Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:32:24 GMT

سیدعلی نکویی درگذشت/مراسم تشییع فردا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۹۲۱

سیدعلی نکویی درگذشت/مراسم تشییع فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی نکویی زهرایی از فعالان سیاسی پیش از انقلاب بود که مسئولیت اجرایی در دولت‌های اصلاحات و سازندگی داشت.

این فعال سیاسی اردیبهشت ۱۳۱۹ در محله بیدآباد مسجد سید اصفهان در یک خانواده مذهبی به‌دنیا آمد.

وی فعالیت‌هایی در مبارزه با رژیم گذشته و اقدامات سیاسی و فرهنگی داشت و از ابتدای سال ۵۸ از وزارت کشور مأمور و به عنوان اولین فرماندار انقلابی نجف آباد منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود سه سال فرمانداری نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رئیس بنیاد امور مهاجران جنگ تحمیلی و سپس مدتی فرماندار اصفهان و پس از آن نیز مسئولیت استانداری باختران کرمانشاه از جمله سوابق اجرایی اوست. نزدیک به ۶ سال در کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن حضور داشت.

نکویی بعد از استانداری کرمانشاه به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد و پس از سه سال خدمت در این استان درخواست بازنشستگی داد و در اصفهان مسئولیت راه اندازی و مدیریت مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و نگارستان را بر عهده گرفت.

نکویی پس از خرداد ۷۶ و انتخاب ریاست جمهوری وقت مجدد دعوت به کار شد و مسئولیت استانداری قزوین را عهده دار شد و سپس به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی تا پایان شهریور ۸۴ به فعالیت خود ادامه داد و با بیش از ۴۰ سال خدمت در آموزش و پرورش و وزارت کشور بازنشسته شد.

در همین پیوند حسین مولایی رئیس کانون حسنات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سیدعلی نکویی پس از مدتها درگیری با بیماری سرطان ریه، پنج بامداد امروز در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.

وی افزود: فردا مراسم تشییع و خاکسپاری او برگزار می‌شود.

کد خبر 5181758

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان محدودیت های کرونایی اراک ستاد ملی مقابله با کرونا 12 فروردین خطبه های نماز جمعه اردبیل سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

بیست‌وهشتمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان و شورای اداری استان به شرق شهرستان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز پنجشنبه کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حضور در گلزار شهدای براآن جنوبی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از محور ورودی اشکاوند و محور دشتی، حضور در کبوترآباد، کاروانسرای شهر زیار و محل احداث کلانتری، کوره‌های گچ، مزرعه گورت، رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، مسکن مهر و اقدام ملی قهجاورستان، دیدار با منتخبان و مؤثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان، دیدار مردمی و برگزاری شورای اداری استان و شهرستان (ویژه شرق شهرستان اصفهان) از جمله برنامه‌های استاندار اصفهان در این سفر شهرستانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این بازدیدها استاندار اصفهان را همراهی خواهد کرد، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در نشست با منتخبان و موثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان حضور خواهد داشت.

کد خبر 747762

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای منافقین فردا برگزار می‌شود
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد