Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین ویسی معاون صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : پارسال در زمینه خسارت ناشی از ویروس کرونا تعداد ۵۵۳ نفر در سامانه کارا مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند که از این تعداد ۳۸۴ نفر تا پایان مردادماه سال‌جاری ثبت‌نام و تعداد ۱۷۶ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند، پرونده ۲٠۶ نفر نیز در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : پیگیری بخشودگی سه‌ماه اجاره بهای اماکن تحت اختیار این اداره‌کل به صنعتگران صنایع‌دستی در سطح استان از دیگر اقدامات حمایتی بوده است.

معاون صنایع‌دستی کرمانشاه آموزش ۳۰۲ نفر به‌صورت مقدماتی و پیشرفته در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح هفت شهرستا، صدور و تمدید ۳هزار و ۲۴۸ مجوز کارگاهی، تولید انفرادی، کارت شناسایی و جواز تأسیس، شناسایی و معرفی تعداد ۶۲۰ نفر برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی و روستایی و عشایری را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در پارسال عنوان کرد.

او با اشاره به تجلیل و اهدای نشان‌های ملی به ۱۷ نفر از هنرمندان و صنعتگران کرمانشاه، افزود: پیگیری، تکمیل و تحویل سه بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان‌های روانسر، صحنه و اسلام‌آباد غرب از دیگر اقدامات این اداره‌کل در راستای توسعه بازارچه‌های دائمی بوده است.

ویسی به ثبت ملی صنایع‌دستی استان اشاره کرد و افزود: تهیه و ارسال پرونده ثبت دالاهو به‌عنوان شهر ملی تنبور ایران به شورای راهبردی شهر‌ها و روستا‌های ملی یکی از مهمترین دستاورد‌های استان در چند سال اخیر بوده است.

او افزود: در این مدت رشته‌های بنه‌بافی، سیب میخک‌کوب، تنبور استاد چنگیز فرمانی و تنبور استاد حسین فرمانی به ثبت ملی رسیده است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره

معاون صنایع‌دستی کرمانشاه در خصوص پرداخت تسهیلات کم‌بهره به صنعتگران، گفت: پارسال ۳۱۸۹ نفر صنعتگر، ۶۹ طرح پشتیبان و ۳۵ کارگاه صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تا اکنون ۳هزار و ۳۳۰میلیون ریال تسهیلات دریافت شده است.

او افزود: شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات صنعتگران در سطح استان به تفکیک شهرستان، جانمایی و انجام مقدمات ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان‌های سنقر، دالاهو و شهر گهواره، تجلیل از هنرمندان دارای نشان ملی به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، همکاری در تهیه و چاپ کتاب، بررسی بصری نقش مایه‌های گلیم هرسین، شناسایی و برخورد قضایی با مؤسسه صادرکننده مجوز‌های غیرمعتبر صنایع‌دستی و برپایی غرفه رشته‌های صنایع‌دستی در نمایشگاه بین‌المللی به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از دیگر اقدامات این معاونت در سال ۱۳۹۹ است.

ویسی به تلاش برای احیای رشته‌های صنایع‌دستی در حال منسوخ شدن استان اشاره کرد و ادامه داد: به‌منظور باززنده‌سازی رشته‌های در حال فراموشی و یا منسوخ شده از جمله نمدمالی، ارغوان‌بافی، مرس‌بافی و جاجیم‌بافی اقدامات همچون برگزاری دوره‌های آموزشی صورت گرفته است.

او افزود: پیگیری رفع موانع و انجام فرایند اولیه راه‌اندازی خانه خلاقیت صنایع‌دستی کرمانشاه به‌منظور کمک به بهبود شرایط تولید و طراحی‌های نوین در صنایع‌­دستی و احیای رشته‌های منسوخ رایزنی‌های لازم با سازمان بین‌المللی یونیدو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

معاون صنایع‌دستی کرمانشاه، برگزاری رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در استان، افتتاح نخستین کارگاه صنایع‌دستی در اقامتگاه بوم‌گردی کانی کچکینه شهرستان روانسر در هفته دولت، افتتاح فروشگاه محصولات بومی صنایع‌دستی شهرستان روانسر در هفته دفاع مقدس، افتتاح دو کارگاه تولید سراجی سنتی با اشتغالزایی ۴۰ نفر از بانوان استان در هفته دولت و احیا و اجرای فرایند واگذاری بازارچه صنایع‌دستی کرمانشاه به تعداد ۱۸ غرفه به‌صورت کارگاهی و ورک‌شاپ را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در پارسال عنوان کرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی ویروس کرونا معاون صنایع دستی کرمانشاه دیگر اقدامات صنایع دستی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تجهیز ۱۱ مرکز آموزش صنایع‌دستی در استان از محل اعتبارات ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳ مرکز آموزش نیز در دست احداث و تکمیل است.

او افزود: هزار و ۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شده اند. 

شاهوردی اظهار کرد: پارسال هزار و ۱۰۰ نفر آموزش کوتاه‌مدت عمومی صنایع‌دستی را در رشته‌های مزیت‌دار استان از جمله حوله‌بافی، تراش سنگ، پخل‌بافی، خراطی سنتی، سوزن‌دوزی، گلیم بافی، پلاس بافی و سفال و سرامیک دیدند و ۱۸۰ نفر نیز در رشته‌های کوتاه‌مدت تخصصی از قبیل حوله بافی سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آموزش دیدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: طی این مدت ۱۵۰ صنعتگر استان موفق به اخذ درجه هنری و ۵ اثراستان در رشته‌های البسه محلی، پته‌دوزی، بافته‌های داری و رودوزی‌های الحاقی موفق به ثبت در فهرست آثار فاخر صنایع‌دستی کشور شدند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال