Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@15:33:57 GMT

اوج‌گیری کرونا در شیراز/ موج چهارم، شیراز را قرمز کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۹۹۷۸

اوج‌گیری کرونا در شیراز/ موج چهارم، شیراز را قرمز کرد

به گزارش تابناک به نقل از فارس از شیراز، عبدالرسول حقیقی در اولین جلسه فوق العاده این ستاد در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: بر اساس آمار کارشناسان، با نسخه‌های جدید این بیماری و سرعت شیوع بالاتر مواجه هستیم و با توجه به شرایط موجود، وضعیت بیماری روزانه در حال تغییر است و دستورالعمل‌های ابلاغی باید به نحوی اجرا شود تا با حداقل تلفات از موج خطرناک پیش رو عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش مراکز جامع بیماران کرونایی در این شهرستان در حال افزایش است، افزود: الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تردد و دورهمی‌های غیرضروری، همچنان به عنوان تنها راهکار‌های پیشگیری و کنترل این بیماری است.

این مسئول با اشاره به افزایش نرخ مراجعات به مراکز درمانی و مصرف کیت‌های تست سریع کرونا، اظهار کرد: فاصله پیک‌های سوم و چهارم کرونا و شروع واکسیناسیون افراد پرخطر از جمله دلایل عادی انگاری مردم نسبت به شرایط کرونایی بود که باعث وخامت شیوع کرونا شده است.

تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند

حقیقی ضمن اشاره به آخرین اصلاحیه دستورالعمل ستاد ملی کرونا، از فعالیت مشاغل گروه یک در شهر‌های با وضعیت قرمز خبر داد و افزود: از امروز رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا، صرفا به صورت بیرون بر مجاز به ارائه خدمات هستد.

جانشین ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه ادامه کار مشاغل مجاز گروه یک، تحت نظارت اداره صمت و مرکز بهداشت شهرستان شیراز انجام می‌گیرد، اضافه کرد: تمام برنامه‌های این ستاد در چهارچوب طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها انجام می‌شود.

تشدید نظارت اکیپ‌های گشت مشترک بازرسی بر عملکرد اصناف

حقیقی نظارت اتحادیه‌های صنفی بر حسن اجرای دستور العمل‌ها را ضروری دانست و افزود: در صورت عدم همکاری اتحادیه‌های صنفی، متخلفان به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

معاون فرماندار شهرستان شیراز، اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا را به منزله اخطار به تمامی مشاغل غیر ضرور برشمرد و خاطرنشان کرد: اکیپ‌های گشت مشترک ستاد کرونای شهرستان شیراز در صورت مشاهده فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ می‌توانند تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز، نسبت به پلمپ واحد‌های متخلف به مدت ۱۵ روز، اقدام کنند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با اشاره به اینکه حضور کارکنان مراکز دولتی در محل کار تا دو سوم افراد کاهش یافته و به صورت دور کاری انجام خواهد شد، اعلام کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز موظف به اجرای دقیق این دستور العمل هستند و در صورت گزارش هر گونه تخلف، به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.

هرگونه آموزش و آزمون حضوری تعطیل است

حقیقی تعطیلی تمامی برنامه‌های آموزشی، گردهمایی و مراسم ملی و آئینی را یاد آور و متذکر شد: با توجه به شرایط موجود، تمام هنرستان‌های فنی حرفه‌ای تعطیل بوده و از برگزاری هر گونه آزمون استخدامی و یا انتخابات صنفی به صورت حضوری جلوگیری به عمل می‌آید.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز با بیان اینکه تشخیص ضرورت سفر برای شهروندان کماکان با فرمانداری است، اضافه کرد: شهروندان در صورت اقدام به سفر‌های ضروری و جریمه شدن، می‌توانند مستندات خود را جهت بررسی و تشخیص ضرورت سفر به فرمانداری ارائه کنند.

حقیقی از ممنوعیت ورود خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و اعمال جریمه‌های ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی به عنوان راهکار پلیس راهور یاد کرد و افزود: ممنوعیت تردد شبانه در سطح شهرستان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کماکان برقرار است و متخلفین مشمول جریمه‌های ۲۰۰ هزار تومانی در هر شبانه روز خواهند شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان حمید صفت تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت کرونا در شیراز موج چهارم کرونا وضعیت قرمز کرونایی اعمال ماه شعبان حمید صفت تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت کرونای شهرستان شیراز شهرستان شیراز ستاد مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  نشست ستاد عفاف و حجاب با حضور  حجت الاسلام «حسینی میرامینی» ،  امام جمعه،  «تاجیک نوری»،  فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان پیشوا  برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان پیشوا
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان
  • مدارس هرمزگان فردا برقرار است/ فقط جاسک و بشاگرد با نظر ستادهای بحران تصمیم‌گیری کنند
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد