Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با رایزن بازرگانی ایران در روسیه و همچنین جمعی از تجار فعال بازار این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید یوسف حسینی از سفر خود به مسکو و دیدار با رایزن بازرگانی ایران در روسیه و تجار ایرانی فعال در این کشور خبر داد و گفت: در این سفر با تجاری که در بازار روسیه فعال بوده و همچنین رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه از نزدیک دیدار کرده و در این دیدارها صحبت های خوبی رد و بدل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان افزایش همکاری ها یکسری نواقص وجود دارد که باید به مسئولان ذیربط انتقال داده شود تا برای حل مشکلات، به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با اشاره به فعالیت جدی ۱۰۷ فعال اقتصادی کشور در روسیه گفت: در بین این افراد، فعالان اصیلی وجود دارد که باید نسبت به برقراری ارتباط مناسب با آن ها اقدام شود. باید به سراغ تجربیات کسانی رفت که در کارنامه خود، سابقه سال ها فعالیت در بازار روسیه را دارند. امروز اگر بتوانیم فعالان اقتصادی اصیل در روسیه را به درستی شناسایی کرده و با آن ها جلساتی برگزار کنیم، قطعا می توان به موفقیت هایی دست یافت.

حسینی با بیان اینکه مشکل اقتصاد ما به جز به دست فعالان اقتصادی واقعی و اصیل حل نمی شود، گفت: باید به بخش خصوصی، میدان داده شود و در این بین، مسئولان دولتی تنها وظیفه نظارتی را بر عهده گیرند.

وی ادامه داد: هم اکنون بازار روسیه، ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت تاجران کشورهای مختلف دارد، اینکه ما نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، مشکل به خود ما بازخواهد گشت. متاسفانه یکسری ناآگاهی ها بین تجار و مسئولان ما وجود دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز با بیان اینکه کیفیت محصولات، حرف اول را در زمینه صادرات به کشور روسیه می زند، گفت: گاه شاهد صادرات اجناس نامرغوب از کشور هستیم که این امر وجهه تولیدات جمهوری اسلامی ایران را در بازارهای جهانی مخدوش می کند. باید خودمان را با نیاز بازارهای هدف وفق دهیم.

حسینی ادامه داد: ظرفیت های بازار مسکو بسیار بالا است که ای کاش مسئولان این موضوع را می توانستند با تمام وجود درک کنند که از مسئولان امر می خواهیم پای سخنان و تجربیات فعالان اقتصادی کشور در بازار مسکو بنشینند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صادرات رایزن بازرگانی ایران در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!

تین نیوز

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بانک مرکزی اصلا متوجه است که چه بلایی سر واحدهای تولیدی می آورد؟ بانک مرکزی هم متولی پولی شده هم متولی اقتصاد کشور شده، باید به این وضعیت رسیدگی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی با نمایندگان مجلس بیان کرد: متاسفانه خودآزاری اقتصادی داریم، بانک مرکزی در حال حاضر هم پدر تولید و هم تولیدکننده و صنعت را درآورده است، یک بلاتکلیفی عجیبی را در ساختار اقتصادی کشور داریم که عمدترین دلیل آن اقدامات بانک مرکزی است که از برج ۷ هیچ نوع تخصیص ارزی را اعمال نمی کند.

یاریجانیان افزود: بانک مرکزی فعالان اقتصادی را بلاتکلیف گذاشته است حداقل اعلام کند که هیچ تخصیص ارزی به ما تعلق نمی گیرد. با ارز آزاد هم نمی توانیم کار کنیم، چون اگر با ارز آزاد کالا وارد کنیم قاچاقچی محسوب می شویم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی اصلا متوجه است که چه بلایی سر واحدهای تولیدی می آورد؟ بانک مرکزی هم متولی پولی شده هم متولی اقتصاد کشور شده، باید به این وضعیت رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: طبق نظرسنجی از ۲۸۰۰ فعال اقتصادی انجام شده است، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی سه نهادی هستند که در رتبه نخست ایجاد اختلال در فعالیت های اقتصادی معرفی شده اند. این ها را ما در کنار اقتصادمان داریم یا سوار بر اقتصادمان؟

یاریجانیان گفت: امروز استخوان های بخش خصوصی در حال خردن شدن است، پرسنلی داریم که از برج ۷ خطوط تولیدی شان معطل است، این همه کالا در گمرکات رسوب کرده و انباشت کانتینر داریم.

وی با تاکید بر این که در هیچ جای دنیا حتی کشورهای ذره بینی نرخ ارز ۲۰ سال است که تکان نخورده است. با این وضعیت ارزی صنعت چگونه باید رشد کند، گفت: بخش خصوصی را چرخ اقتصاد کشور نمی بینند، اگر می دیدند بانک مرکزی امروز پاسخگو بود. ما نمی دانیم بانک مرکزی ارباب ما است، حقوق ما را می دهد؟ ما باید از چه کسی تبعیت کنیم، بالاسر ما قاعدتا وزارت صمت است، بانک مرکزی کجای کار است؟ امیدواریم مجلس ورود کند و این موضوع را حل و فصل کند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: هیچ تاب و توانی برای صنعت باقی نمی مانده است، یک جایی به داد بخش خصوصی برسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • بالاخره «پنج‌شنبه» تعطیل می‌شود یا «شنبه»؟/ خبر مهم یک نماینده درباره تغییر در تعداد تعطیلات آخر هفته
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند