Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تأکید بر پایبندی این سازمان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد که نباید بر اساس گمانه‌ها صنعت هوایی کشور را تعطیل کرد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص امکان لغو موقتی پروازهای ترکیه - ایران اظهار کرد: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند که پروازهای ترکیه باید لغو شوند، ما این پروازها را لغو خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری برخی از مشکلاتی که برای مردم در صورت لغو پروازهای ایران – ترکیه بوجود می‌آید، گفت: این سؤال پیش می‌آید که در صورت لغو پروازهای ترکیه، افرادی که در ترکیه یا ایران هستند، چگونه می‌توانند به کشورهایشان بازگردند.

زنگنه تأکید کرد: بالاخره باید هواپیما فرستاده شود تا افراد به کشورهایشان بازگردند؛ اما به‌طور کل هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا بگیرد، ما تابع آن خواهیم بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حوزه هوایی به‌طور ویژه و به دقت اعمال شده‌اند، افزود: اگر قرار بر شیوع کرونا از طریق هواپیما بود، قاعدتاً می‌بایست تاکنون مهمانداران، خلبانان و پرسنل زمینی همگی آلوده به ویروس می‌شدند. اما این سوال مطرح است که چه تعداد از این افراد به کرونا مبتلا شدند. وزارت بهداشت باید به تمامی این نکات توجه داشته باشد.

وی عنوان کرد: اکنون ارائه تست PCR در تمامی پروازها الزامی است. افرادی که می‌خواهند از خارج از کشور به ایران سفر کنند، حتماً باید این تست را که به زبان انگلیسی است از مرکزی که مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه است دریافت کنند و پس از امضا و مهر کنسولگری ایران می‌توانند سوار هواپیما شوند و ضمن اینکه قبل از ورود به ایران باید آن را حتماً ارائه کنند.

زنگنه گفت: این تست‌ها، ۷۲ ساعت اعتبار دارند و ضمن اینکه در صورت گذشت زمان یا مشکوک بودن فرد، تست مجدد PCR از فرد مورد نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تصریح بر اینکه بر اساس گمانه‌ها نباید صنعت هوایی را تعطیل کرد، افزود: مگر با تعطیل کردن پروازها کار درست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای دقیق‌تر و نظارت بیشتر می‌توان مانع از لغو پروازهای کشور شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفر به ترکیه پرواز به ترکیه ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای ترکیه لغو پروازهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:پروازهای تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند. پروازهای این فرودگاه‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

پروازهای فرودگاه امام خمینی تا ۱۰:۳۰ صبح لغو شد.

پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح لغو شد

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه مهر آباد هم اعلام کرد: بر اساس نوتام «۱۳۳۰» تمام پروازهای مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) لغو شد.

گزارش ایرنا حاکی از فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور است. برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر می‌دهند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896922

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • آخرین وضعیت پروازهای کشور و فرودگاه‌ها بعد از فعال شدن پدافندها
  • تمامی پروازهای کشور به حالت عادی بازگشت
  • تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد
  • شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شده است
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است/ در صورت خرابکاری هسته‌ای به سرعت مقابله به‌مثل می‌کنیم
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور