Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@21:20:39 GMT

روزی ۴ میلیون بشکه نفت تولید می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۰۷۹۷

روزی ۴ میلیون بشکه نفت تولید می کنیم

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی گفت: در سال جاری یکی از اقدامات متناسب با شعار سال، افزایش تولید نفت خام به ۴ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش مشرق، هوشنگ فلاحتیان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و بر اساس بودجه ۱۴۰۰ می‌بایست تولید روزانه نفت را افزایش داد تا ضمن تأمین نیازهای داخلی، صادرات قابل قبولی نیز در بازارهای جهانی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا زیر مجموعه‌های هدف که در اختیار شرکت ملی نفت قرار دارد برنامه ریزی هایی به منظور تولید و پشتیبانی از مانع زدایی های لازم را بر عهده گرفته اند.

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار چاه نفت کم بازده و یا بی بازده در کشور داریم که با حمایت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های مربوطه در حال رفع این مشکل هستیم. رفع موانع پیش روی پیمانکاران و سرمایه گذاران در مفاد قرار دادها نیز در دستور کار قرار گرفت.

هوشنگ فلاحتیان ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد انرژی‌های مورد نیاز کشور توسط گاز طبیعی تأمین می‌شود. ما در سال گذشته با تولید بیش از ۱ میلیارد متر مکعب گاز رکورد قابل توجهی را به دست آوردیم و تمام تلاش‌ها برای حفظ این میزان تولید به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

هوشنگ فلاحتیان هم چنین از تولید زودهنگام از میدان خشت، تکمیل بندر خدماتی تنبک، افزایش صادرات محصولات، راه اندازی ngl جزیره سیری، ادامه پروژه‌های جمع آوری گازهای مشتعل، تسریع در فرآیند وضعیت سرمایه گذاری، توسعه ساخت داخل در حوزه پتروشیمی با اتکا بر شرکت‌های دانش بنیان، احداث و راه اندازی پارک علمی و فناوری و نیز کاهش بروکراسی اداری از دیگر از دیگر اقدامات این وزارت خانه در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شرکت ملی نفت بودجه 1400 برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: ظرفیت تولید نفت خام این شرکت با دو اقدام اصلاحی در تأسیسات مارون ۲ و بهره‌برداری رامشیر، ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: با هدف انجام تعهدihd تولید شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال ۱۴۰۳، با انجام دو اقدام اصلاحی روی خطوط لوله نفت نمکی در واحدهای بهره‌برداری مارون ۲ و رامشیر، تولید این شرکت ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای دستیابی به حداکثر توان تولید نفت، بخشی از نفت نمکی میدان رامشیر به‌صورت موقت تا احداث واحد فرآورش جدید، با انجام اصلاحیه به واحد بهره‌برداری مارون ۲ ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: با انجام این اقدام، که هم‌اکنون به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، روزانه ۲۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید این شرکت افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران