Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@23:33:42 GMT

گواهینامه های رانندگی رنگی می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۵۵۶۱

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیشنهاد کردیم گواهینامه‌های رانندگی سه رنگ و سه رده داشته باشد و هرچه راننده امتیاز کسب می‌کند برای کاهش جریمه به صورت سیستمی اقدام شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سردار سید کمال هادیانفر امروز دوشنبه در نشست خبری درباره عملکرد نوروز ۱۴۰۰، افزود: گواهینامه‌ها از رنگ سفید به نقره‌ای و از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود و امیدواریم این پیشنهاد تصویب و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: هدف دولت و راهور از جریمه‌ها کسب درآمد نیست بلکه تلاش می‌کنیم جرمی اتفاق نیفتد، هر فردی که در کشور جان خود را از دست دهد۵.۷ دهم میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند این در حالی است که اختیار بخشیدن جریمه را نداریم و افراد با رانندگی خوب می‌توانند جریمه‌های خود را در راستای سیاست تشویقی به صفر برسانند.  رئیس پلیس راهور اضافه کرد: افرادی که قبض پرداخت جریمه را دریافت می‌کنند در پرداخت عجله نکنند بعد از دریافت پیامک با شناسه قبض با موبایل یا از طریق عابربانک‌ها می‌توانند جرائم خود را پرداخت کنند. اگر قبض را دریافت کنند تا دو ماه مشمول دو برابری نمی‌شوند و براین اساس رانندگان صرفا با دریافت قبض جریمه با عابربانک‌ها یا از طریق گوشی نمی‌توانند جرایم خود را پرداخت کنند تا زمانی که پیامک برای آن‌ها ارسال شود.  سردار هادیانفر در مورد حذف نمرات منفی و خطاب به رانندگانی که گواهینامه آن‌ها در آستانه ضبط و ابطال است، گفت: یک هزار و ۴۷۹ نفر در آستانه ابطال گواهینامه هستند و باید بدانند بیمه نامه برای آن‌ها صادر نمی‌شود و چنانچه تصادفی اتفاق بیفتد حتی اگر این فرد نقشی در تصادفات نداشته باشد براساس قانون مقصر تلقی می‌شود.  رئیس پلیس راهور گفت: این در حالی است که ۷۰ هزار نفر مشمول ۳۰ نمره منفی و سه ماه محرومیت و ۶ هزار نفر مشمول ۶ ماه محرومیت در رانندگی هستند که باید با خوب رانندگی کردن شرایطی بوجود آورند که گواهی نامه آن‌ها حذف نشود. برچسب ها: گواهینامه ، جریمه ، تشویق ، رنگی ، نقره ای ، طلایی ، تصادف ، سردار هادیان فر ، رئیس پلیس راهور ناجا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گواهینامه جریمه تشویق رنگی نقره ای طلایی تصادف سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا رئیس پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی

تین نیوز

کاربران شبکه های اجتماعی از شایعاتی که در مورد تبعات عدم پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی منتشر شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تین نیوز، این کاربران با اشاره به ارسال پیامک خلافی برای رانندگان برابر ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان،  عنوان کردند: پیش از این برداشت این بود که راهنمایی و رانندگی با ارسال این پیامک سعی می کند رانندگان را از تعداد و مقدار جریمه های خلافی مطلع و آگاه سازد.

آنان افزودند: برای رانندگان انواع قبض جریمه در طول سال صادر می شود که ممکن است نوعی از قبض جریمه باشد که در صورت تاخیر در پرداخت آن، مبلغ جریمه مذکور دو برابر نشود.

آنان با برشمردن انواع قبض های جریمه شامل قبض جریمه تسلیمی، قبض جریمه دو برگی، قبض جریمه الصاقی، قبض جریمه خودداری و قبض جریمه دوربینی، عنوان کردند: شایعه شده در سال جاری با ارسال این پیامک، راهنمایی و رانندگی دنبال تصویب طرح و قانونی است که از تاریخ ارسال این پیامک ها به صاحب خودرو و اطلاع رسانی در مورد تعداد تخلفات و مبلغ کل جریمه، در صورت بی اعتنایی راننده نسبت به پرداخت در زمان معین و قانونی (دو ماه) ، همه این جریمه ها شامل جریمه پرداخت نکردن شوند که به معنی  دو برابر شدن مبلغ همه این جریمه ها خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که از صحت و سقم آن اطلاعی در دست نیست اما پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، رئیس پلیس راهور فراجا  در سخنانی که ایرنا منتشر کرد، گفته بود: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد.

سردار سید تیمور حسینی با بیان این مطلب که سیاست های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داده بود: باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳