Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس از شهرقدس: توسعه فرهنگ جامعه به میزان و سرانه فرهنگی در بخش‌های سینمایی و نمایشی در ارتباط بوده و مراکز فرهنگی و هنری در گسترش فرهنگ و ارتباط جمعی نقش مهمی دارند و سینما به عنوان پدیده‌ای هنری، اقتصادی و فن آورانه تأثیر به سزایی در این امر دارد.

طبق گزارش سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران در سال ۱۳۹۸ در کشور ۳۱ استان دارای سینمای فعال بوده که ۲۷۷ سینما برخوردار از ۵۴۱ سالن نمایش هستند و ظرفیت سالن‌های سینما آن‌ها ۱۳۲ هزار و ۶ صندلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این آمار، استان تهران با بیش از ۱۳ میلیون جمعیت دارای ۶۶ سینما با ۱۹۹ سالن سینمایی و ظرفیت ۴۳ هزار و ۲۳۲ صندلی بیشترین سهم سینمایی کشور را از آن خود کرده است.

غرب استان تهران با جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارای ۳ سینما است که سینما سپهر با ۱۴۴ صندلی در شهریار و سینما ساحل با دو سالن در اندیشه با ۴۸۱ صندلی وجود دارد و در ملارد و شهرقدس این میزان صفر است.

شهرقدس با جمعیتی حدود ۴۲۰ هزار نفر، فاقد سرانه صندلی سینمایی بوده و جمعیت این منطقه روز به روز در حال افزایش است که می‌توان به افزایش ۲ هزار نفری دانش‌آموزان در هرسال به جمعیت این منطقه اشاره کرد.

راه‌اندازی سینمای شهرقدس سال‌ها است گرفتار تجهیز و افتتاح امروز و فردای مسؤولان شده و هربار که به سینمای این شهر اشاره می‌شود، وعده‌های مختلف از مسؤولان به گوش می‌رسد.

طبق آخرین پیگیری و گفت‌وگویی که با غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس انجام شد، شرکت‌ها آمادگی خود را برای تحویل فیلم اعلام کرده‌اند و به گفته پیمانکار مشکل موجود در تبلیغات سطح شهر بوده اما لازم است پیش از این محل سینما بازدید شود.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این سینما در ورودی شمالی شهرقدس در ساختمان ایرانیان قرار داشته و اگر سالن سینمایی در یکی از سالن‌های این اداره که پیش از این توسط مسؤولان وقت مطرح شده بود، احداث شود موجب تعطیلی ۵ انجمن و شورای فرهنگی و هنری خواهد شد که این امر به صلاح نیست؛ ضمن این‌که گروه‌هایی نیز برای راه‌اندازی و نصب تجهیزات سینما در محل اداره مراجعه کرده بودند اما ساختار اداری اداره مناسب راه‌اندازی سینما نیست ولی می‌توان برای سینمای دیجیتال و سیار برنامه‌ریزی کرد.

این نکته قابل ذکر است که ۱۱ فرهنگسرا در سطح شهر وجود دارد و شهرداری می‌توانست یک سالن را مختص سینما قرار دهد تا سهم مردم شهرقدس در استفاده از سالن‌ سینمایی خارج از شهر نباشد و در صورت راه‌اندازی و اکران فیلم در خارج از شهر باید فکری برای رفت و آمد و دسترسی عموم مردم از آن کرد.

خبرنگار فارس همچنان پیگیر است تا این کلاف پیچیده سینمای شهرقدس باز شده و با راه‌اندازی آن بخشی از مشکلات فرهنگی و کمبود سرانه صندلی سینمایی در این شهر رفع شود و همه مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما سپهر سینما ساحل راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی

مجله سینما زاویه امشب با نگاهی به فیلم «آسمان غرب» به بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی می‌پردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه رادیویی «سینما زاویه» به تهیه‌کنندگی رقیه‌زهرا پرندآور امشب 2 اردیبهشت ماه با نگاهی به فیلم «آسمان غرب» به بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی می‌پردازد.

در این برنامه و در بخش میز سینمای ایران فیلم «آسمان غرب»با حضور آرش فهیم و مصطفی سجادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با محمد عسگری کارگردان این فیلم گفت‌وگو خواهد شد.

در میز سینمای جهان نیز فیلم « تلماسه2» با حضور محمدرضا چاووشی و داوود طالقانی نقد و بررسی می‌شود.

در بخش دیگری از سینما زاویه به چگونگی خلق حماسه برای کودکان در انیمیشن آخرین داستان با حضور فاطمه دلاوری پاریزی پرداخته خواهد شد .

نادرسهرابی نیز در مجله این هفته نسبت ادبیات و سینمای حماسی را مورد واکاوی قرار می‌دهد.

اجرای این قسمت از سینمای زاویه بر عهده وحید رونقی است و در بخش اخبار نیز الهه زواره‌ئیان به مرور مهم‌ترین اخبار سینمایی هفته‌ای که گذشت می‌پردازد. سینما زاویه به سردبیری مریم شوندی و پیمان خزلی و تهیه‌کنندگی رقیه پرندآور، یکشنبه شب‌ها از ساعت 22 روی موج رادیو گفت‌وگو می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی دیده شدن سینمای قهرمان محور را گرفت
  • جشن تولد برای میلاد کی‌مرام/ از سینمای قهرمان محور حمایت کنید
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی
  • اکران فیلم در قدیمی‌ترین سینمای کرج
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما