Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورود ۱۵ هزار واکسن کرونا به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: مقرر بود در وهله اول واکسن‌ها به کادر درمان تزریق شوند و سپس اعلام شد که افراد مسن نگهداری شده در مراکز سالمندان نیز واکسینه شوند که این اتفاق هم افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در مرحله بعد مقرر شد پاکبان‌ها واکسینه شوند که ۱۰۰۰ نفر از این گروه واکسینه شده‌اند و با مابقی نیز در حال انجام است.

 صومی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و واکسیناسیون بیماران خاص در استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر استان ما از نظر وضعیت بیماری کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارد و نسبت به اواخر دی ماه تا آخر اسفند ماه که در وضعیت پایدار قرار داشتیم به خاطر بی مبالاتی‌ها و عدم همراهی با ضوابط بهداشتی آرام آرام بیماری افزایش یافته است.

او با اشاره به افزایش بیماران شناسایی شده و بستری در بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی گفت: فعلا شهرستان های جلفا وسراب در وضعیت قرمز و سه شهرستان هشترود، میانه و شبستر نارنجی و به غیر از ۴ شهرستان با وضعیت آبی آن هم با جمعیت کم بقیه شهرستان‌ها زرد هستند و اکثر شهرستان‌های با وضعیت زرد نیز در آستانه نارنجی شدن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص بیماری کرونای انگلیسی افزود: اگر در طی یک روز ۴۶۶ نفر بیمار در استان شناسایی شود حداقل ۵۰ درصد آنان مبتلا به کرونای انگلیسی می‌باشند و در حال حاضر ۳۰۰ نفر با ژن جهش یافته انگلیسی در طول دو هفته گذشته در استان شناسایی شده است.

صومی گفت: بیماران خاص در آذربایجان شرقی برای دریافت واکسن کرونا با همراه داشتن کارت بیماری وشناسایی طی چند روز آینده از ساعت ۹ تا ۵ به بیمارستان‌های تعیین شده مراجعه کنند.

او در خصوص دریافت واکسن کرونا توسط بیماران خاص گفت: بیماران پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه برای دریافت واکسن به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و بیماران مبتلا به ام اس به بیمارستان الزهرا (س) و بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی هم می‌توانند طی چند روز آینده برای تزریق واکسن کرونا به بیمارستان سینای تبریز مراجعه کنند و تزریق واکسن به گروه‌های تعیین شده در تمامی بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

صومی گفت: سه مرحله از واکسن اسپوتنیک روسی و واکسن سینوفارم چینی و واکسن هندی وارد شده که هر یک گروه‌های هدف مشخصی دارند که بر اساس سند ملی واکسیناسیون تعیین شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست که برای کار‌های غیر ضروری از خانه خارج نشده و دورهمی‌ها را به حداقل برسانند تا در دو هفته آینده وضعیت بیماری کنترل شده و شاهد افزایش بیماری در استان نباشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا استان آذربایجان شرقی واکسن کرونا شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمد آئینی که با هدف شرکت در ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده است در این سفر از آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز نیز بازدید کرد.

وی در این بازدیدها خاطرنشان کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی در حوزه بازآفرینی شهری از استان های سرآمد کشور بوده و می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها محسوب شود.

او یادآور شد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری همچون مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به مدد همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

بازدید از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و همچنین پروژه‌های نوسازی مردمی و پروژه‌های بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی شهر تبریز از جمله برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی بود.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز که در این بازدیدها معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کرد در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب اظهار کرد: طول مسیرگشایی هزار و ۸۰۰ متر بود و در مجموع ۷۵۰ ملک در این پروژه نیازمند تملک است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه مهم شهری خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام یافته مقرر شده این پروژه امسال به اتمام رسیده و به مسیر ایده لو متصل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین اظهار کرد: این پروژه در حوزه منطقه ۱۰ تبریز توسط شهرداری منطقه یک در حال اجرا بوده و تا کنون ۱۰هزار میلیارد ریال برای تملک در این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب موسوم به پروژه ملی طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه فاز به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر را از اولویت‌های شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: با همراهی شورای اسلامی شهر و نهادهای قضایی و همچنین تلاش‌های شهردار تبریز در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات مهمی در این خصوص انجام یافته است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری