Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@19:41:55 GMT

«ماسک» جمعیت پرنده های جهان را کم می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۵۵۵

«ماسک» جمعیت پرنده های جهان را کم می کند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، تا امروز تصاویر متعددی از گیرافتادن پرندگان کوچک جثه در ماسک های رها شده در طبیعت رویت شده است. یک گزارش حاکی از آن است که پسماندهای زباله های مربوط به ماسک می تواند عامل مرگ و میر جمعیت زیادی از پرندگان باشد. این گزارش حاکی از آن است که ماسک ها پرندگان را می کشند.

تیمی تحقیقاتی از دانشگاه لیدن انگلیس ماسک, دستکش و دیگر اشکال تجهیزات حفاظت شخصی را به عنوان " بمب ساعتی پلاستیکی " توصیف کرد که ممکن است در برخی از نقاط جهان در حال حرکت باشد و به حیات وحش صدمه ای جدی بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان گونه های مختلف جانوری پرندگان به خصوص آنهایی که جثه کوچکی دارند بیشتر در معرض خطر ماسک ها هستند.

اما مشکل فقط مربوط به گیر افتادن در این ماسک ها نمی شود. در شکم برخی از پرندگان مرده بقایای ماسک رویت شده است و این بدان معناست که ماسک های رها شده می توانند خوراک حیوانات هم بشوند.

زیست شناسان خواستار دفع بیشتر تجهیزات ایمنی کرونا برای کاهش تاثیرات آن بر حسب حیات وحش جهان شده‌اند.  

تیم های تحقیقاتی تا امروز مشاهدات خود را جمع آوری کرده اند و بر اساس این مشاهدات مشخص شده است که علاوه بر پرندگان کوچک نظیر گنجشک و سار جانوران دیگری همانند روباه ها، خارپشت ها، مرغان دریایی، پنگوئن ها و خرچنگ ها یا به دلیل خوردن ماسک تلف شده اند و یا اینکه در آن گیر افتاده اند.

آن‌ها هشدار می‌دهند که حیوانات خانگی، به ویژه سگ‌ها، در معرض خطر ضایعات پلاستیکی مرتبط با ماسک و دستکش ها هستند.

این تحقیقات نشان می دهد حیوانات به دلیل اینکه در ماسک گرفتار می شوند از گرسنگی می میرند و یا در اثر کمبود اکسیژن خفه می شوند. از سویی دیگر اگر ماسک خوراک حیوانات شود ترکیبات موجود در ماسک آنها را مسموم می کند.

این گزارش حاکی از آن است که تجهیزات مربوط به مقابله با کرونا به خصوص ماسک باعث تلف شدن پرندگان زیادی در سراسر جهان می شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرنده حیات وحش ماسک ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!

یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 

او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیو‌ها را می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # ایران ، اتباع افغان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)