Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارابی از ارسال بیش از یازده هزار اثر به هنرواره روایت جهاد خبر داد و گفت: اختتامیه این هنرواره در ۲۱ فروردین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید مرتضی دارابی» امروز دوشنبه 16 فروردین در نشست رسانه ای هفته هنر انقلاب اسلامی که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد در مورد هنرواره ملی روایت جهاد گفت: بنای هنرواره روایت جهاد برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بخشی از کادر درمان در اردیبهشت سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان فرمودند کاش کسانی بودند مانند شهید آوینی که ایثارگری های کادر درمان را روایت می کردند.

 

دبیر اجرایی کارگروه هنرواره ملی روایت جهاد تصریح کرد: کارگروه روایت جهاد با حضور بخشی از سازمان ها و نهادها تشکیل شد و یکی از ماموریت ها برگزاری هنرواره روایت جهاد بود تا اتفاقات و مجاهدت های مردمی را از زبان هنر روایت کنیم. بر این اساس برنامه ریزی های لازم از اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شروع شد و فراخوان را اعلام کردیم. با حجم عظیمی از آثار هنری مواجه شدیم. فراخوان در پنج بخش تجسمی، ادبیات، موسیقی، هنرهای تصویری و رسانه اعلام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آثاری که دریافت کردیم، پنج هزار و 540 اثر بود. وزارت آموزش و پرورش موضوعی با عنوان پرسش مهر برگزار کرد و ما با آنها توافق کردیم که آثار دانش آموزی را در هنرواره روایت جهاد لحاظ کنیم. حدود پنج هزار و 800 اثر از دانش آموزان به دست ما رسید. یازده هزار و 428 اثر به هنرواره ملی جهاد روایت ارسال شد. چهار هزار و 882 اثر به بخش ارزیابی نهایی رسید. 497 اثر در بخش ادبیات، سه هزار و 659 اثر در بخش تجسمی، 199 اثر در بخش رسانه، 106 اثر در بخش موسیقی و 428 اثر در بخش هنرهای تصویری است.

 

دبیر اجرایی کارگروه هنرواره ملی روایت جهاد با بیان اینکه تا پایان اسفند داوری ها صورت گرفت، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری قرار شد که اختتامیه هنرواره روایت جهاد همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی برگزار شود و برگزیدگان این هنرواره را معرفی کنیم. بدین ترتیب این مراسم 21 فروردین در تالار اندیشه حوزه هنری به شکل مجازی برگزار می شود و فقط نفرات برتر هر بخش دعوت خواهند شد.

 

گفتنی است، هفته هنر انقلاب اسلامی با شعار هنر متعهد به حقیقت 18 تا 25 فروردین برگزار می شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: هنرواره روایت جهاد حوزه هنری هنرواره روایت جهاد هنرواره ملی اثر در بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان در نشست «ازدواج آسان، عشق پایدار» که با حضور جمع کثیری از دانشجویان واحد رشت در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برکزار شد، گفت: نظامی که امروز در جهان حاکم بوده با مدیریت جریان صهیونیسم جهانی درصدد است جمعیت جهان را به سمت کاهش سوق دهند، از سوی دیگر دانشجویان با افزایش جمعیت خود و طرفدارانش می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت درراستای گسترش سرزمین‌های تحت سلطه خود اقدام کند.

وی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی از سالیان دور با برنامه‌ریزی‌های زیادی که با مدیریت سازمان بهداشت جهانی انجام داد، در کشور شروع به تبلیغ با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کرد که این شعار در مدتی کم خیلی پررونق دنبال و تبدیل به یک جریان شد و رفته‌رفته به فرهنگ عمومی جامعه مبدل گشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: به دنبال این مسائل، نگاه فرهنگی جامعه به سویی پیش رفت که موجب افزایش سن ازدواج شد و آنهایی که ازدواج می‌کردند تا مدت‌ها صاحب فرزند نمی‌شدند یا علاقه‌ای به فرزندآوری نداشتند.

صفوی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله جمعیت از فاکتور‌های مهم اقتدار ملی یک کشور است، تحدید نسل، یکی از آسیب‌های جدی برای این موضوع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی به این مسئله نگاه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: نگاه مقام معظم رهبری حرکت به سمت یک جمعیت پایدار قابل اطمینان است و امروز شاهد این موضوع در جامعه اسلامی هستیم؛ بنابراین باید روی موضوع افزایش جمعیت و طبعاً مسئله ازدواج جوانان به‌خصوص در سنین پایین‌تر تأکید بیشتری شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان تبیین کرد: این نهاد درراستای همین مسئله به‌عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین با در نظر گرفتن و برنامه‌ریزی برگزاری جلساتی با فراهم آوردن بستر‌های معرفتی و تحول در نگاه مردم به‌خصوص جوانان در موضوع ازدواج، باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم، امیدوارم منویات مقام معظم رهبری به طور جامع و کامل در جامعه اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟