوطی‌ها به عنوان پرندگان با احساس و باهوش شناخته می‌شوند که دارای شیوه‌های نگهداری مخصوص به خود هستند.

حالت قهر و آشتی و ابراز احساسات مختلف در پرندگان زینتی باعث شده است تا افراد برای ایجاد جو مناسب در منزل، خرید این پرندگان را در برنامه خود قرار دهند. نژادهای مختلفی از پرندگان زینتی در بازار وجود دارند که هر نژاد دارای توانایی‌های مخصوص به خود هستند. به عنوان نمونه پرنده کاسکو قادر است با کسب تعلیم و تربیت، به راحتی صحبت نماید. وجود گونه‎‌های مختلف طوطی به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که با توجه به شرایط زندگی خود بتوانند یک پرنده مناسب خریداری کنند.

افراد برای این که بتوانند پرنده‌های زینتی را در محیط داخلی منازل پرورش دهند و با ایجاد یک بستر مناسب بتوانند رشد پرنده را تضمین کنند، باید به برخی از نکات کلیدی توجه داشته باشند. به عنوان نمونه انتخاب غذای طوطی بسیار مهم است که به صورت ارگانیک و سالم تهیه شده باشد. این پرنده به دلیل این که نیاز به مواد مغذی فراوان دارد، برای این که بتواند در شرایط محیطی رشد کند باید غذاهای باکیفیت را مصرف نماید. خرید غذای باکیفیت از طریق فروشگاه‌هایی که غذای طوطی ارائه می‌دهند امکان پذیر است.

نکات کلیدی جهت ایجاد مکان مناسب برای رشد طوطی

زمانی که بخواهید پرنده زینتی خریداری شده را به درستی نگهداری کنید و باعث رشد آن شوید باید در مورد مکان نگهداری آن اطلاعات خود را تکمیل کنید. توجه کردن به مکان نگهداری و دمای محیط می‌تواند باعث رشد پرنده شود. البته ناگفته نماند که برای تهیه غذای طوطی باید بتوانید با شناخت یک فروشگاه معتبر، اقدام به تهیه غذاهای ارگانیک و سالم کنید. از مهم‌ترین نکات در زمینه ایجاد یک مکان مناسب برای رشد پرندگان زینتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

به طور کلی باید بیان کرد که برای نگهداری انواع طوطی‌ها باید دمای محیط را بین 25 الی 35 درجه قرار دهید. بالا و پایین رفتن دما به صورت ناگهانی ممکن است باعث ایجاد حس ناخوشایند در پرنده شود. اگر پرنده شما بخواهد در محیط داخلی ساختمان احساس راحتی نماید، باید یک جعبه کوچک برای وی تعبیه کنید تا بتواند در زمان مورد نیاز درون جعبه برود. ارتفاع جعبه بهتر است حدود 20 الی 30 سانتی متر باشد. برای ایجاد یک مکان نرم و راحت، کف جعبه را با پوشال درشت چوب پر نمایید و بر روی پوشا‌ل‌های قرار داده شده درون جعبه یک دستمال مناسب قرار دهید. هر هفته بهتر است درون جعبه را تمیز کنید تا مکان استراحت طوطی به دور از آلودگی باشد. نظافت محیط پرندگان زینتی به عنوان یک اصل مهم در زمان نگهداری آنان است چرا که وجود آلودگی‌های محیطی باعث می‌شود تا پرنده به مرور زمان بیمار شود. برای این که بتوانید غذای انواع طوطی را با بهترین کیفیت خریداری کنید، بهتر است شناخت خود را نسبت به فروشگاه‌های ارائه دهنده غذای پرندگان افزایش دهید. برخی از فروشگاه‌ها به صورت تخصصی بر روی این قضیه فعالیت می‌کنند که باعث می‌شوند تا بتوانید خرید مناسب‌تری داشته باشید. قیمت طوطی با توجه به گونه‌های مختلف آن متفاوت است و برای این که بتوانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید باید قبل از خرید پرندگان زینتی، نیاز خود را در نظر بگیرید.

فروشگاه‌های زیادی به صورت تخصصی بر روی محصولات غذایی پرندگان مختلف نظیر انواع طوطی‌ها مشغول به فعالیت هستند که در بین این فروشگاه‌ها اگر بخواهید یک خرید موفق داشته باشید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید بهتر است به دانه مارکت سر بزنید.

نکته نهایی جهت خرید غذای طوطی

طوطی‌ها نژادهای مختلفی دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به طوطی برزیلی، طوطی سبز (پاراکیت)، عروس هلندی، کاسکو، مرغ عشق و… اشاره کرد. بنابراین می‌توان گفت که تمام این نژادهای مختلف طوطی، رژیم غذایی تقریباً یکسانی دارند. اما نکته اینجاست که در غذای طوطی و تغذیه آن باید مواردی رعایت بشود که دانه مارکت در غذای طوطی که ارائه می دهد آن را رعایت کرده است. که شما می توانید برای خرید غذای طوطی به فروشگاه اینترنتی دانه مارکت مراجعه نمایید.

منبع: الف

کلیدواژه: پرندگان زینتی فروشگاه ها انواع طوطی محیط داخلی طوطی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • (ویدئو) از تولد تا یک ماهگی طوطی را ببینید
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • دوستی منحصر به فرد طوطی کاکلی سیاه با یک شهدطوطیک + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست