Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت «روز جهانی آگاهی از خطر مین و کمک به اقدام علیه آن»،نوشت: جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق، مساحتی در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از سرزمینش به ۲۰ ملیون انواع مین و مواد منفجره ساخته کشورهای مدعی حقوق بشر، آلوده شده و به بزرگترین قربانی این معضل شوم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن پیام او بدین شرح است:

جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق، مساحتی در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از سرزمینش به ۲۰ ملیون انواع مین و مواد منفجره ساخته کشورهای مدعی حقوق بشر، آلوده شده و به بزرگترین قربانی این معضل شوم تبدیل شده است.

روز جهانی آگاهی از خطر مین، یادآور اقدامی ارزشمند برای توجه مضاعف به حیات، سلامت، جامعه و محیطی امن، برای زندگی بی دغدغه جامعه بشری بشمار می‌آید؛ محیطی که بارها از سوی انسان‌ها و دولت‌های متجاوز، مورد تهدید قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران که با الهام از تعالیم الهی دین مبین اسلام، حرمت جان و کرامت انسان‌ها را به عنوان اصلی مهم قلمداد نموده و همواره پرچمدار صلح، ثبات و آرامش در منطقه و جهان بوده است، در طول هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق، مساحتی در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از سرزمینش به ۲۰ ملیون انواع مین و مواد منفجره ساخته کشورهای مدعی حقوق بشر، آلوده شده و به بزرگترین قربانی این معضل شوم تبدیل شده است.

چه بسیار مردان، زنان و کودکان ایرانی که در طول سال‌ها جنگ تحمیلی و پس از آن، قربانی مین شدند، و چه بسیار ضررهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی دیگری که بر جمهوری اسلامی ایران وارد شده و متاسفانه همان کشورهایی که در طول سال‌های جنگ علیه ایران به دولت عراق در همه زمینه‌ها از جمله مین‌های متنوع، کمک کردند، در سال‌های پس از جنگ نیز به هر بهانه‌ای از کمک به کشور ما برای برطرف کردن این معضل امتناع نموده ویاری تکنولوژیکی خود از مردم صلح دوست ایران را دریغ نمودند.

جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا و علیرغم این نفاق موجود، (روز جهانی آگاهی از خطر مین و کمک به اقدام علیه آن) و عملیات مین زدایی بشر دوستانه که حاصل آن، نجات جان کودکان، زنان و مردان بی گناه است را گرامی داشته و تمامی کشورها را به تلاش و همت و توجه بیشتر به این امر مهم دعوت می‌نماید.

به امید روزی که خشونت، تهدید و جنگ، از روابط انسانی رخت بربسته وانس و الفت، توام با محبت و همدلی، جایگزین آن شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: روز جهانی آگاهی از خطر مین جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصار الله یمن در سخنانی تازه، با اشاره به حملات گسترده با موشک‌ها و پهپادها، بر قدرت بازدارندگی و پاسخ قاطع ایران به تجاوز‌های دشمنان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه «دشمن نگران واکنش از خاک ایران بود»، اظهار داشت: هدف قرار دادن پایگاه‌های مهم دشمن در اراضی اشغالی نشان‌دهنده تغییر معادلات قدرت در منطقه است و این معادله جدید تثبیت کرد که اگر دشمن صهیونیستی اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد.

رهبر انصار الله تأکید کرد که عملیات‌های جاری هیچ خطری برای کشتی‌های بی‌طرف ندارد و تنها کشتی‌هایی که به نفع رژیم اشغالگر قدس عمل می‌کنند در معرض عملیات‌های ما هستند.

بدرالدین الحوثی تأکید کرد: اقدامات نظامی انجام شده، خسارت‌های سنگینی را به دشمنان وارد آورده و تأثیرات اقتصادی گسترده‌ای به دنبال داشته است. هزینه‌های بیمه و قیمت عبور کشتی‌ها به شدت افزایش یافته و مسیر‌های کشتیرانی دورتر شده‌اند، که همه اینها تأثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور‌های دخیل از جمله ائتلاف آمریکایی - انگلیسی و رژیم صهیونیستی دارد.

وی همچنین بر مسائل حقوق بشری ملت فلسطین تأکید کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا به وظیفه انسانی خود عمل کند و اجازه دهد کمک‌های انسانی مانند غذا و دارو به مردم فلسطین برسد.

رهبر انصارالله یمن این موقعیت را «لکه ننگی بر جامعه بشری و بین المللی» خواند و اعلام کرد: عملیات‌های انصارالله در راستای حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامی مضحک برای بازیابی آبروی از دست رفته
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • شناسایی مراکز هسته ای اسرائیل از سوی ایران /دست ها برای شلیک موشک‌های قدرتمند روی ماشه است /به هر اقدامی، حتما و قطعا پاسخ می دهیم
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند