Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@23:51:06 GMT

واکنش زنگنه به درخواست تعلیق پروازهای ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۵۵۱

واکنش زنگنه به درخواست تعلیق پروازهای ترکیه

 خبرگزاری تسنیم: تورج دهقانی زنگنه اظهار کرد: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند که پروازهای ترکیه باید لغو شوند، ما این پروازها را لغو خواهیم کرد.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات برای مردم در صورت لغو پروازهای ایران – ترکیه، افزود: این سؤال پیش می‌آید که در صورت لغو پروازهای ترکیه، افرادی که در ترکیه یا ایران هستند، چگونه می‌توانند به کشورهایشان بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه تأکید کرد: بالاخره باید هواپیما فرستاده شود تا افراد به کشورهایشان بازگردند؛ اما به‌طور کلی تابع هر تصمیمی هستیم که ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حوزه هوایی به‌طور ویژه و به دقت اعمال شده‌اند، افزود: اگر قرار بر شیوع کرونا از طریق هواپیما بود، قاعدتاً می‌بایست تاکنون مهمانداران، خلبانان و پرسنل زمینی همگی آلوده به ویروس می‌شدند. اما این سوال مطرح است که چه تعداد از این افراد به کرونا مبتلا شدند. وزارت بهداشت باید به تمامی این نکات توجه داشته باشد.

زنگنه اضافه کرد:‌ ارائه تست PCR در تمامی پروازها الزامی است. افرادی که می‌خواهند از خارج از کشور به ایران سفر کنند، حتماً باید این تست را که به زبان انگلیسی است از مرکزی که مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه است دریافت کنند و پس از امضا و مهر کنسولگری ایران می‌توانند سوار هواپیما شوند و ضمن اینکه قبل از ورود به ایران باید آن را حتماً ارائه کنند.

وی ادامه داد: این تست‌ها، 72 ساعت اعتبار دارند و ضمن اینکه در صورت گذشت زمان یا مشکوک بودن فرد، تست مجدد PCR از فرد مورد نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "بر اساس گمانه‌ها نباید صنعت هوایی را تعطیل کرد" افزود: مگر با تعطیل کردن پروازها کار درست می‌شود.با اجرای دقیق‌تر و نظارت بیشتر می‌توان مانع از لغو پروازهای کشور شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: زنگنه سازمان هواپیمایی تعلیق پروازهای ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

برخی منابع فاش کردند مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده در مقابل تعلیق عملیات حمله به رفح، مذاکرات میان این رژیم و جنبش حماس را بار دیگر از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع شبکه ماهواره‌ای «العربیه» فاش کردند که مصر به رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نیز رئیس شین‌بت (سرویس امنیت داخلی این رژیم) ابتکار عملی را برای تعلیق یورش به رفح ارائه کرده و به آنها پیشنهاد داده در مقابل توقف این عملیات، مذاکرات احیا شود.

این منابع اظهار کردند: مصر پیشنهادی از طرف جنبش حماس به اسرائیل داد که در مقابل طرحی برای ایجاد یک دولت، تنش‌ را متوقف کند.

آنها شرح دادند: تنظیم توافقنامه آتش‌بس در حال حاضر دارای سه مرحله تبادل اسرا است که هر مرحله شش هفته ادامه دارد.

پیش از این «اوفیر جندلمن» سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی با پایگاه خبری العربیه مدعی شده بود، تصمیم برای حمله به رفح و تعقیب نیروهای حماس در آنجا و در غزه گرفته شده و این عملیات باید برای «نابودی» کامل این جنبش اجرا شود.

«اسکای نیوز» عربی نیز گزارش داد، هیاتی از مصر فردا (جمعه) در راستای تلاش برای بازگرداندن حماس و رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات، راهی سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • واکنش رهبر انقلاب به درخواست متفاوت یک کارگر از ایشان
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان