Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین از ابراز نگرانی جوزپ بورل در خصوص تحرکات نظامی مسکو در مرز با اوکراین خبرداد و نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچون سایر رهبران غربی بر حمایت بی‌دریغ از کی‌ف تاکیددارد.

به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، در حالیکه روسیه رفتارهای تهدیدآمیز خود را در مرز با اوکراین انکار می کند، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر این موضوع که کی‌ف از حمایت بی دریغ اتحادیه اروپا برخوردار است، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل پس از تماس تلفنی با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین ضمن ابراز نگرانی شدید از تحرکات نیروهای روسیه در مرز با اوکراین نوشت: اتحادیه اروپا  "حمایت بی دریغ" خود را از تمامیت ارضی اوکراین اعلام می کند.

بورل سپس افزود که در جلسه پایان ماه جاری با دیپلمات ارشد کی‌ف و وزیران خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا گفتگوهای بیشتری در این مورد انجام خواهد داد.

اوکراین این هفته روسیه را متهم کرد که هزاران نفر از نیروهای نظامی خود را در مرزهای شمالی و شرقی و همچنین شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ توسط مسکو ضمیمه شده، مستقر کرده است.

از سوی دیگر، کرملین اگرچه تحرکات اخیر نیروهای خود را انکار نکرده است اما تاکید دارد که این اقدامات با هدف تهدید هیچ کس نیست. 

در این میان گزارش هایی از افزایش درگیری های مسلحانه در امتداد خط مقدم میان نیروهای اوکراین و جدایی طلبان تحت حمایت روسیه بدست رسیده است.

بر اساس اعلام سازمان ملل، درگیری طولانی مدت از سال ۲۰۱۴ در اوکراین تاکنون بیش از ۱۳ هزار قربانی گرفته است.

همزمان رهبران کشورهای غربی از جمله «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده اند در کنار اوکراین ایستاده اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست