Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@00:59:16 GMT

تولید گوشت آزمایشگاهی سازگار با محیط زیست با اسفناج!

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۵۱۶۱

تولید گوشت آزمایشگاهی سازگار با محیط زیست با اسفناج!

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسلش گیر؛ این اولین بار است که برای تولید گوشت آزمایشگاهی از برگ‌های گیاه اسفناج استفاده می‌شود. این گیاه به علت قابلیت سریع رشد و خواص تغذیه‌ای ارزشمند مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

گوشت آزمایشگاهی با استفاده از سلول‌های بنیادی بدن حیوانات و نه از طریق پرورش و کشتار آنها تهیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش تازه هم موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی بدن حیوانات می‌شود و هم مصرف آب و سبزیجات و اشغال فضا توسط گله‌های حیوانات را کاهش می‌دهد.

روش‌های فعلی تولید گوشت آزمایشگاهی پرهزینه هستند اما انتظار می‌رود استفاده از اسفناج در این روند موجب افزایش سرعت و کاهش هزینه این کار شود.

پیش از این از اسفناج با موفقیت برای تولید بافت‌های قلب انسان استفاده شده بود و در آزمایش جدید برگ‌های گیاه اسفناج طی مدت دو هفته برای تولید گوشت گاو مورد استفاده قرار گرفتند.

البته محققان می‌گویند تکمیل این روش جدید نیاز به بررسی‌ها و تحقیقات بیشتری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092327 برچسب‌ها گوشت آزمایشگاهی اسفناج سلول بنیادی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گوشت آزمایشگاهی اسفناج سلول بنیادی گوشت آزمایشگاهی تولید گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در این طرح فروشگاه‌ها موظف به استفاده از کیسه‌های سازگار با محیط زیست هستند.   میرزاحسینی افزود: اجرای این طرح مستمر است و به صورت دوره‌ای هم از فروشگاه‌ها بازدید می‌شود.   وی با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی هم گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت‌ها به کشاورزان و نظارت آن بر عهده جهاد کشاورزی است و با کشاورزانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • مزایای استفاده از تولید آزمایشگاهی جنین حیوانات
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه