Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:23:08 GMT

۲ بیمار کرونا مثبت در قم جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۸۱۲۸

۲ بیمار کرونا مثبت در قم جان باختند

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید ۱۹ در قم، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار با علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان پذیرش شدند.

وی با اشاره به بستری ۸۴ نفر، اضافه کرد: ۴۶ نفر از افرادی که در هفته‌های گذشته بستری شده بودند، ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در حال حاضر ۲۹۰ بیمار در بیمارستان‌های استان قم بستری هستند که حال ۴۶ نفر از آن‌ها وخیم می‌باشد.

قدیر در ادامه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۴۷ تست کرونا انجام شده که ۲۷۳ مورد مثبت بوده است.

قم از ۲۵ اسفندماه سال گذشته از منطقه آبی وارد زرد کرونایی شد ‌و مسئولان ذی‌ربط درباره احتمال وخیم‌تر شدن وضعیت در صورت انجام سفر و دورهمی و دیدوبازدیدهای عید از سوی شهروندان و همچنین رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی هشدار داده بودند.

از ۱۳ فروردین‌ماه همزمان با خیز چهارم کرونا در کشور، استان قم نیز از جمله مناطقی است که در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.             

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است

آیین تجلیل از بازرسان بهداشت و درمان کشور با حضور نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، در مراسم تجلیل و قدردانی از بازرسانی که در طرح ملی پایش مراکز درمانی سراسر کشور طی ایام تعطیلات نوروزی فعالیت داشتند، اظهار داشت: با توجه به رضایت مردم از اجرای موفق این برنامه نظارتی و اثرات مثبت آن در کاهش مشکلات خدمات درمانی جامعه، از این پس سعی می‌کنیم در تعطیلات چندروزه و اصلی سال، این طرح را اجرا نماییم تا موجب افزایش و بهبود بیش از پیش خدمت‌رسانی به بیماران شود.

وی با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی چهره‌های خبره و نخبه جامعه پزشکی و پرستاری کشور در اجرای این طرح ملی و قدردانی از همکاری بازرسی وبدا گفت: نظام بهداشت و درمان ایران در میان کشور‌های منطقه رتبه برتر و جایگاه برجسته‌ای دارد که با تلاش پزشکان متعهد و پرستاران دلسوز حاصل شده است، اما این موضوع باعث نمی‌شود که از سرکشی و نظارت مستمر غافل شویم و در جهت رفع معایب موجود اقدام نکنیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور تصریح کرد: نظام سلامت کشور بر اساس سه عنصر بهداشت، درمان و آموزش استوار شده است، اما متاسفانه از اولویت نخست یعنی مبحث بهداشت که بر امر خطیر پیشگیری از بروز و ابتلا به بیماری تاکید دارد، مورد توجه لازم قرار نگرفته و همین مساله باعث شده در قسمت درمان با ازدیاد مراجعه و هزینه و برخی کمبود‌ها مواجه شویم. قطعا پیشگیری مخارج کمتری برای کشور و خانواده‌ها خواهد داشت.
 
وی با اشاره به عمده نکات مندرج در گزارش بازرسان گفت: دریافت بیش از تعرفه از بیماران، کمبود لوازم پزشکی و تخت در برخی بیمارستان‌ها، وقت‌دهی طولانی در بعضی بخش‌ها از جمله به بیماران سرطانی، کمبود و در دسترس نبودن چند قلم داروی ضروری، نارضایتی کادر درمان از میزان حقوق و دستمزد و تعویق در پرداخت، عدم پذیرش انواع بیمه در بیمارستان‌های خصوصی، بیکار ماندن تعدادی دستگاه خریداری شده به‌دلیل فقدان اپراتور و انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی به عنوان بیشترین موارد مشکلات و چالش‌ها در گزارش بازرسان ثبت شده است که وزارت بهداشت برای رفع آن وارد عمل خواهد شد و در بازدید‌های بعدی نیز مورد پایش دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، تاکید کرد: به مسئولان وزارت بهداشت‌ودرمان پیشنهاد می‌کنم انتقال بیمار از بیمارستان دولتی به بخش خصوصی که با ترفند‌های مختلف انجام می‌شود، به جز موارد ضروری و الزامی متوقف شود، و وقوع مکرر آن، امتیاز منفی برای رئیس دانشکده پزشکی آن استان ثبت و متعاقبا با متخلفین برخورد نمایند.

وی با اعلام معرفی ۱۵ پزشک به تعزیرات حکومتی بدلیل تخلفات در دریافت بیش از تعرفه، بیان داشت: یکی از معضلات بیمارستان‌ها به بیمه مربوط است و بیمه هم می‌گوید دولت به من مقروض است و به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها، توان پوشش هزینه‌ها را نداریم و تاخیر اتفاق می‌افتد. این چرخه، یکی از گلایه‌های پرتعداد مردم بوده است که باید مرتفع شود.

درویشیان با اشاره به رضایت نسبی مردم از خدمات مراکز درمانی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، افزود: استان‌های توریستی باید به شکل مضاعف در تعطیلات آماده باشند و امکانات شان هم ویژه شود. یکی از راه‌حل‌ها اعزام موقت و ماموریت کوتاه مدت کادر درمانی از مناطق خلوت‌تر به استان‌های شلوغ و پذیرنده گردشگر است.

در ادامه این نشست، احمدرضا ارشدی معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور، با اشاره به عمده مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: راه‌اندازی و اصلاح نظام ارجاع، شاید بتواند ۵۰ درصد از کاستی‌ها و موانع بخش درمان کشور را حل‌وفصل کند و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه سمت اجرای آن برویم.

ارشدی با اشاره به گلایه کمبود نیروی پرستار و پزشک در برخی نقاط کشور تصریح کرد: خدمات پزشکی در ایران، صرف‌نظر از سرانه درآمد مردم، هنوز به مراتب ارزان‌تر از بسیاری از کشور‌های دنیا است. از کانادا و اروپا برای دریافت انواع خدمات پزشکی، بلیت رفت و برگشت به ایران می‌گیرند تا در اینجا مثلا فلان جراحی یا ایمپلنت دندان را انجام دهند و باز هم در مقایسه با کشور‌های مرفه و پیشرفته، برای‌شان می‌صرفد.

وی ادامه داد: در زمینه تجهیزات پزشکی مشکلاتی داریم، اما گاهی ضعف مدیریت هم به این موضوع دامن می‌زند. نظام توزیع هم در صورت اصلاح می‌تواند تا حدود زیادی این نارسایی را کاهش دهد، چون لوازمی که بطور خاص در یک بیمارستان کم شده است، در انبار مرکز درمانی دیگری به شکل مازاد وجود دارد و این موضوع در بازرسی‌ها اشاره و ثبت شده است؛ قطعا نبودن ملافه و دستمال و لباس کادر و مسائل جزیی که اغلب باعث نارضایتی بیمار و همراه می‌شود، به راحتی قابل رفع است.

در پایان این آیین، حجت‌الاسلام درویشیان از مدیران، پزشکان، پرستاران و نخبگان جامعه پزشکی که در انجام این طرح نظارتی، با دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور همکاری شبانه‌روزی و ایثارگرانه داشتند، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا