Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:14:11 GMT

تأسیس بنیاد امور جنگ‌زده‌ها از خدمات درخشان نکویی بود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۹۵۷۲

تأسیس بنیاد امور جنگ‌زده‌ها از خدمات درخشان نکویی بود

ایسنا/اصفهان نخستین فرماندار اصفهان پس از انقلاب، گفت: یکی از خدمات ارزنده مرحوم نکویی تأسیس بنیاد امور جنگ زده‌ها بود که این بنیاد به کسانی که خانه و کاشانه خود را در جنگ تحمیلی از دست داده بودند کمک‌های زیادی کرد.

فضل‌الله صلواتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شخصیت سید علی نکویی-رئیس فقید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان، اظهار کرد: ایشان از معلمان با سابقه و خدمتگزار بودند که سال‌ها در آموزش و پرورش به تربیت دانش آموزان در اصفهان و تهران پرداختند و هر مسندی را که بر عهده داشتند منشأ خدمات ارزنده‌ای بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایشان قبل از انقلاب اسلامی در آگاه کردن مردم اصفهان نسبت به فسادهای موجود در رژیم شاه نقش زیادی داشتند. نکویی از خانواده‌ای متدین بود که همکاری نزدیکی با آیت‌الله طیب و فرزندان ایشان داشتند. همچنین ایشان فروشگاه کتابی را برای عرضه کتاب‌های مذهبی تأسیس کردند و قبل از انقلاب نیز کتب سیاسی و مذهبی را مخفیانه در اختیار مردم و مبارزان قرار می‌دادند و انتشاراتی به نام بدر داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بنده از سال ۱۳۵۰ به زندان و سپس تبعید رفتم و نمی‌توانستم با مرحوم نکویی ارتباط داشته باشم، اما کتاب‌های انتشاراتی ایشان را تهیه می‌کردم و زمانی که در زندان ساواک بودم زیر فشار مأموران حاضر به افشای اسم ایشان نشدم.

نکویی تصریح کرد: نکویی بعد از انقلاب فرماندار نجف‌آباد شد و سپس در زمان جنگ تحمیلی استاندار کرمانشاه و سپس استاندار قزوین و چهار محال و بختیاری شدند. یکی از خدمات ارزنده ایشان تأسیس بنیاد امور جنگ‌زده‌ها بود که این بنیاد به کسانی که خانه و کاشانه خود را در جنگ تحمیلی از دست داده بودند کمک‌های زیادی کرد.

صلواتی گفت: بعد از بازنشستگی در نشر آثار امام خمینی(ره) تلاش زیادی کردند و در زمان انتخابات مختلف در پرشور کردن فضای انتخاباتی نقش بسزایی داشتند. در مجموع ایشان حق بزرگی به گردن فرهنگ و سیاست در استان اصفهان و کشور دارند.

سید علی نکویی که متولد ۱۳۱۹ بود بامداد امروز ۱۶ فروردین در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نکویی اصلاح طلبان استانی سیاسی جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در این همایش آقای توسلی مدیر کل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از تجمیع قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه ، بازنگری ایین نامه کمک معیشتی ، بازنگری تسهیلات مسکن ایثارگری و افزایش سقف آن خبر داد.
آقای ایرانمنش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم گفت تاکنون پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نهایی شده است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است