Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان و اتحادیه اروپا توافق کردند، برای نزدیک‌سازی رویکردها میان طرف‌های درگیر در اقلیم تیگرای در اتیوپی که گزارش‌های داخلی و بین‌المللی متعددی از استمرار موارد نقض حقوق بشر در این منطقه ارائه می‌شوند، تمام تلاش خود را انجام دهند.

 به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان میزبان پکا هاویستو، فرستاده نماینده  ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاسی و امنیتی منطقه شاخ آفریقا و وزیر خارجه فنلاند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری واس اعلام کرد: در این دیدار دو طرف توافق کردند تلاش‌هایی جهت نزدیک‌سازی رویکردها میان طرف‌های درگیر در اقلیم تیگرای و حمایت از تمامی اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی در این خصوص انجام دهند.

طبق گزارش واس، هاویستو که سفر منطقه‌ای خود را با عربستان آغاز کرده، در این سفر به دنبال بررسی مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای از جمله شرایط انسانی در تیگرای و پیامدهای آن بر منطقه و جهان است.

درگیری‌های اقلیم تیگرای میان ارتش فدرال و شبه‌نظامیان جبهه مردمی آزادسازی تیگرای از چهارم نوامبر گذشته آغاز شدند و آدیس آبابا در تاریخ ۲۸ همان ماه کنترل کامل نیروهایش بر این منطقه را اعلام کرد.

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی ۲۳ مارس گذشته برای اولین بار وقوع فجایعی علیه غیرنظامیان در درگیری‌های اقلیم تیگرای را تایید کرد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی هشدار داد، وضعیت انسانی در تیگرای بی‌نهایت خطرناک و رو به وخامت است.

دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و نیز دفتر کمیته حقوق بشر اتیوپی ۲۵ مارس گذشته از آغاز تحقیقی مشترک درباره نقض‌های صورت گرفته در تیگرای خبر دادند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اقلیم تیگرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 6086123 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود