Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@23:55:59 GMT

پیشنهاداتی برای تفاهم‌نامه ایران و چین

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۶۰۵۴

پیشنهاداتی برای تفاهم‌نامه ایران و چین

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تفاهم نامه ایران و چین گفت: ۸۰ درصد کارگران حتما ایرانی باشند و بهتر است این قرارداد ۲۵ ساله باشد و درصورت مثبت بودن نتایج، تمدید شود. ناطقان: لطفعلی بخشی ، درباره تفاهم نامه ایران و چین گفت: در این زمینه باید به اینکه کشورمان در کدام حوزه‌ها کمبود سرمایه گذاری دارد، توجه کرد و در قرارداد مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چینی‌ها معمولا تمام نیروی کار خود را به کشور طرف مقابل قرارداد می‌آورند و از آنجاکه یکی از مشکلات کشور موضوع اشتغال است، باید قید شود که ۸۰ درصد نیروی کار ایرانی باشد.



وی افزود: وقتی تمام نیروی کار در این زمینه چینی باشد، ایران دستمزد آن‌ها را باید به ارز بپردازد که به نفع ما نیست. درحالیکه اگر نیروی کار تا ۸۰ درصد ایرانی باشد، هم مشکل اشتغالزایی کشور حل می‌شود و هم هزینه‌های ارزی کاهش پیدا می‌کند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در این راستا باید مراقب باشیم امتیازاتی داده نشود که باعث سرشکستگی مقابل مردم شود. نکته دیگر مرتبط با این تفاهم نامه بازده ۲۵ ساله آن است، درحالیکه می‌توان زمان این قرارداد را پنج ساله گذاشت و در صورت مثبت بودن، تمدید کرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: ایران ، چین ، ناطقان ، تفاهم نامه ، قرارداد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایران چین ناطقان تفاهم نامه قرارداد تفاهم نامه نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند