Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@21:54:22 GMT

قیمت سیمان سفید 35 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۸۲۰۲

قیمت سیمان سفید 35 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس مصوبه کارگروه مدیران عامل شرکت های سیمان سفید کشور، در پی افزایش قیمت تمام شده تولید سیمان سفید اعم از مواد اولیه، قطعات یدکی و هزینه حمل و نقل بهای فروش سیمان سفید از ابتدای سال جاری افزایش یافت و قیمت هر تن سیمان سفید فله 567 هزار تومان تعیین شد.

در عین حال، هزینه مالیات بر ارزش افزوده و بسته بندی به قیمت سیمان سفید پاکتی اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد بُد، عضو انجمن سیمان در این مورد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس با بیان اینکه قیمت گذاری سیمان سفید تقریباً آزاد بوده است، اظهار داشت: سیمان سفید کالایی لوکس محسوب می‌شود که دارای مصارف خاص است و افزایش قیمت آن تاثیری بر هزینه ساخت و ساز ندارد.

وی با اشاره به توافق تولیدکنندگان سیمان سفید برای افزایش قیمت این محصول، تصریح کرد: از این محصول برای نمای ساختمان، تولید موزائیک سفید و یا تولید کالاهای خاص استفاده می شود.

بُد با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید سیمان بیش از 35 درصد افزایش یافته است، گفت: عدم قیمت گذاری مناسب سیمان طی سال های اخیر باعث شده تا کارخانه ها نتوانند بازسازی خطوط تولید خود را انجام دهند و همین موضوع بر میزان تولیدات صنعت سیمان تاثیرگذار بوده است.

به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «آیا باز هم گرانی سیمان در راه است؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سیمان افزایش قیمت سیمان سفید علی محمد بد سیمان سفید سیمان سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها

به گزارش خبرآنلاین ،تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

اکو نگار در گزارشی نوشت:در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

در سال ۱۴۰۳ تعرفه‌های پزشکی با رشد ۳۵درصدی همراه بوده و این مصوبه به کام جامعه پزشکی چندان خوش نیامده و آن را مطابق با تورم ندانسته‌اند. درحالی که پزشکان نسبت به درآمدهای خود اعتراض دارند، بیماران هم با اعتراض به هزینه‌های درمان آن را یک مشکل جدی می‌دانند. تعرفه خدمات دارویی یکی از مباحثی است که بسیاری از بیماران با انتقاد از آن درخواست حذف آن را داشته‌اند. حتی در سال گذشته پویش«ممنوعیت دریافت تعرفه خدمات دارویی» راه‌اندازی شد. بسیاری از بیماران معتقدند که پولی که داروخانه‌ها بابت نسخه خوانی و راهنمایی بیمار دریافت می‌کنند زیاد است و تعرفه‌ها با استانداردها فاصله دارد. از سوی دیگر داروخانه‌داران معتقدند که هزینه‌های جای داروخانه‌ها و تامین هزینه نیروی انسانی باید از این محل تامین شود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898347

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد