Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ ضرب الاجلی برای احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اردوپوینت، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار دارد گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در خصوص احیای برجام پس از نشست کمیسیون مشترک روز سه شنبه در وین آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: فردا وین میزبان کمیسیون مشترک در چارچوب برجام خواهد بود. پس از آن ما انتظار آغاز گفت‌وگوهای حرفه‌ای را داریم که به صورت غیرمستقیم خواهند بود. ما امیدواریم که در پی این تلاش‌ها بتوان مشکلات مرتبط با میزان پایبندی تهران به تعهداتش را برداشت و همچنین از میزان تحریم‌هایی که این کشور برای مدت طولانی آن‌ها را تحمل کرده - خصوصا پس از آنکه آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد - کاست.

ریابکوف ادامه داد:  طی روزها و هفته‌های گذشته، طرف ایرانی آمادگی و عزم چشمگیری برای کار کردن بر روی پارامترهایی به منظور بازگشت به اجرای کامل برجام از خود نشان داده است که این مستلزم برداشته شدن تمامی تحریم‌های مربوطه از سوی طرف آمریکایی است.

این مقام روسی همچنین اعلام کرد که به تصمیم تهران مبنی بر عدم گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن بر سر مشکلات احترام می‌گذارد.

وی در این باره اظهار کرد: ما به تصمیم طرف ایرانی احترام می‌گذاریم. سری در این نیست که روسیه از ایده سرویس سیاست خارجی اروپا که چند هفته پیش به منظور برگزاری نشستی غیررسمی میان تمامی طرفین برجام و ایالات متحده ارائه شد حمایت کرده است اما تا زمانی که تصمیم دیگری از سوی تهران اتخاذ شود بر روی روند گفت‌وگوهای غیرمستقیم - که همگی از جمله آمریکا بر روی آن توافق دارند- کار می‌کنیم.

این مقام ارشد روسی همچنین تاکید کرد که هیچ ضرب الاجلی برای احیای کامل برجام وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، نشست عادی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و آخرین تحولات پیرامون برجام را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این نشست سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را بر عهده داشت.

بحث‌های صریح و جدی در این نشست مطرح شد و شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را  روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال کنند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در گفت‌وگو با شبکه اسپوتنیک درباره مذاکرات روز سه شنبه وین که راجع به توافق هسته‌ای انجام خواهد شد، گفت که روسیه آماده است اگر از آن درخواست شود، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا را درباره توافق هسته‌ای تسهیل کند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خروج آمریکا از برجام نشست کمیسیون مشترک برجام کمیسیون مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان

تین نیوز

نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، شایسته سعیدمرادزاده معاون وزیر نقلیات جمهوری تاجیکستان، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری، فیروز محموداف رئیس اداره کل روابط بین الملل وزارت نقلیات جمهوری تاجیکستان، نمایندگان وزارت امور خارجه و انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی ایران برگزار شد.

در این نشست راهکارهای توسعه همکاری های حمل و نقلی و رفع مشکلات تردد ناوگان ترانزیتی طرفین به قلمرو دو کشور بررسی شد و موارد مختلفی در این راستا مورد گفت وگو قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • آغاز مذاکرات بایرن مونیخ با رالف رانگنیک
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت