Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در واکنش به دستور جدید وزارت علوم در خصوص تغییر نام دانشگاه صنعتی بیرجند به پردیس صنعتی بیرجند به منصور غلامی، نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین خسروی اسفزاز، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در واکنش به دستور جدید وزارت علوم در خصوص تغییر نام دانشگاه صنعتی بیرجند به پردیس صنعتی بیرجند و تأکید این وازرتخانه به الحاق دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند، به منصور غلامی، نامه نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسروی در این نامه با اشاره به ارسال نامه‌ای دیگر به وزیر علوم در ۱۲ اسفند سال گذشته، از عدم پاسخگویی وزارت علوم گلایه کرده است.


او در ادامه این نامه با اشاره به جلسه با رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ۲۶ اسفند، نوشت: در این جلسه ضمن اعلام موافقت با اصل طرح آمایش، اعتراضات حضرت آیت الله عبادی، نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، استاندار محترم و ... به زمان و مصداق الحاق و نحوه اجرا (تا جایی که رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند هیچ اطلاعی از الحاق نداشت) مطرح و مقرر شد تا حصول کار کارشناسی دقیق، روند الحاق متوقف شود.


نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نامه نوشته است: باتوجه به این تعهد، یک روز پس از جلسه مذکور، طی نامه‌ای به سازمان سنجش، حذف کد رشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند و تعریف کد رشته‌های جدید در قالب پردیس صنعتی دانشگاه بیرجند ابلاغ شده است؛ لذا با توجه به پی نوشت ریاست مجلس شورای اسلامی، در جواب نامه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی- آمایش سرزمینی، مستدعی است ضمن پایبندی به جواب نماینده مردم و وعده‌های داده شده از سوی مسئولان آن وزارتخانه، مبنی بر ادامه دادن کار دانشگاه صنعتی با قدرت و قوت، اقدام لازم را مبذول فرمایید.

بیشتر بخوانید:

مخالفت قاطعانه دانشجویان با الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند  شرایط فعلی خراسان جنوبی برای ادغام دانشگاه‌ها مناسب نیست طرح الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند را لغو کنید نماینده مردم نهبندان درخصوص الحاق دانشگاه‌های بیرجند به وزیر علوم تذکر شفاهی داد

گفتنی است، دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند و برخی مسئولان استانی خراسان جنوبی تا کنون به شیوه‌های مختلفی اعتراض خود را نسبت به اجرای طرح امایش آموزش عالی در این استان اعلام کرده اند. نکته آن است که تاکنون هیچ مسئولی از وزارت علوم حاضر به پاسخگویی به دانشجویان این دانشگاه نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمایش آموزش عالی دانشگاه صنعتی بیرجند وزارت علوم مجلس شورای اسلامی دانشگاه بیرجند دانشگاه صنعتی بیرجند الحاق دانشگاه صنعتی صنعتی بیرجند نماینده مردم وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی