Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال تقی دخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: براساس قانون ۵۴ مکرر به عنوان بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم، همه خانوارها اعم از شهری، روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی http://amlak.mrud.ir ظرف ۲ ماه آینده ثبت کنند.

وی بیان کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی سامانه، شناسایی محل اسکان خانوارها و اخذ مالیات از واحدهای خالی تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در این مرحله با همکاری اداره کل ثبت و اسناد املاک، سرپرستان خانوار باید اطلاعات محل سکونت خود و املاک مسکونی  را ثبت کنند.

تقی دخت با بیان اینکه هر خانواری می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد، ادامه داد: افزون بر اقامتگاه‌های دائمی و فرعی، خانوارها اگر هر واحدی داشته باشد که خالی است مشمول مالیات می‌شود.

وی اضافه کرد: اطلاعات واحدهای مسکونی فاقد سند از طریق شهرداری‌ها و تعاونی‌ها در حال تکمیل است.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور خانه خالی شناسایی شوند چنانچه بیش از دوازده ماه از پایان عملیات ساخت (برای واحدهای نوساز) یا بیش از ۶ ماه از آخرین نقل و انتقال یا آخرین زمان سکونت (برای واحدهای غیرنوساز) گذشته باشد، در سال نخست مشمول مالیاتی به ازای هر ماه دو برابر ارزش اجاری ماهانه ملک می‌شود.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، در نتیجه واحدهای خالی از سکنه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها مشمول مالیات نیست.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی ارومیه مالیات مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی ارومیه ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی ارومیه مالیات مسکن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: سکو‌های اینترنتی برای انتشار آگهی ملزم به اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان هستند و به این سکو‌ها یک هفته مهلت داده می‌شود.

وی گفت: در جلسه‌ای که با یکی از سکو‌های بزرگ انتشار آگهی املاک داشتیم موافقت کردند تا به سامانه املاک و اسکان متصل شوند و مقدمات آن انجام شده است و تا دو روز آینده این اتصال به طور کامل برقرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن از ساماندهی افزود: یکی دیگر از سکو‌های بزرگ این حوزه با اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان برای انتشار آگهی موافقت نکرد و چنانچه این مقاومت ادامه یابد، به استناد مصوبات شورای عالی مسکن و کمیته‌هایی که شورای امنیت برگزار کرده است بخش املاک این سکو‌ها تعطیل می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی