Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده روز دوشنبه اظهار داشت: همچنین در این مدت( سال گذشته) ۵۶ فقره مجوز تاسیس و تولید کارگاه صنایع دستی و ۲۳ فقره مجوز پروانه تولید کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر و تمدید شده است.

وی افزود: مجوز تاسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تاکید کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت ۶ ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

شنبه زاده با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها گفت: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و غیره بهره‌مند شوند.

۹۳ قلم شی تاریخی در ایلام مرمت شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در یخش دیگری از سخنانش گفت: ۹۳ قلم شی تاریخی در استان شامل اشیای مخزن و موزه باستان‌شناسی دره‌شهر توسط کارشناسان آسیب‌شناسی و پس از اولویت‌بندی مرمت شده‌اند.

شنبه زاده با اشاره به اهمیت حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، تاکید کرد: مراقبت از آثار تاریخی، امری فلسفی و عقلی است، زیرا توجه به این مقوله مبین اهمیت صیانت از اصالت‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مرمت آثار و اشیای تاریخی و فرهنگی یک دستورالعمل نیست، بلکه به معنی فهم درست ارزش‌های جامعه است که باید در ابعاد مختلف جامعه نهادینه شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: عکسبرداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیا انجام شده و اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت می‌رسند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

برچسب‌ها ایلام گردشگری تسهیلات بانکی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام گردشگری تسهیلات بانکی ایلام گردشگری تسهیلات بانکی میراث فرهنگی اخبار کنکور گردشگری و صنایع دستی ایلام میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است