Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا امروز در نشست خبری در جمع‌بندی اقدامات نوروزی و ارائه آمار عملکرد ماموریت نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: در ۲۸ اسفند سال ۹۹ وضعیت کرونا در ۴۰ شهر وضعیت قرمز و نارنجی اعلام شد؛ یعنی ۹ شهر قرمز که بیشتر شامل شهرهای استان خوزستان می شد و ۳۱ استان در وضعیت نارنجی قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار هادیانفر گفت: با ترددهای صورت‌گرفته تا ۱۲ فروردین ۱۰۰ درصد ترددها افزایش یافت ولی در روز ۱۳ فروردین به دلیل اطلاع رسانی های صورت گرفته این عدد به ۸۹ درصد کاهش تردد رسید که تا دیروز یکشنبه ۱۶۶ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفتند و امروز به ۲۲۷ شهر افزایش یافت.  

وی اضافه کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای قرمز ممنوع و متخلفان به این شهرها یک میلیون تومان جریمه می شوند. همچنین برای ورود به شهرهای نارنجی نیز ۵۰۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی همه شهرها مشمول محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد شده و ۲۰۰ هزار جریمه خواهند شد.

چه تعداد خودرو جریمه شدند؟

رئیس پلیس راهور در ادامه صحبتش از اعمال بیش از ۶ میلیون هزار فقره جریمه خودروها در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰۹ میلیون فقره جریمه اعمال شد و ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره اعمال قانون براساس ابلاغ ستاد ملی از ابتداد تا امروز در حوزه مقابله با ترددهای غیرمجاز ومحدودیت های شبانه انجام شد که بیش از ۵۵ درصد مربوط به تردد شبانه، ۲۵ درصد مربوط به شهرهای نارنجی و ۲۰ درصد مربوط به شهرهای قرمز است.

هادیانفر افزود: با به کارگیری ۸ هزار نیرو در راهور و ۳ هزار نیرو در بخش انتظامی در اعمال قانون محدودیت های کرونایی انجام شد که با افزایش شهرها این تعداد افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: اعمال جریمه ها در دو مرحله پیامک پیشگیرانه و اعمال قانون انجام شد که دارای شناسه قبض و پرداخت است.

هادیانفر ادامه داد: ۱۰۹ میلیون وسیله در سال ۹۹ مشمول قانون شدند که برای ۷۰ میلیون نفر جریمه قطعی پیامک ارسال شده و ۵۸ هزار میلیارد ریال معادل پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان میزان جریمه سال ۹۹ بوده که تا دیروز چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان وصول شده یعنی ۷۸ درصد وصول شده است که این افزایش به دلیل اعمال محدودیت های کرونا بوده و مابقی شامل تخلفات دیگر است.

افزایش تصادفات در نوروز امسال 

رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنانش از افزایش تصادفات در نوروز امسال خبر داد و گفت: میزان تصادفات در نوروز ۹۹ روند افزایشی داشته و ۴۲ درصد تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی افزایش داشته که ۲۶ درصد علل تصادفات خستگی، خواب‌آلودگی و عدم کنترل وسیله نقلیه بوده و به صورت متوسط روزانه ۳۴ نفر جان خود را در نوروز امسال از دست دادند.

وی با بیان اینکه شدت تردد ها در محورهای شمالی افزایش یافت، افزود: بیش از ۳۶ میلیون خدمت ارایه دادیم که منجر به افزایش ۸۰ درصدی رضایتمندی مردم شد و با اقدامات صورت گرفته میزان شکایت کاهش و رضایت افزایش یافته است.

کد خبر 593098 برچسب‌ها پلیس راهور - جاده‌ها كرونا در ايران سفر - جاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور جاده ها كرونا در ايران سفر جاده نوروز امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تصویب افزایش جریمه‌های رانندگی در پاستور

پس از پایان جلسه این هفته حیاط دولت چهارشنبه (۸ فروردین)، برخی وزرا و معاونان رئیس‌جمهور از جمله میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت، وزیر فرهنگ، وزیر کشور، وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت به جمع خبرنگاران آمدند و به پرسش های آنها پاسخ دادند.

دریافت 161 MB

تصویربردار و تدوینگر: مجتبی هادوی

دیگر خبرها

  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده
  • تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • افزایش نرخ جریمه رانندگی منجر به بازدارندگی رفتار‌های پرخطر
  • فیلم/ هدف پلیس از افزایش نرخ جریمه رانندگی
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفط سلامت جامعه است
  • ویدیو/ تصویب افزایش جریمه‌های رانندگی در پاستور
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳